2013-05-04, 20:05
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr-money
Va fan, är det inte jävligt töntigt att denne Alexander enbart är kraftigt utbildad? Jaja född i usa och jobbat o skalat potatis på nåt ställe.
Annars är det ju bara utbildad han är. Och han jobbar till vardags med att vara konsult åt restauranger.
Född i Stockholm, delvis uppvuxen i USA. Han har jobbat som kock på bl a Den gyldene freden, Nils Emil, Gourmet och Aquavit i New York; så helt bortkommen är han nog inte.
Citera
2013-05-05, 01:20
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Samma restaurang med matvagn och skulle möjligen tas över av en servitris?
Nej, du tänker på Alexandra i Hjo (avsnitt 10 säsong 3) där ägaren sålde mellan inspelningsveckan och att Alexander kom tillbaka. Edit: Hans vanliga "Hej, och fan vad bra det blivit" blev istället ett snack med servitrisen som jobbat där.
Altona i Sölvesborg är avsnitt 2, säsong 4.
Senast redigerad av Kvackelikvack 2013-05-05 kl. 01:55.
Citera
2013-05-05, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Född i Stockholm, delvis uppvuxen i USA. Han har jobbat som kock på bl a Den gyldene freden, Nils Emil, Gourmet och Aquavit i New York; så helt bortkommen är han nog inte.

Nej, menade inte att han var helt pajasallanballan utan knappt jobbat som kock på en riktig restaurang. Typ bara skalat potatis och kokat ägg.
Dock har han ju grova utbildningar
Citera
2013-05-05, 07:32
Medlem
kostymnisses avatar
Det är ju lite småroligt att Alex tyckte ägaren i senaste avsnittet som hade utbrändhet i sina medicinska rullor skulle "visa mer energi" hehe.

Nåja, det stället får man väl besöka nån gång för att se hur det är numera, om inte annat för att se om servitrisen jobbar kvar... Men som ofta med sådana planer blir det la inget, dessutom är det ju redigt länge sen det spelades in nu ju. Jag skulle vilja se en genomgång av alla ställen som besökts sedan starten och se hur det gått för dom nu med x antal år bakom sig sen programet.
Citera
2013-05-05, 08:05
Medlem
Trumpeters avatar
Verkar som om Strandbaren åtminstone behållit stora delar av den nya menyn. Är det så gott som gästerna tyckte är inte heller priserna avskräckande.
Citera
2013-05-05, 22:36
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr-money
Nej, menade inte att han var helt pajasallanballan utan knappt jobbat som kock på en riktig restaurang. Typ bara skalat potatis och kokat ägg.
Dock har han ju grova utbildningar
Nu vet jag inte hur du definierar en "riktig restaurang", men hur kan du veta precis vad han gjort och inte gjort på de platser han jobbat eller vad han haft för arbetsuppgifter osv?

Vad baserar du ditt påstående på?
Citera
2013-05-06, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Nu vet jag inte hur du definierar en "riktig restaurang", men hur kan du veta precis vad han gjort och inte gjort på de platser han jobbat eller vad han haft för arbetsuppgifter osv?

Vad baserar du ditt påstående på?

Vill inte förstå tydligen.
Jag säger att Alexander jobbar som konsult till restauranger, det är hans yrke. Inte kock.
Gordon Ramsey är kock, ägare till massor av jättestora restauranger...han jobbar inte som konsult utan är en kock och ägare som gör tvshower.

Han är så förutsägbar att man nästan vet precis vad han ska säga till ägarna. Som att han läser innantill från en bok
Citera
2013-05-06, 11:13
Medlem
femmas avatar
Avsnitt 3 ligger inte ute http://www.tv3play.se/program/knivenmotstrupen vill ju se det för h*vette!
Citera
2013-05-06, 12:40
Medlem
Orjisols avatar
Vilken dag sänds nya avsnitt? Jag är sugen på att se Alexander sprida sin sexuella energi. Har redan kollat om massa avsnitt och drömt mig bort.
Citera
2013-05-06, 12:44
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Jag är sugen på att se Alexander sprida sin sexuella energi.
Du menar när han stapplar iväg som om han skitit på sig?
Citera
2013-05-06, 12:47
Medlem
Orjisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Du menar när han stapplar iväg som om han skitit på sig?
Tror han stapplar sådär efter första inspelningsrundan när dom har haft paus och Alexander varit inne på toaletten och fantiserat ihop något om den lite allt för unga servitrisen som jobbar på det aktuella stället Jag tror Alexander väljer vilket ställe han ska hjälpa genom att kolla hur snygg servis personalen är, sen skiter han i vem som är ägaren. Han är smart... kanske nästan för smart.
Citera
2013-05-06, 19:10
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femma
Avsnitt 3 ligger inte ute http://www.tv3play.se/program/knivenmotstrupen vill ju se det för h*vette!

Bumpar denna, då jag är också intresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in