2016-11-19, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MildaMakaroner
Varför använder sig inte krogarna av Claes meny efter att dom varit med i programmet ? Går man in på en krog och kikar på meny är det ju samma dynga dom serverar som innan. Varför inte lyssna på ett proffs och få in lite fräsch mat på menyn istället.
Menar du på deras hemsida eller irl?
Citera
2016-11-19, 10:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Varför använder sig inte krogarna av Claes meny efter att dom varit med i programmet ? Går man in på en krog och kikar på meny är det ju samma dynga dom serverar som innan. Varför inte lyssna på ett proffs och få in lite fräsch mat på menyn istället.

Det är ju rätt troligt att en del uppdaterar extremt dåligt och inte har ändrat sedan innan han var där. En del gör säkert en hemsida och låter den sedan "bara vara".
Citera
2016-11-19, 12:47
Medlem
Citat:

Jag tycker att "kockarna" på många av de olika restaurangerna som har besökts förefaller vara sämre matlagare än en självlärd, genomsnittsbegåvad privatperson. Jag tycker också när jag äter ute, den ökade medvetenheten i landet till trots, att jag förhållandevis ofta får in rätter bestående av komponenter som helt enkelt inte ska serveras tillsammans. Det kan, för att sammanfatta det, nog handla om att varken medvetenheten, kunskapen eller marknaden finns där. Helt enkelt.
Citera
2016-11-19, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ju rätt troligt att en del uppdaterar extremt dåligt och inte har ändrat sedan innan han var där. En del gör säkert en hemsida och låter den sedan "bara vara".
Detta jag menade med om han menar på hemsidan eller irl.
Citera
2016-11-19, 14:22
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Jag tycker att "kockarna" på många av de olika restaurangerna som har besökts förefaller vara sämre matlagare än en självlärd, genomsnittsbegåvad privatperson. Jag tycker också när jag äter ute, den ökade medvetenheten i landet till trots, att jag förhållandevis ofta får in rätter bestående av komponenter som helt enkelt inte ska serveras tillsammans. Det kan, för att sammanfatta det, nog handla om att varken medvetenheten, kunskapen eller marknaden finns där. Helt enkelt.

Kan nog mycket handla om att folk tror sig klara av mer än man kan. Själv är jag rätt bra på att laga mat och jag lagar gärna mat till min familj eller kompisgänget. Jag inser dock mina begränsningar och att stå i ett kök och pumpa ut tio olika rätter under tre timmar skulle jag inte klara av. Visa personer inser dock inte att det är skillnad att laga mat till tio personer utan tidspress och 50 personer under tidspress. Man kan vara hur bra kock som helst men om man inte klarar stressen är man körd.
Citera
2016-11-20, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDeppig
Menar du på deras hemsida eller irl?

Jag menar hemsida, Facebook etc. Nätet idag är ju en väldigt viktig reklampelare, och man bör sköta sina uppdateringar.
Citera
2016-11-20, 01:03
Bannlyst
Citat:
Jag menar hemsida, Facebook etc. Nätet idag är ju en väldigt viktig reklampelare, och man bör sköta sina uppdateringar.
Men de kan knappt hantera ett kök tror du de är några stjärnor bakom tangentbordet då? Jag tror de är lathet, ovetskap som ställer till de.
Citera
2016-11-20, 05:48
Medlem
Redors avatar
Menybyte kan jag gå med på, och att man får ny inredning osv. Men är lite tveksam till när dem byter namn på restaurangen. Menar, om jag som restaurangägare har byggt upp min restaurang och namngett den. Att då ha någon som kommer dit och byter det namn och skyltar som jag knytit an till mig själv så skulle jag ta illa upp tror jag.

Sen i städer där det inte bor så mkt folk. Som i avsnitt 4, när han skulle rädda den sista restaurangen i Bjärnum, så säger alla som tillfrågas på stan att det skulle vara tråkigt om den försvann. Men hallå!?..Gå för fan dit då och ät och spendera pengar. Så kommer den finnas kvar.
Men kan ju inte både beklaga sig och samtidigt inte bidra med något själv, om det nu är den sista.
Citera
2016-11-20, 09:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor

Sen i städer där det inte bor så mkt folk. Som i avsnitt 4, när han skulle rädda den sista restaurangen i Bjärnum, så säger alla som tillfrågas på stan att det skulle vara tråkigt om den försvann. Men hallå!?..Gå för fan dit då och ät och spendera pengar. Så kommer den finnas kvar.
Men kan ju inte både beklaga sig och samtidigt inte bidra med något själv, om det nu är den sista.

Det är väl lite som i småorter/stadsdelar med någon liten mataffär men med en jätteaffär lite längre bort som alla åker till.
Ingen handlar i den lilla affären men när det börjar ryktas om att den ska bort blir alla helt bedrövade och säger "men så kan ni inte göra, var skall vi då handla?".
Utbudet skall finnas där, i detta fallet en restaurang, men man utnyttjar det inte...
Citera
2016-11-21, 21:59
Medlem
irrblosss avatar
43:ans verkar ha ryckt upp sig. Serverar husmanskost kan man se på deras Facebook-sida:
https://m.facebook.com/43ans/
Citera
2016-11-22, 02:17
Medlem
max02s avatar
Visst var det Samir Badran man skymtade i kvällens avsnitt?
Citera
2016-11-22, 03:44
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Visst var det Samir Badran man skymtade i kvällens avsnitt?

Jadå det var han. Även Niklas Örn satt ju där. Helvete vad klen han var. Trodde han typ levde för att träna sin kropp. Men nu var han extremt klensmal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in