2016-11-27, 11:36
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j_e_s_p_e_r_
Någon som vet varför avsnittet säsong 2 avsnitt 6 inte finns med på http://www.viafree.se/program/livsstil/kniven-mot-strupen ?

Jag skrev för länge sedan till deras "kundtjänst" och frågade.
Det var något med personliga skäl
Citera
2016-11-27, 14:30
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Minns jag rätt var det ett avsnitt där någon avlidit och de anhöriga bad om att det skulle tas bort så det är antagligen detta avsnitt som avses. Var det inte ens så att det avsnittet inte sändes på TV?
Citera
2016-11-27, 19:03
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Här kommer den gordiska knuten, definiera skillnaden mellan kvarterskrog och en dajner?
Citera
2016-11-27, 19:15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Här kommer den gordiska knuten, definiera skillnaden mellan kvarterskrog och en dajner?
Frågar man mig så är "diner" det som man kallar för kvarterskrog på svenska.
Citera
2016-11-27, 19:24
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Avsnittet ligger dock på viaplay. (Det som kostar pengar)
Efter ett litet sommaruppehåll återupptar nu Alexander Nilson kampen för att rädda krogarna som gud glömde. Den här veckan åker han till Norrköping för att hjälpa Haifa och Edward, trebarnsföräldrarna som står på ruinens brant efter att ha satsat sitt livs besparingar på en gammal alkissylta vid namn Restaurang Olai.
(Avsnitt 6, säs 2)
Citera
2016-11-28, 21:09
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Som vanligt hade Claes inga riktiga klagomål på krubbet
"maten saknar personlighet"
"wow!, bang!" och resten av Ralph Edströms klassiska fotbolls-fyllerefererat
Claes personlighet gillar inte prästost helt enkelt

Jag är så nöjd över vår kristna homogay Kennys ständiga cameo
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-11-28 kl. 21:27.
Citera
2016-11-28, 21:45
Medlem
Totalt meningslöst avsnitt.
En vanlig jävla pizzeria som vill vara med för att "få hjälp med en ny meny".

Ingen kommer gå till stantons och äta nån jävla anti-pasti för 200 spänn
Senast redigerad av CombichristarN 2016-11-28 kl. 21:53.
Citera
2016-11-28, 22:02
Medlem
zebra121s avatar
Någon mer än jag som hade svårt att inte kolla på Marikas byst så fort hon kom in i bild?
Citera
2016-11-28, 22:17
Medlem
Jag googlade på Stantons och det verkar dessutom vara någon halvhjärtad kedjeambition. Det finns förutom i Varberg även i Halmstad och Falkenberg, tydligen.

Hur som helst så verkade det vara ett i det närmaste fascinerande generiskt ställe. Man kunde liksom känna smaken av all världens mediokra sallader/pizzor/lasagner man har ätit när man på olika platser i världen har befunnit sig på en plats man inte känner till vid en tid på dygnet när man brukar bli hungrig, och inte lyckats finna en öppen riktig restaurang.

Intressant att även Claes 2016 slog ner på det generella utbudet i turistorten Varberg. Det var bedrövlig krogstandard när jag var där för några år sedan, och det var mitt i högsommaren.

Krögarparet illustrerade också två verkliga Hallandsschabloner för mig personligen. En halvpajas som liknar Tomas Pettersson och en forcerad, opersonlig kvinna med en "trendig hälsosam" livsstil. Vad i helvete snackar dom med varandra om liksom?
Citera
2016-11-29, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Som vanligt hade Claes inga riktiga klagomål på krubbet
"maten saknar personlighet"
"wow!, bang!" och resten av Ralph Edströms klassiska fotbolls-fyllerefererat
Claes personlighet gillar inte prästost helt enkelt

Då var sista avsnittet visat. Hoppas innerligt de tar in en ny programledare nästa år. Claes var minst sagt bedrövlig. Intetsägande, okarismatisk samt med påklistrade poser som hämtade ur en parodi över arbetarklassen.

Damen med urringningen hade förövrigt rätt i att man först måste lära sig något innan man leder. Claes uppenbara fälla med påföljande provokativa beteende var minst sagt pinsamt att skåda.

Till skillnad från de flesta restauranger som är med fanns det här vissa möjligheter att få det att fungera. Milfen hade ordning på grejerna och var arbetsam.

Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Någon mer än jag som hade svårt att inte kolla på Marikas byst så fort hon kom in i bild?

Ja, det var svårt att missa den. Hon såg säkert grymt bra ut för 10-20 år sedan.
Senast redigerad av avec 2016-11-29 kl. 06:31.
Citera
2016-11-29, 07:21
Medlem
constants avatar
Så otroligt tråkig människa. Fy, tack för att jag inte lever med henne.
Citera
2016-11-29, 08:16
Medlem
kostymnisses avatar
Vem köper sånt käk för 200 spänn i Varberg? Det är en ren och skär sommarstad där allt dör under typ sep-maj...
Det är idioti med sådana priser för turister som bara vill ha nåt snabbt i sig. Varför kan den lilla staden inte lära sig ha något riktigt bra matställe?

Bysten såg vi alla, var det kanske det smartaste pr-tricket i serien?

Nåväl, jag ser fram mot ett "återbesöks-avsnitt" nu snart, verkar ju inte komma på måndag dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in