2016-12-26, 05:13
Medlem
Redors avatar
En sak jag reagerade på från tidigare säsonger, tror det var när Alex var på Cattelin här i Sthlm, då sa speakerrösten att "restaurangen ägs sedan 1 månad tillbaka av Sara".Vadå 1månad? det måste väl vara större framförhållningar än så? ,dels sökandet till KMS, sen urvalet, och hela processen?.

Som Claes sa om den mesta mat han åt "Det är ingen personlighet i maten". Precis så kände jag om programmet i sig, tyvärr. Claes är säkert en duktig kock. Men den där glöden och jargongen som Alex hade saknade jag i denna säsong, den avtog visserligen lite i Alex sista säsong (i samband med att han blev gråhårig ) också men det fanns ändå något där som gjorde programmet mer intressant. Det var lite mer svordomar, lite jävlar.., spottade ut mat och la en köttklump på tallriken, var rak på sak om allt och alla och allt det där ni vet. ¨

Sen att man inte ens besökte restaurangerna några veckor senare för att se hur det hade gått känns bara som att man gjorde allt bara för att fylla tablån liksom-

Claes hade platsat bättre på ett dagis.. Typ "Kaninen mot strupen" eller nåt.

Tror tyvärr inte att det blir någon ny säsong. Man körde slut på det man hade kvar och gjorde ett mediokert intryck. Inga återbesök, sparsamt med ny utrustning till krogarna och inga gåvor på slutet..

Hade vart betydligt mer intressant att ha ett eller ett par program om krogarna från samtliga säsonger och hur det gick sen. Även om det inte är många som finns kvar i dagsläget så hade ju bara det vart intressant att veta också. "XX-bytte ägare ett par månader efter att Alex varit där och de tidigare ägarna sysslar nu med något helt annat" t.ex
Citera
2016-12-26, 06:58
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
En sak jag reagerade på från tidigare säsonger, tror det var när Alex var på Cattelin här i Sthlm, då sa speakerrösten att "restaurangen ägs sedan 1 månad tillbaka av Sara".Vadå 1månad? det måste väl vara större framförhållningar än så? ,dels sökandet till KMS, sen urvalet, och hela processen?.

Det är ju mycket möjligt att det var den forne ägaren som sökt och därmed gått igenom hela processen. När den nye ägaren tillträdde fick denne frågan om medverkan (alternativt "tvingades" deltaga som en del i övertagandet pga åtaganden mot produktionen) och därför blev det som det blev.
Citera
2016-12-26, 14:07
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Som Claes sa om den mesta mat han åt "Det är ingen personlighet i maten". Precis så kände jag om programmet i sig, tyvärr. Claes är säkert en duktig kock. Men den där glöden och jargongen som Alex hade saknade jag i denna säsong, den avtog visserligen lite i Alex sista säsong (i samband med att han blev gråhårig ) också men det fanns ändå något där som gjorde programmet mer intressant. Det var lite mer svordomar, lite jävlar.., spottade ut mat och la en köttklump på tallriken, var rak på sak om allt och alla och allt det där ni vet. ¨

Sen att man inte ens besökte restaurangerna några veckor senare för att se hur det hade gått känns bara som att man gjorde allt bara för att fylla tablån liksom-

Tror tyvärr inte att det blir någon ny säsong. Man körde slut på det man hade kvar och gjorde ett mediokert intryck. Inga återbesök, sparsamt med ny utrustning till krogarna och inga gåvor på slutet..

Hade vart betydligt mer intressant att ha ett eller ett par program om krogarna från samtliga säsonger och hur det gick sen. Även om det inte är många som finns kvar i dagsläget så hade ju bara det vart intressant att veta också. "XX-bytte ägare ett par månader efter att Alex varit där och de tidigare ägarna sysslar nu med något helt annat" t.ex

Tycker att det var skönt att Claes inte kanaliserar Gordon Ramsey.
Citera
2016-12-26, 19:16
Medlem
Jag har sluta titta sen dom bytte kock. Den dom har nu är sjukt tråkig
Citera
2016-12-26, 20:12
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenglad
Jag har sluta titta sen dom bytte kock. Den dom har nu är sjukt tråkig

Han är antagligen bättre lämpad för uppgiften rent objektivt men helt klart mindre underhållande i rutan än Alexander! Var väl många av krogarna som det gick åt helvete för trots att han varit där?
Citera
2016-12-27, 02:03
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Han är antagligen bättre lämpad för uppgiften rent objektivt men helt klart mindre underhållande i rutan än Alexander! Var väl många av krogarna som det gick åt helvete för trots att han varit där?

I princip alla ställen som deltog genom åren (med undantag för en knapp handfull) har ju konkat, säljts, bytt ägare eller på annat sätt lagt ner verksamheten och lever inte kvar i det skick som Alex lämnade den. Tyvärr. Lite tråkigt, men det kanske är naivt att tro att det skulle rädda en krog för all framtid genom att Alex eller Claes var där i 5dagar.

Sen var det ju, som redan nämnts i tråden tidigare många "förortshak" typ pizzeror, kebab och sån skit som passade på att få lite publicitet, lite nya maskiner, ny inredning, och lite uppfräschning för att kort därefter kunna sälja det till en bättre peng. Tycker Tv3 kunde genomskådat det lite bättre, fanns säkert betydligt mer seriösa ställen som inte kom med pga nån jävla pizzeria påstod sig ha ont om gäster
Citera
2016-12-27, 02:10
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Tycker att det var skönt att Claes inte kanaliserar Gordon Ramsey.

Jo visserligen, men man behöver ju inte vara så tafatt för det. Det blir inte bra tv om man är där för att få krögare som håller på att köra sin krog i fördärvet, att ta sig i kragen, och man samtidigt behandlar dem som dagisbarn i princip. Därav att jag föredrog Alex
Citera
2016-12-27, 03:03
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jo visserligen, men man behöver ju inte vara så tafatt för det. Det blir inte bra tv om man är där för att få krögare som håller på att köra sin krog i fördärvet, att ta sig i kragen, och man samtidigt behandlar dem som dagisbarn i princip. Därav att jag föredrog Alex
Som sagt, för mig är Alex mest en blek kopia på Gordon Ramsey. Claes kanske inte gör det bättre men han tillför i alla fall något eget.
Citera
2016-12-27, 08:23
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
I princip alla ställen som deltog genom åren (med undantag för en knapp handfull) har ju konkat, säljts, bytt ägare eller på annat sätt lagt ner verksamheten och lever inte kvar i det skick som Alex lämnade den. Tyvärr. Lite tråkigt, men det kanske är naivt att tro att det skulle rädda en krog för all framtid genom att Alex eller Claes var där i 5dagar.

Sen var det ju, som redan nämnts i tråden tidigare många "förortshak" typ pizzeror, kebab och sån skit som passade på att få lite publicitet, lite nya maskiner, ny inredning, och lite uppfräschning för att kort därefter kunna sälja det till en bättre peng. Tycker Tv3 kunde genomskådat det lite bättre, fanns säkert betydligt mer seriösa ställen som inte kom med pga nån jävla pizzeria påstod sig ha ont om gäster

Säger verkligen inte emot men det första stycket beror väl på att grundkunskaperna hos krögarna inte var tillräckligt bra, läget så uselt att kundunderlaget var för dåligt etc att det inte hjälpte vad som än gjorts av proffs.
Är grundkunskaperna alltför dåliga hjälper det ju inte med världens bästa tränare så att säga. Världens bästa fotbollstränare skulle inte kunna få mig att bli landslagsmässig liksom...

Det andra stycket är mer intressant och helt sant. Konstigt dock då det sagts i flertal intervjuer och "reportage" om programmet att det sker en rejäl gallring för att slippa just sådana hak. Det var väl Alex själv som sa "Vi får kollar ju upp ställena vi besöker så det inte enbart handlar om en pizzeria som vill ha en ny pizzaugn".
Kan ju vara av den anledningen gåvorna inte är lika frikostiga längre som förr dessutom.
Citera
2017-01-03, 02:20
Medlem
Hunden007s avatar
finns ens någon ställe som överlevt i några år?
Citera
2017-01-03, 17:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
finns ens någon ställe som överlevt i några år?
Mitt förra stamhak har varit med en gång. Vill minnas att utseendet är kvar men ägarna är nya.
Citera
2017-01-05, 03:49
Medlem
Citat:

Håller med, saknar Alex som fan, han hade personlighet och gjorde programmet roligt. Ska det bli en ny säsong så vill jag att dem tar tillbaka Alex som programledare. Eller ger över stafettpinnen till Per Morberg, en annan kock med temperament och stark karisma, han skulle kunna lyfta programmet rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in