En sak jag reagerade på från tidigare säsonger, tror det var när Alex var på Cattelin här i Sthlm, då sa speakerrösten att "restaurangen ägs sedan 1 månad tillbaka av Sara".Vadå 1månad? det måste väl vara större framförhållningar än så? ,dels sökandet till KMS, sen urvalet, och hela processen?.
Som Claes sa om den mesta mat han åt "Det är ingen personlighet i maten". Precis så kände jag om programmet i sig, tyvärr. Claes är säkert en duktig kock. Men den där glöden och jargongen som Alex hade saknade jag i denna säsong, den avtog visserligen lite i Alex sista säsong (i samband med att han blev gråhårig
) också men det fanns ändå något där som gjorde programmet mer intressant. Det var lite mer svordomar, lite jävlar.., spottade ut mat och la en köttklump på tallriken, var rak på sak om allt och alla och allt det där ni vet. ¨
Sen att man inte ens besökte restaurangerna några veckor senare för att se hur det hade gått känns bara som att man gjorde allt bara för att fylla tablån liksom-
Claes hade platsat bättre på ett dagis.. Typ "Kaninen mot strupen" eller nåt.
Tror tyvärr inte att det blir någon ny säsong. Man körde slut på det man hade kvar och gjorde ett mediokert intryck. Inga återbesök, sparsamt med ny utrustning till krogarna och inga gåvor på slutet..
Hade vart betydligt mer intressant att ha ett eller ett par program om krogarna från samtliga säsonger och hur det gick sen. Även om det inte är många som finns kvar i dagsläget så hade ju bara det vart intressant att veta också. "XX-bytte ägare ett par månader efter att Alex varit där och de tidigare ägarna sysslar nu med något helt annat" t.ex
Som Claes sa om den mesta mat han åt "Det är ingen personlighet i maten". Precis så kände jag om programmet i sig, tyvärr. Claes är säkert en duktig kock. Men den där glöden och jargongen som Alex hade saknade jag i denna säsong, den avtog visserligen lite i Alex sista säsong (i samband med att han blev gråhårig
) också men det fanns ändå något där som gjorde programmet mer intressant. Det var lite mer svordomar, lite jävlar.., spottade ut mat och la en köttklump på tallriken, var rak på sak om allt och alla och allt det där ni vet. ¨Sen att man inte ens besökte restaurangerna några veckor senare för att se hur det hade gått känns bara som att man gjorde allt bara för att fylla tablån liksom-
Claes hade platsat bättre på ett dagis.. Typ "Kaninen mot strupen" eller nåt.
Tror tyvärr inte att det blir någon ny säsong. Man körde slut på det man hade kvar och gjorde ett mediokert intryck. Inga återbesök, sparsamt med ny utrustning till krogarna och inga gåvor på slutet..
Hade vart betydligt mer intressant att ha ett eller ett par program om krogarna från samtliga säsonger och hur det gick sen. Även om det inte är många som finns kvar i dagsläget så hade ju bara det vart intressant att veta också. "XX-bytte ägare ett par månader efter att Alex varit där och de tidigare ägarna sysslar nu med något helt annat" t.ex