2009-07-03, 19:32
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej. Du fattar inte fortfarande. Alla människor har SJÄLVA rätt att bestämma över sin egen kropp och sexualitet. Om resultatet kallas äktenskap, homosexualitet, S&M eller prostitution är ointressant.

Du företräder en översittarmentalitet som man inte ser med blida ögon på i övriga Europa. Det är DU som är avvikaren i den här frågan.

Här börjar tråden spåra tycker jag. Jag har inte gett uttryck för NÅGOT av det du nu av någon anledning sitter och projicerar på mig. Det där är ju helt gripet ur luften. Har jag sagt att jag vill förbjuba homosexualitet och gruppsex? Vafan källa tack!Jag har inte sagt ett ord om något lagstiftande eller förbud öht.
pass alltså.
2009-07-03, 19:35
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jag ursäktar ingenting! Jag talar om hur jag uppfattat det och det får väl du tåla likaväl som jag fått tåla diverse fria tolkningar av vad jag skrivit - fascistoid t.ex. och inte sitter det någon här och ber mig om ursäkt för alla bitterfitteinlägg så varför skulle det vara så hemskt att såra just dina känslor? Eller du kanske ser sådana inlägg som sakinlägg, absoluta sanningar? Har ni ett omröstningssystem här på forumet om vilka det är ok att ge sig på eller?

Ja jag tål att få fria tolkningar.
Det är inte det det handlar om om du använder huvudet och tänker till en smula.
Det är ditt beteende när du släpper dina s.k "fria" tolkningar.

Jag tänker inte tåla att du sitter i många inlägg när du svara till ANDRA att "Empress tycker att....." och så fyller du i en osanning.

Sedan försöker förklara bort dig med att "men lite får du tåla andra har kallat mig för fascistiod"..
Ja men vad du inte fattar är att de har varit RAKRYGGADE (till skillnad från dig) och sagt det till dig direkt, inte sitter och klämmer in det i svar till andra.. Ser du och fattar skillnaden?

Eller skall du sitta och fortsätta på öppet forum och upprepat hugga andra i ryggen?
Senast redigerad av Empress 2009-07-03 kl. 19:44.
2009-07-03, 19:36
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Jo men det är ju detta jag reagerat på sedan jag kom in i det här forumet för ett par dagar sedan, WW och Empress har bara en jämställdhetsfråga på agendan och det är att prostitution är något jäkla bra och egentligen det enda av frihet som "svenska vackra kvinna" behöver. Det är otroligt irriterande! Och så reagerar man som sagt en massa på ett idiotuttalande gjort av en enda människa om att "män är djur", samtidigt som man reducerar kvinnan till ett sexualobjekt och helst vill ge henne ett nackskott när hon inte längre är attraktiv - snacka om djur! Det här handlar inte ett skit om feminism - det handlar om huruvida kvinnan ska betraktas som människa eller ej!
Ja du ser ju själv svaret på din fråga här i tråden. Jag menar mer förutfattade meningar och uttalat kvinnohat får man leta efter liksom. Därför känns det meningslöst att föra en diskussion här. Vem ska jag diskutera med liksom?
Och om vad? Att det är synd om män, att prostitution måste vara lagligt och att det är synd om pedofilerna? Nej tack.
Det är inte vad jag kallar en feministisk diskussion.
2009-07-03, 19:36
Moderator
Strix m/94s avatar
Jag har...

Citat:
Jag måste säg att det förvånar mig att det inte finns fler som vågar konfrontera männen här. Det förekommer ju i princip ingen debatt? Män som spyr ur sig sitt hat mot kvinnor och inte många som reagerar emot.

Jag får ju känslan av att även här på det forum där man verkligen borde visa tänderna som kvinna så backar man undan och som någon annan skrev i den andra tråden - den flyttade - det säger lite om den feministiska ideologin. Hur i jösse namn skulle man kunna få mer makt i samhället om man bangar ur här på ett diskussionsforum?

Det här inlägget är alltså riktat till er som kallar er feminister: Har ni verkligen inget att komma med? Och hur kan ni sitta och läsa invektiv som "bitterfitta" och liknande gång på gång utan att reagera? JAG är inte feminist, men jag blir ännu mer osäker nu på vad feminismen egentligen står för efter bara ett par dagar på det här forumet.

...debatterat mot flera feminister här på forumet, just i denna forumsdel. Jag hatar inte kvinnor, och jag är för en rimlig jämställdhet, men jag har mycket svårt för feminism. Främst beror nog detta dels på att feminismen är lite amöbisk och svår att få grepp om, dels på att feministerna ofta är synnerligen militanta och samhällsomstörtande.

Men startar Du en tråd om saker man kan debattera om utifrån feminism, så skall jag gärna stå för motståndet. Du får här några tips:

- Kärnfamiljen
- Abortlagstiftningen och dess tillämpning
- Könsneutral värnplikt
- Ensamstående mammor
- Insemination för homosexuella

Ja, du ser att det finns ämnen. Min utgångspunkt är en gammaldags värdekonservatism, så att du vet vad du skall förbereda Dig på.
2009-07-03, 19:40
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...debatterat mot flera feminister här på forumet, just i denna forumsdel. Jag hatar inte kvinnor, och jag är för en rimlig jämställdhet, men jag har mycket svårt för feminism. Främst beror nog detta dels på att feminismen är lite amöbisk och svår att få grepp om, dels på att feministerna ofta är synnerligen militanta och samhällsomstörtande.

Men startar Du en tråd om saker man kan debattera om utifrån feminism, så skall jag gärna stå för motståndet. Du får här några tips:

- Kärnfamiljen
- Könsneutral värnplikt
- Ensamstående mammor

Ja, du ser att det finns ämnen. Min utgångspunkt är en gammaldags värdekonservatism, så att du vet vad du skall förbereda Dig på.

Oj oj oj.. Ja dessa områden lär du bjuda på ett riktigt tufft motstånd.. Det är något till och med JAG kan skriva under på utan att behöva tänka en gång t.o.m..
2009-07-03, 19:42
Medlem
Empresss avatar
Till severiano

Vad klagar du för. Du har ju debattöre på DIN sida.
Denna är ju bara ett exempel.

2009-07-03, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94

- Kärnfamiljen
- Könsneutral värnplikt
- Ensamstående mammor

Tack för tips. Ja jag hade faktiskt - lite grand inspirerad av Anemone i ett inlägg hon gjorde tänkt att ta upp detta med aborter. Du har inte lust att göra ett förstainlägg - jag är ganska mosig i huvudet p.g.a. värmen så min formuleringsförmåga är inte på topp just nu, men jag kommer att bemöta dig!

Jag är en bastard då det gäller vad jag tror på i grunden - delvis värdekonservativ och delvis röd rebell. Kan bli kul tror jag
2009-07-03, 19:57
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
Jag menar mer förutfattade meningar och uttalat kvinnohat får man leta efter liksom [ ] att det är synd om pedofilerna?

Exakt var har någon här uttryckt kvinnohat och tyckt synd om pedofiler? Den som anklgar någon/några har också skyldighet att ge belägg för detta. Annars räknas det som förtal.
2009-07-03, 20:00
Medlem
Anemons avatar
[quote=Strix m/94]

1- Kärnfamiljen
2- Abortlagstiftningen och dess tillämpning
3- Könsneutral värnplikt
4- Ensamstående mammor
5- Insemination för homosexuella

[quote]

1. Toppen love it gärna med mormor o morfar och faster o morbror
2. den är bra och rimlig som den är idag och inget bör ändras i den.
3.är emot värnplikt öht
4.Vad är det med dom? De flesta av dem gör storverk!
5.Nja ...
2009-07-03, 20:01
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Exakt var har någon här uttryckt kvinnohat och tyckt synd om pedofiler? Den som anklgar någon/några har också skyldighet att ge belägg för detta. Annars räknas det som förtal.

Sue me I'm still free.
2009-07-03, 20:01
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Gubbslem? Att invandrarkvinnor behöver stöd för att kunna bryta sig loss från förtryck är väl självklart, det visar väl inte minst debatten om hedersmord, men jag vet inte riktigt hur du tänker här. Är det värderingarna om män som du reagerar på eller invandrarkvinnors rätt till samma val som svenska kvinnor?

Det är inte obekant att feminister kallar vita män för gubbslem. Sedan är det som jag sa: feminister har anklagats för att inte driva invandrarkvinnors sak, kvinnor som verkligen har skäl att klaga på ojämställdhet. Feministernas försvar rför sitt ointresse är att de menar att deras engagemangt ska smitta av sig. Detta svek menar jag är ynkligt. De kvinnoorganisationer som bildas av invandrarkvinnor tar också mycket riktigt avstånd från feministers lögner om män.
2009-07-03, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky

Om någon säger att den vill trycka upp ett stolsben i en och täppa till truten med en trasa på en så uppfattar jag inte det som en direkt vänskapsförklaring.
jag tycker att det känns lite kvinnohatiskt, men så är jag ju också en väldigt sensibel natur...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in