2009-07-03, 09:49
Bannlyst
Jag måste säg att det förvånar mig att det inte finns fler som vågar konfrontera männen här. Det förekommer ju i princip ingen debatt? Män som spyr ur sig sitt hat mot kvinnor och inte många som reagerar emot.

Jag får ju känslan av att även här på det forum där man verkligen borde visa tänderna som kvinna så backar man undan och som någon annan skrev i den andra tråden - den flyttade - det säger lite om den feministiska ideologin. Hur i jösse namn skulle man kunna få mer makt i samhället om man bangar ur här på ett diskussionsforum?

Det här inlägget är alltså riktat till er som kallar er feminister: Har ni verkligen inget att komma med? Och hur kan ni sitta och läsa invektiv som "bitterfitta" och liknande gång på gång utan att reagera? JAG är inte feminist, men jag blir ännu mer osäker nu på vad feminismen egentligen står för efter bara ett par dagar på det här forumet.
2009-07-03, 09:55
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
JAG är inte feminist, men jag blir ännu mer osäker nu på vad feminismen egentligen står för efter bara ett par dagar på det här forumet.
Protip: Feminismen står över s.k. bajskastande, vilket var det enda som din tidigare tråd medförde.
2009-07-03, 09:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skandis
Protip: Feminismen står över s.k. bajskastande, vilket var det enda som din tidigare tråd medförde.

Jaha.. så feminism handlar om att inte smutsa ner de små liljevita? Att uppföra sig som en "riktig kvinna"? Och nej - sorry, bajskastande var inte det enda som min tidigare tråd ledde till - jag tror det ledde till en och annan reflektion också, men jag tror inte du har uppmärksammat det eftersom du bara ser det du vill se!

Dessutom handlade min fråga om VAD feminismen stod för - inte om vad den INTE stod för, för då lär det bli ett väldigt, väldigt otympligt ämne!
2009-07-03, 10:16
Medlem
cammos avatar
Feminister diskuterar bara med folk som håller med dom, så enkelt är det.
2009-07-03, 10:33
Medlem
Superfluouss avatar
Jag tror många skulle vilja diskutera. Tyvärr urartar nästan varje tråd i "könskriget" innan något intressant framkommit. Det finns alltid någon som kan hänvisa till någon egen upplevelse som sedan förväntas tjäna som norm och underlag för diskussionen.

Det blir som "...men alltså min mosters moster rökte 400 cigg om dan och levde tills hon var 150..."-inlägget i diskussioner om rökning. Underlaget är omöjligt att verifiera och dessutom poänglöst. Detta, tillsammans med alla "du har bara fått förlite kuk din hora"-inläggen gör att trådarna snabbt blir tröttsamma och oinspirerande.
2009-07-03, 10:41
Medlem
glorias avatar
Jag finns, men jag orkar inte riktigt tyvärr. Flashback är många gånger som ett flugpapper för idioter och folk som leker idioter och efter ett tag tröttnar man på att försöka övertyga folk som vägrar ta in verkligheten. Det går lite i perioder. Ibland orkar jag, ibland orkar jag inte.
2009-07-03, 10:42
Medlem
glorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superfluous
text
Exakt så.
2009-07-03, 10:46
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Jag måste säg att det förvånar mig att det inte finns fler som vågar konfrontera männen här. Det förekommer ju i princip ingen debatt?
Det är rätt trist. Förut var det mycket fler feminister här, och dessa förde en del teoretiska diskussioner. Sedan en tid tillbaka har det handlat om trådar som kritiserar feminismen, och tyvärr allt färre som går i svaromål. Denna brist på vettig opposition ser man även på andra håll i Flashback. Det finns inte mycket vänster i inrikespolitik, och integraton & invandring är beryktat ensidig.
2009-07-03, 10:51
Medlem
WordWarriors avatar
Feminism kanske skulle diskuteras i psykiatriforumet. Då hittar man kanske rätt målgrupp så att säga. Där finns nog en del destruktiva tjejer som kan tilltalas av konceptet. Ett förslag bara.
2009-07-03, 10:57
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Jaha.. så feminism handlar om att inte smutsa ner de små liljevita? Att uppföra sig som en "riktig kvinna"?
Ja, för om man inte sänker sig till nivån att kasta avföring på sin motståndare så är man ju självfallet rädd att få sand under naglarna.
Citat:
Och nej - sorry, bajskastande var inte det enda som min tidigare tråd ledde till - jag tror det ledde till en och annan reflektion också, men jag tror inte du har uppmärksammat det eftersom du bara ser det du vill se!
Du behöver då inte be mig om förlåtelse.
Om det ledde till något annat, så utveckla gärna.
Nej, "du ser bara vad du vill se" är inte ett giltigt argument, det är ju givet att du har den åsikten då du inte håller med mig.
Citat:
Dessutom handlade min fråga om VAD feminismen stod för - inte om vad den INTE stod för, för då lär det bli ett väldigt, väldigt otympligt ämne!
Va?
Tråd 1: Varför är män rädda för lyckade kvinnor???
Tråd 2: Hur kan feministerna här tillåta att folk kastar bajs på mig???
2009-07-03, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det är rätt trist. Förut var det mycket fler feminister här, och dessa förde en del teoretiska diskussioner. Sedan en tid tillbaka har det handlat om trådar som kritiserar feminismen, och tyvärr allt färre som går i svaromål. Denna brist på vettig opposition ser man även på andra håll i Flashback. Det finns inte mycket vänster i inrikespolitik, och integraton & invandring är beryktat ensidig.

Ja jag har ju också noterat den nya PK-ismen, alltså att allt som är icke-PK är ok. Men man får väl göra vad man kan för att ändra på det. Själv ska jag försöka skärpa mig, gå i svaromål, men inte då det handlar om uppenbara provokationer. Jag har en liten svaghet där som du säkert märkt även i andra trådar. jag hjälper till att dra ner nivån och upptäcker det inte förrän för sent. Man ska inte bli uppretad för då tappar man stilen men ibland är det väldigt svårt att bara knyta näven i byxfickan.
2009-07-03, 10:59
Medlem
Dafens avatar
Jag är kille och feminist. Orkar bara inte tjata emot i trådarna och få 10 idioter som skriver skit som man måste besvara. Har inte tid och ork.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in