2009-07-03, 20:10
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Om någon säger att den vill trycka upp ett stolsben i en och täppa till truten med en trasa på en så uppfattar jag inte det som en direkt vänskapsförklaring.

Vem har sagt så i denna tråd?
2009-07-03, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Vem har sagt så i denna tråd?

Så om en person uttrycker sig så i en ANNAN tråd här på forumet så behöver det inte innebära att han har samma synpunkter i denna tråd? Har jag hamnat i multipla personligheters herrklubb eller?
2009-07-03, 20:48
Moderator
Strix m/94s avatar
Här...

Citat:
Tack för tips. Ja jag hade faktiskt - lite grand inspirerad av Anemone i ett inlägg hon gjorde tänkt att ta upp detta med aborter. Du har inte lust att göra ett förstainlägg - jag är ganska mosig i huvudet p.g.a. värmen så min formuleringsförmåga är inte på topp just nu, men jag kommer att bemöta dig!

Jag är en bastard då det gäller vad jag tror på i grunden - delvis värdekonservativ och delvis röd rebell. Kan bli kul tror jag

...finns några att börja med, inte alla i F&J dock. En har jag startat själv.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=456081
https://www.flashback.org/showthread.php?t=808808
https://www.flashback.org/showthread.php?t=659888
2009-07-03, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
...finns några att börja med, inte alla i F&J dock. En har jag startat själv.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=456081
https://www.flashback.org/showthread.php?t=808808
https://www.flashback.org/showthread.php?t=659888

Lovar att kolla in där i morgon - har varit väl aktiv här känner jag, dödstrött, men det går ju inte att sova heller, men jag vill vara koncentrerad då jag går in i ditt ämne!
2009-07-03, 20:54
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Men det handlar ju inte om åsikter alls! Det handlar om en grabbkultur som fått frodas och där allt som är icke-pk har blivit PK. Det handlar ju väldigt lite om personliga ställningstaganden utan ni /de uppträder i många fall som fiskstim, rapar upp exakt samma antiargument till allt som avhandlas, stör debatter mellan sådana som vill debattera genom fullständigt vettlösa och ovederhäftiga inlägg och det jag undrar - vad ger er den rätten? Det här med respekt för andras åsikter, har ni inga som helst idéer om det?

Varför inte starta en tråd och bemöta de säg tio vanligaste argumenten här inne istället för att klaga på forumets deltagare?
2009-07-03, 20:58
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Så om en person uttrycker sig så i en ANNAN tråd här på forumet så behöver det inte innebära att han har samma synpunkter i denna tråd? Har jag hamnat i multipla personligheters herrklubb eller?

Nej.. Det som sägs i en annan tråd tillhör den tråden. Denna tråden är en annan tråd och ett annat ämne. Är det så svårt?
2009-07-03, 21:01
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Det är inte obekant att feminister kallar vita män för gubbslem. Sedan är det som jag sa: feminister har anklagats för att inte driva invandrarkvinnors sak, kvinnor som verkligen har skäl att klaga på ojämställdhet. Feministernas försvar rför sitt ointresse är att de menar att deras engagemangt ska smitta av sig. Detta svek menar jag är ynkligt. De kvinnoorganisationer som bildas av invandrarkvinnor tar också mycket riktigt avstånd från feministers lögner om män.
Nu är du inne på ett område som feminister och feminismen inte klara av konsekvent logik..
2009-07-03, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Varför inte starta en tråd och bemöta de säg tio vanligaste argumenten här inne istället för att klaga på forumets deltagare?

Och varför inte låta bli? Varför lägga ner en jävla massa jobb på att försvara mig och mina klagomål när andra kan säga vad skit som helst?

Handlar detta om vad jag svarade angående frågan till anemone om var hon funnit kvinnohat? Fick jag inte svara på det? Var det obekvämt när någon kom med "fakta"? Jag kommer att klaga varje jävla gång någon behandlar mig så respektlöst och frågan är - har du problem med det? Vad klagar DU på?

Behandlar folk mig väl så behandlar jag dem bättre och vice versa, vill man undvika klagomål så kallar man mig inte för en massa skit och gör en massa tolkningar för att sedan börja pipa när jag tolkar tillbaka - lika skit, lika stryk!
2009-07-03, 21:04
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Nu talar vi inte om forumet som sådant. Upptakten var att Anemon beklagade sig över det fanns ett uttalat kvinnohat och pedifilikramande i denna tråd. Jag undrade vilka belägg för detta fanns och du talar om andra trådar.
2009-07-03, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Nej.. Det som sägs i en annan tråd tillhör den tråden. Denna tråden är en annan tråd och ett annat ämne. Är det så svårt?

Jaha? Så om man visar upp en riktigt sunkig attityd i en tråd så ska jag "glömma" den attityden till nästa tråd? Det som uttalades där gäller inte? Man ändrar attityd från tråd till tråd, värderingar, fördomar, allting? Man liksom ömsar skinn och ingenting är stabilt? I morgon och i en annan tråd kan du komma att hävda att det ska till en hårdare sexuallagstiftning? Vad du säger här är att inte någon har någon bestämd åsikt om någonting utan före varje trådstart så plockar man ett manus för nästa tråd? Vem ska jag vara idag? Glad transvestit eller deprimerad småbarnsmorsa från Bergsjön i Göteborg?

Jag för min del kommer att utgå ifrån att det folk ger uttryck för är vad de faktiskt menar och att de inte förändras som personer stup i kvarten. Men det är ju jag det...
2009-07-03, 21:10
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Nu talar vi inte om forumet som sådant. Upptakten var att Anemon beklagade sig över det fanns ett uttalat kvinnohat och pedifilikramande i denna tråd. Jag undrade vilka belägg för detta fanns och du talar om andra trådar.

Nu talade jag inte specifikt om denna tråd utan om F&J som helhet och fb som helhet.
2009-07-03, 21:13
Bannlyst
Citat:

Samma svar till dig som till Empress. Ni kan ju inte bara mena allvar med vad ni säger nu! Då är ni ju bara troll allihop! Eller superbyråkrater. Eller eventuellt lider ni av något slags alternativ intelligens där detta resonemang rimmar. Jag vet inte, men jag kommer inte att anpassa mig till det!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in