2009-07-02, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ideation
Jösses... Jag menar, jag följde den förra tråden och tyckte att du faktiskt hade en viss poäng i att du inte fick en chans i början. Visserligen var din trådstart dåligt formulerad och påhoppen haglade från alla håll. Men småningom verkade tråden arta sig till en mer civiliserad och intressant diskussion, fram till det bittra slutet. Det var ett pinsamt personligt påhopp. Men det är svårt att leva som man lär.

Men nu, iom det svar jag citerar här ovanför ger du uttryck för rent fascistiska tankar... Faktiskt.

Men vad menar du? Varför skulle jag inte uttrycka vad jag tycker? Och ni uttalar ju er om kvinnor hela tiden i mycket värre ordalag. Kan du tala om vad skillnaden är? Fascistiska tankar? Jag tycker att ganska många här använder sig av väl uttjatade fraser och klyschor, men tala nu om...varför får jag inte uttrycka vad jag tycker? Hur många gånger gick du på männen i den andra tråden och kallade dem för fascistoida?
Är det din bild av hur det ska vara? Och hur var det nu med yttrandefriheten? Den gäller alltså inte kvinnor då? Ändå är det det som FB slår sig så för bröstet om - att man får säga precis vad man tycker rakt ut och ocensurerat...

Jag tycker du låter väldigt PK nu faktiskt!
Citera
2009-07-02, 23:55
Medlem
WordWarriors avatar
Faktum är att många feministvänliga forum (bloggar och diskussionsforum) censurerar diskussionen hårt. Alla avvikande åsikter tas antingen inte in eller raderas. Det säger en hel del om feminismens ideologi. Håll med eller håll käft. Här på FB är det högt till tak och alla får komma till tals. Ja, FB närmar sig faktiskt sann demokrati och yttrandefrihet.

TS ska ha cred för en sak åtminstone. Sin envishet.
Citera
2009-07-02, 23:56
Medlem
Jesusvodkas avatar
Måste jag citera mig själv innan du förstår va det handlar om?
Citera
2009-07-02, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Det är möjligt att en taxonomisk fascist skulle anse att det mest logiska är att vid varje forum även förtydliga att det är tillåtet att förhålla sig kritisk mot företeelsen ifråga, (Censur - här kan även ni som inte uppskattar censur skriva!) dock har inte det behövts eftersom det inte varit ett problem. Användarna har använt det där de fått mellan öronen och förstått hur det ligger till ändå.

Tills du dök upp.

Och det där var ett prov på din "neutralitet"? FB-piskan viner: Tyck som du vill så länge du tycker som oss "grabbar" - ni är ju bara för mycket!
Citera
2009-07-02, 23:58
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Och det där var ett prov på din "neutralitet"? FB-piskan viner: Tyck som du vill så länge du tycker som oss "grabbar" - ni är ju bara för mycket!

Du får naturligtvis tycka vad du vill. Vilket man inte kan säga om alla andra forum där feminism diskuteras.
Citera
2009-07-03, 00:00
Medlem
Jesusvodkas avatar
Citat:

Om personen ifråga inte håller med dig, så tyder det inte på brist av Flashbacks neutralitet. Jag håller tex. inte med om att Sverige Demokraterna är ett bra parti andra säger motsattsen. Alla får tycka som dom vill, yttra sig som dom vill Men de måste också tåla kritik.
Citera
2009-07-03, 00:01
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Ja du.. Flashback är exakt det Flashback utger sig för att vara..
Ett diskussionsställe där man har yttrande och åsiktsfrihet.

Diskussion är ett motsatsord till konsensus.

Kan du inte tåla och acceptera detta så kanske du skall se dig om efter ett nytt forum som passar dig där du får konsensus i dina åsikter om du inte tål att man diskuterar emot dig och inte håller alltid med dig.
Citera
2009-07-03, 00:02
Medlem
ideations avatar
Citat:
Men vad menar du? Varför skulle jag inte uttrycka vad jag tycker? Och ni uttalar ju er om kvinnor hela tiden i mycket värre ordalag. Kan du tala om vad skillnaden är? Fascistiska tankar? Jag tycker att ganska många här använder sig av väl uttjatade fraser och klyschor, men tala nu om...varför får jag inte uttrycka vad jag tycker? Hur många gånger gick du på männen i den andra tråden och kallade dem för fascistoida?
Är det din bild av hur det ska vara? Och hur var det nu med yttrandefriheten? Den gäller alltså inte kvinnor då? Ändå är det det som FB slår sig så för bröstet om - att man får säga precis vad man tycker rakt ut och ocensurerat...

Jag tycker du låter väldigt PK nu faktiskt!

Jag gick varken på männen eller dig i den andra tråden. Jag följde tråden och gav någon enstaka kommentar. Men när du efter att ha berättigat ditt beteende mot övriga tråddeltagare med att du blev kallad fitta i början av den förra tråden bara för att avsluta med att kalla någon för hora så tappade jag all respekt. Sen läste jag genast här och jag är ledsen, men du har visat dig vara på samma nivå som "vissa män".

Du kanske kan finna mer gehör här: https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=34
Citera
2009-07-03, 00:03
Bannlyst
Citat:

Nu ska du köra offer-dramat och konspirations-dramat igen. Vår bestämda uppfattning är att det är du som är gärningskvinnan och dina likar, och inte alls ett oskyldiga och oskulsfulla offer. Det är ni som begår oförätter och konspirerar och åsidosätter grundläggande värderingar. Din rätta natur avslöjade du i den andra tråden. Det är vad du är: en falsk bitterfitta.
Citera
2009-07-03, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Du får naturligtvis tycka vad du vill. Vilket man inte kan säga om alla andra forum där feminism diskuteras.

Hahaha det där var det löjligaste jag hört! Jag får inte alls tycka vad jag vill - det har du tydligt deklarerat i tidigare inlägg. Jag är ett problem här alldeles tydligt om jag ska gå på vad du sa alldeles innan. Och det tycker jag är lite kul! Väntar nu bara på att du ska stänga av mig av någon byråkratisk anledning! Så att allt kan återgå till ordningen och alla kan sitta och spy rätt ut. Diskussionsforum- ha!
Citera
2009-07-03, 00:06
Medlem
Jesusvodkas avatar
Citat:
Hahaha det där var det löjligaste jag hört! Jag får inte alls tycka vad jag vill - det har du tydligt deklarerat i tidigare inlägg. Jag är ett problem här alldeles tydligt om jag ska gå på vad du sa alldeles innan. Och det tycker jag är lite kul! Väntar nu bara på att du ska stänga av mig av någon byråkratisk anledning! Så att allt kan återgå till ordningen och alla kan sitta och spy rätt ut. Diskussionsforum- ha!

Klart du får tycka vad du vill, det gör du nu till och med. Men klart du kommer få kritik från folk som inte håller med dig. Herregud
Citera
2009-07-03, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Northhumbria
Nu ska du köra offer-dramat och konspirations-dramat igen. Vår bestämda uppfattning är att det är du som är gärningskvinnan och dina likar, och inte alls ett oskyldiga och oskulsfulla offer. Det är ni som begår oförätter och konspirerar och åsidosätter grundläggande värderingar. Din rätta natur avslöjade du i den andra tråden. Det är vad du är: en falsk bitterfitta.

"VÅR" - när ska du lära dig att tala i egen sak? Som riktiga KARLAR gör? När ska du börja producera en enda självständig tanke som du inte ärvt av någon? Skulle jag börja fundera i konspirationsbanor så skulle det handla om att du och några till är radikalfeminister egentligen och beter er som ni gör för att skaffa sympatier!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in