2009-07-03, 00:09
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Hahaha det där var det löjligaste jag hört! Jag får inte alls tycka vad jag vill - det har du tydligt deklarerat i tidigare inlägg. Jag är ett problem här alldeles tydligt om jag ska gå på vad du sa alldeles innan. Och det tycker jag är lite kul! Väntar nu bara på att du ska stänga av mig av någon byråkratisk anledning! Så att allt kan återgå till ordningen och alla kan sitta och spy rätt ut. Diskussionsforum- ha!

Visst är det jobbigt att spela martyr när man inte blir illa behandlad? Det förstör liksom hela festen du hade ställt in dig på...

Du kan såklart inbilla dig att du inte får uttrycka dina åsikter på forumet, men om någon ska tro på dig får du nog visa var någonstans du blivit så orättvist bemött.
Citera
2009-07-03, 00:10
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Hahaha det där var det löjligaste jag hört! Jag får inte alls tycka vad jag vill - det har du tydligt deklarerat i tidigare inlägg. Jag är ett problem här alldeles tydligt om jag ska gå på vad du sa alldeles innan. Och det tycker jag är lite kul! Väntar nu bara på att du ska stänga av mig av någon byråkratisk anledning! Så att allt kan återgå till ordningen och alla kan sitta och spy rätt ut. Diskussionsforum- ha!

Nejdå, vi gillar att ha dig här... Lite tuggmotstånd uppskattas av oss män...
Citera
2009-07-03, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Visst är det jobbigt att spela martyr när man inte blir illa behandlad? Det förstör liksom hela festen du hade ställt in dig på...

Du kan såklart inbilla dig att du inte får uttrycka dina åsikter på forumet, men om någon ska tro på dig får du nog visa var någonstans du blivit så orättvist bemött.

Spela martyr? Tror du det är det jag gör? Exakt hur vädjande är jag tycker du? Vad jag förväntar mig av en moderator är att den ska vara hyggligt neutral och det är inte du och jag vidhåller att har man ett forum där man ska spy på kvinnor så ska man också tala om det, inte komma med någon bullshit om att det är ett feminist och jämställdhetsforum - det ger helt fel signaler!
Citera
2009-07-03, 00:15
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Så att någon ger sin åsikt och syn på din åsikt är samma sak som att som att hävda att du inte får tycka som du vill?

Vad tror du Flashback är för något ett konsensuforum?
Citera
2009-07-03, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Så att någon ger sin åsikt och syn på din åsikt är samma sak som att som att hävda att du inte får tycka som du vill?

Vad tror du Flashback är för något ett konsensuforum?

Jäpp, om en moderator så klart uttrycker var den står så kan man ju knappast förvänta sig en rättvis behandling eller hur? Nu är väl inte rättvisa kanske något som är så viktigt för dig, men för mig är det det!

Flashback ett konsensusforum? Visst är det det? De som blir kvar här är ju de som slickar röv på varandra tills de blir skinnflådda, samma åsikter i olika tappningar, samma grova språk, samma vulgariteter - det är inte ett diskussionsforum, det är en klubb för inbördes beundran!
Senast redigerad av severiano 2009-07-03 kl. 00:20.
Citera
2009-07-03, 00:20
Medlem
Jesusvodkas avatar
Jag ödslar inte tid på envisa människor, bättre att sluta innan det hela drar igång.
Citera
2009-07-03, 00:20
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jäpp, om en moderator så klart uttrycker var den står så kan man ju knappast förvänta sig en rättvis behandling eller hur? Nu är väl inte rättvisa kanske något som är så viktigt för dig, men för mig är det det!

Om jag inte missminner mig har modsen samma rätt som alla andra att ta del av diskussioner och uttrycka sina åsikter. Det är vid specifika åtgärder mot en användare som regelboken och neutraliteten måste plockas fram.

Det du fortfarande inte fattar är att i detta forum har alla rätt att uttrycka sin åsikt. Ingen censureras. Att dina åsiktsfränder inte vågar sig hit är knappast FB:s fel.
Senast redigerad av WordWarrior 2009-07-03 kl. 00:22.
Citera
2009-07-03, 00:22
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Spela martyr? Tror du det är det jag gör? Exakt hur vädjande är jag tycker du? Vad jag förväntar mig av en moderator är att den ska vara hyggligt neutral och det är inte du och jag vidhåller att har man ett forum där man ska spy på kvinnor så ska man också tala om det, inte komma med någon bullshit om att det är ett feminist och jämställdhetsforum - det ger helt fel signaler!

Yttrandefrihet verkar vara ett helt nytt begrepp för lilla fröken. Du har förmodligen aldrig varit med om att någon sagt emot dig förut och när du ser ett forum där det är tillåtet att inte ha samma åsikter som du så drar du slutsatsen att "man har ett forum där man ska spy på kvinnor" . Det är tyvärr för dig som så att det är tillåtet att ha vilken åsikt som helst gällande feminism och jämställdhet på detta forum. Ingen sida uppmuntras, ingen sida censureras.

För övrigt är jag inte moderator i just detta forum, att jag uttalande mig att Flashback är åsiktsneutrala beror helt enkelt på att jag som moderator i andra forum på Flashback känner att jag kan bistå med lite upplysning i frågan.
Citera
2009-07-03, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Om jag inte missminner mig har modsen samma rätt som alla andra att ta del av diskussioner och uttrycka sina åsikter. Det är vid specifika åtgärder mot en användare som regelboken och neutraliteten måste plockas fram.

Det du fortfarande inte fattar är att i detta forum har alla rätt att uttrycka sin åsikt. Ingen censureras. Att dina åsiktfränder inte vågar sig hit är knappast FB:s fel.

Säg mig: Vad är en fri och öppen debatt för dig? Och är könsord uttryck för en "uppfattning" - handlar inte det mer om ett jäkligt torftigt språk? Om du hade velat ha en öppen debatt, högt i tak o.s.v. så hade du uttryckt dig på ett sätt så att faktiskt fler vågade sig in i diskussionerna. Det vill inte du för då skulle du tappa kontrollen. Du diskuterar inte, du vräker ur dig förnedrande invektiv och försäkrar dig på så vis om att ingen egentligen ska komma in här och plocka ner dig från dina höga hästar!
Citera
2009-07-03, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Yttrandefrihet verkar vara ett helt nytt begrepp för lilla fröken. Du har förmodligen aldrig varit med om att någon sagt emot dig förut och när du ser ett forum där det är tillåtet att inte ha samma åsikter som du så drar du slutsatsen att "man har ett forum där man ska spy på kvinnor" . Det är tyvärr för dig som så att det är tillåtet att ha vilken åsikt som helst gällande feminism och jämställdhet på detta forum. Ingen sida uppmuntras, ingen sida censureras.

För övrigt är jag inte moderator i just detta forum, att jag uttalande mig att Flashback är åsiktsneutrala beror helt enkelt på att jag som moderator i andra forum på Flashback känner att jag kan bistå med lite upplysning i frågan.

Det här ÄR ett forum där man spyr på kvinnor och jo...du berättade direkt i tråden här på vilken sida du stod och....lilla fröken???? VAD vet du om min storlek? jag vet vad yttrandefrihet är - du gör det bevisligen inte!
Citera
2009-07-03, 00:30
Medlem
Kisengues avatar
Jag är feminist av rang, men jag skulle aldrig skriva i det här forumet av rädsla att associeras med språkligt utmanade semitroll som severiano.
Citera
2009-07-03, 00:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Säg mig: Vad är en fri och öppen debatt för dig? Och är könsord uttryck för en "uppfattning" - handlar inte det mer om ett jäkligt torftigt språk? Om du hade velat ha en öppen debatt, högt i tak o.s.v. så hade du uttryckt dig på ett sätt så att faktiskt fler vågade sig in i diskussionerna. Det vill inte du för då skulle du tappa kontrollen. Du diskuterar inte, du vräker ur dig förnedrande invektiv och försäkrar dig på så vis om att ingen egentligen ska komma in här och plocka ner dig från dina höga hästar!

Åsikter kan liknas vid marknadsekonomi med mitt sätt att se det. Företag får sälja vad fan de vill till vilket pris som helst, men bara de som accepteras av kunderna/köparna överlever. Det är precis så en fri debatt ska vara och ett samhälle ska skötas. Välkommen till demokratins underbara värld, du verkar inte ha sett den förut. Ta detta som intäkt för att något är fel med yttrandefriheten i vårt samhälle. Då har du lärt dig något nyttigt. I andra länder är debatten mycket mer öppen än i Sverige. Konsensus och censur stagnerar ett fritt samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in