2009-07-04, 21:38
Medlem
ayanamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
F&J är en väldigt målande bild av varför Flashback är kul i några år men inte mer. På Flashback finns nämligen inga djupa diskussioner om specialämnen, utan det diskuteras enbart om specialämnen är vidriga eller bra. Fördjupningar finns inte på FB, vilket är väldigt tråkigt och enformigt. Efter ett tag så märker man att man inte vill diskutera om feminism är en konspiration eller ej, utan att man faktiskt vill diskutera skillnaderna mellan olika könsstrukturer, feministiska inriktningar och liknande.

Därför råder jag er som vill förändra något att engagera inom partier, starta en blogg eller bara snacka med era vänner. För på Flashback är jämställdhetsdebatten väldigt efter.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=503087 här har vi en mycket intressant tråd om ett förbisett specialämne i den svenska politiken, så jag förstår inte din kritik. Finns många liknande dessutom.
Citera
2009-07-04, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Du sade att du inte kände till några djupa feministiska forum men hälsade mig välkommen till din blogg trots att den inte var nischad. Men det var inte det som var frågan.

Jag undrade om vTrill hade några bra tips.

Jag kan även förklara varför.

vTrill verkar mer orolig över att Flashback har för stort inflytande över den allmänna opinionen, än ivrig att tipsa om djupare forum.

Jäpp, jag upptäckte att det inte var mig du riktade dig till och därav redigeringen av inlägget. Såg fel först.
Citera
2009-07-04, 22:24
Medlem
Citat:
Har du några tips på forum med mer djup (där alla är välkomna)? Anledningen till frågan är att jag har tittat på t.ex. feminetik.se och en och annan intersektionalistisk, eller feministisk blogg - och anser personligen att "djupet" är väldigt grunt.
Jag har inte hävdat att det finns något djupare forum där alla åsikter är välkommna, eftersom det då riskerar att bara bli pajkastning av argument. Alla åsikter är i teorin välkommna på Flashback, men det gör att bara ytliga diskussioner förs.

Citat:
vTrill verkar mer orolig över att Flashback har för stort inflytande över den allmänna opinionen, än ivrig att tipsa om djupare forum.
Oroa dig inte, FB har ingen påverkan på den allmänna opiononen.
Citera
2009-07-04, 23:00
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Även Fet&Elak verkar ha svårt att förstå att rent skitsnack och personligt gnabb är OT och har för detta belönats med en tillsägelse

OT raderat

// Mod
Citera
2009-07-04, 23:01
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Jag har inte hävdat att det finns något djupare forum där alla åsikter är välkommna, eftersom det då riskerar att bara bli pajkastning av argument. Alla åsikter är i teorin välkommna på Flashback, men det gör att bara ytliga diskussioner förs.

Oroa dig inte, FB har ingen påverkan på den allmänna opiononen.

Men jösses du menar alltså att anledningen till att du inte presenterar något bättre forum än Flashback är att det endast skulle leda till "pajkastning av argument"... Du är mer än välkommen att fortsätta lönediskussionerna här. Frågan är bara - klarar du av det?

FB har en grym påverkan på den allmänna opinionen.
Senast redigerad av Dogrust 2009-07-04 kl. 23:04.
Citera
2009-07-04, 23:06
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Du är mer än välkommen att fortsätta lönediskussionerna här. Frågan är bara - klarar du av det?
Nej, ingen är välkommen att ta några lönediskussioner här ifall de vill slippa få tillsägelser slängda i nyllet. Håll er till ämnet eller håll er väck!

// Mod
Citera
2009-07-04, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Det heter feminism och jämställdhet, men jag kan bara hitta tråd efter tråd där män uttrycker sitt hat mot feminismen. Hur jämställt är det på en skala? Och var är alla kvinnor? Jag fattar faktiskt ingenting. Borde inte detta forum sortera under humorforumet egentligen? Ingen kan väl ta det på allvar?

Är du ute efter att tysta ner kritiker? De har rätt att uttrycka sig som de vill. Det är just problemet med såna diktatorfeminister som dig som gör att det finns ett reellt motstånd mot kvinnor överlag, tyvärr. Många kvinnor står i skottlinjen pga ER feminister. I mina ögon är ni fascister och inget annat
Citera
2009-07-04, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia
Är du ute efter att tysta ner kritiker? De har rätt att uttrycka sig som de vill. Det är just problemet med såna diktatorfeminister som dig som gör att det finns ett reellt motstånd mot kvinnor överlag, tyvärr. Många kvinnor står i skottlinjen pga ER feminister. I mina ögon är ni fascister och inget annat

Hahaha - jag är en kritiker! Är du ute efter att tysta mig? Vilka diktatorsfasoner!
Citera
2009-07-04, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Hahaha - jag är en kritiker! Är du ute efter att tysta mig? Vilka diktatorsfasoner!

Nej, jag är för yttrandefrihet och tycker det är bra att du får säga vad du tycker här utan att vara rädd för repressalier. Men det gäller att acceptera att all tycker olika och skall få uttrycka detta.
Citera
2009-07-04, 23:35
Medlem
Citat:
Men jösses du menar alltså att anledningen till att du inte presenterar något bättre forum än Flashback är att det endast skulle leda till "pajkastning av argument"...
Nej, läs igen vad jag skrev så att du inte missförstår mig en gång till.

Citat:
Du är mer än välkommen att fortsätta lönediskussionerna här. Frågan är bara - klarar du av det?
Haha. Du är lite för ny för mig, för annars hade du läst alla de gånger jag argumenterat om löner i F&J.

Citat:
FB har en grym påverkan på den allmänna opinionen.
Japp, Barrack Obama går alltid in på Flashback och kollar senaste judeanalysen innan han bestämmer vad han ska göra. Eller inte.
Citera
2009-07-05, 22:49
Medlem
terrieterries avatar
Severiano: För att försöka ge ett seriöst svar på din fråga: Jag brukade diskutera här för några år sedan till och från, men jag kan ärligt säga dig att det kvinnohat som jag mötte här upprörde mig så till den milda grad att jag valde att avvika. Jag kan inte leva i tron att de åsikter som kommer fram här är de gängse gällande bland män i samhället i stort ( Och inget i mina erfarenheter i livet styrker heller att det skulle vara så) och jag orkade helt enkelt inte möta den mur av hat, illvilja och oförståelse som fanns här. Eftersom den personliga energin har sin begränsning så får man välja sina strider i livet, och jag upplevde helt enkelt att debatterna här sög mer energi och livskraft ur mig än de gav tillbaka. Det kändes helt enkelt lönlöst. Dessutom har erfarenheten under mina år på nätet lärt mig att nästan inget som sker här är på allvar eller på riktigt. Det är mest bara en massa ändlöst skitsnack, ogenomtänkta provokationer och pajkastning. Får man ut nåt av det så är det väl okej... men om man inte får det, så är det bara ett oändligt slöseri med tid och energi.
Mvh
TT
Citera
2009-07-06, 03:26
Medlem
Yttrandefrihets råder på Flashback. Forumsdelen berör feminism oavstt om det är pro- eller antifeminism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in