2009-07-02, 23:29
Bannlyst
Det heter feminism och jämställdhet, men jag kan bara hitta tråd efter tråd där män uttrycker sitt hat mot feminismen. Hur jämställt är det på en skala? Och var är alla kvinnor? Jag fattar faktiskt ingenting. Borde inte detta forum sortera under humorforumet egentligen? Ingen kan väl ta det på allvar?
Citera
2009-07-02, 23:34
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Hur jämställt är det på en skala? Och var är alla kvinnor?

Det är användarna som skapar forumets innehåll, om konceptet är bekant?

Flashback strävar vare sig efter "jämställdhet" eller kvinnlig representation på forumet, utan förhåller sig neutralt till detta.
Citera
2009-07-02, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Det är användarna som skapar forumets innehåll, om konceptet är bekant?

Flashback strävar vare sig efter "jämställdhet" eller kvinnlig representation på forumet, utan förhåller sig neutralt till detta.

Jo det har jag nog märkt - ni är väldigt neutrala och ni håller stenhårt på den där regeln KFK också, men varför kalla forumet feminism och inte antifeminism eftersom det är vad det handlar om?
Citera
2009-07-02, 23:39
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Det heter feminism och jämställdhet, men jag kan bara hitta tråd efter tråd där män uttrycker sitt hat mot feminismen. Hur jämställt är det på en skala? Och var är alla kvinnor? Jag fattar faktiskt ingenting. Borde inte detta forum sortera under humorforumet egentligen? Ingen kan väl ta det på allvar?

Ja du du vet denna hora är ju här.. Men vi som är horor i ordets rätta bemärkelse kanske inte räknas?
Citera
2009-07-02, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Ja du du vet denna hora är ju här.. Men vi som är horor i ordets rätta bemärkelse kanske inte räknas?

Sorry, men jag kan inte se dig som kvinna faktiskt.
Citera
2009-07-02, 23:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jo det har jag nog märkt - ni är väldigt neutrala och ni håller stenhårt på den där regeln KFK också, men varför kalla forumet feminism och inte antifeminism eftersom det är vad det handlar om?

Du igen, OMG!

Därför att forumet är öppet för alla och envar. Tipsa dina bitterfittekompisar att komma hit. De ska få ett varmt välkomnande.
Citera
2009-07-02, 23:47
Medlem
ideations avatar
Citat:

Jösses... Jag menar, jag följde den förra tråden och tyckte att du faktiskt hade en viss poäng i att du inte fick en chans i början. Visserligen var din trådstart dåligt formulerad och påhoppen haglade från alla håll. Men småningom verkade tråden arta sig till en mer civiliserad och intressant diskussion, fram till det bittra slutet. Det var ett pinsamt personligt påhopp. Men det är svårt att leva som man lär.

Men nu, iom det svar jag citerar här ovanför ger du uttryck för rent fascistiska tankar... Faktiskt.
Citera
2009-07-02, 23:47
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Jag är nog mer kvinna än vad du någonsin kommer att bli. Tyvärr det är en sanning du aldrig kommer att kunna ändra på.
Citera
2009-07-02, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du igen, OMG!

Därför att forumet är öppet för alla och envar. Tipsa dina bitterfittekompisar att komma hit. De ska få ett varmt välkomnande.

Och vad är det som hindrar att man ger en vettig varudeklaration? Antifeministiskt forum tycker jag hade klargjort mycket mer vad det handlar om. Och nej, jag tror inte att mina vänner skulle passa här.
Citera
2009-07-02, 23:48
Medlem
Jesusvodkas avatar
Flashbacks användare får yttra sig om sina egna och helt personliga åsikter, om nu flashback har blivit anti-feministiskt så har det inte med deras policy utan med varje användare alltså individs personliga åsikt.
Citera
2009-07-02, 23:50
Medlem
ideations avatar
Citat:
Och vad är det som hindrar att man ger en vettig varudeklaration? Antifeministiskt forum tycker jag hade klargjort mycket mer vad det handlar om. Och nej, jag tror inte att mina vänner skulle passa här.

Nej eftersom vi inte delar era tankar är vi säkerligen varken kvinnor, män eller levndasvärdiga människor. Är vi kanske råttor? Som gnager på samhällets grundstomme?
Citera
2009-07-02, 23:51
Moderator
impieteers avatar
Citat:

Det är möjligt att en taxonomisk fascist skulle anse att det mest logiska är att vid varje forum även förtydliga att det är tillåtet att förhålla sig kritisk mot företeelsen ifråga, (Censur - här kan även ni som inte uppskattar censur skriva!) dock har inte det behövts eftersom det inte varit ett problem. Användarna har använt det där de fått mellan öronen och förstått hur det ligger till ändå.

Tills du dök upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in