2009-07-02, 18:42
Medlem
Hej,

Tänkte vi kunde skapa en officiell tråd för Footballidentity.com här då jag vet att vi ju är ett gäng från forumet som spelar det.

För er som inte hört talas om det kan man beskriva det som en snabbt växande online-värld där man som användare väljer att ta sig an rollen som manager, spelare eller journalist. Alla karaktärer i världen kontrolleras av verkliga användare, så som manager krävs (förutom taktiskt och strategiskt kunnande) goda ledaregenskaper då man måste kunna hantera verkliga spelare och få dem att jobba som ett lag. Som spelare väljer man varje dag vad man vill träna på för att utvecklas i sin roll och det krävs en god nivå av fotbollstaktiskt kunnande och sammarbetsvilja för att lyckas.

Under matcherna tar man som användare enskilda beslut för sin spelare genom mus-klick och meny-system i en tur-baserad matchmotor (turn-based) samtidigt som man kommunicerar med sina lagkamrater i en team-chat. Lite stressigt i början då tiden är något knappt men det tar faktiskt inte lång tid att lära sig då det inte handlar om att lära sig några kommandon eller knapptryckningar på en handkontroll. Matcherna körs 2 ggr i veckan och kan man inte närvara men ändå finns uttagen på plan så tar en AI besluten åt en.

Här är en kort instruktionsfilm de gjort som visar hur matchen funkar:
http://www.youtube.com/watch?v=OEj0mQV2e-M

Direktlänk till inbjudningssidan:
http://www.footballidentity.com/invitation/

Ni som redan spelar kan väl hojta till och meddela vad ni heter i spelet så man vet när man möter en flashbackare! Själv heter jag Magnus Skedman och är målis i Svarta Stjärnan som för tillfället leder högsta divisionen i Sverige
Citera
2009-07-02, 19:11
Medlem
Lepiduss avatar
Vill inte vara hobbymodd men

https://www.flashback.org/showthread.php?t=898576
Citera
2009-07-02, 19:22
Medlem
Slurpass avatar
är footballer, hur kommer man in i något lag? :O
Citera
2009-07-02, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slurpas
är footballer, hur kommer man in i något lag? :O
Finns nog tre olika sätt att göra det på:

1. Ett bra sätt är nog att skriva direkt i forumen. Där har nyligen skapats ett forum som heter Footballer Advertisement. Posta ditt namn och main position där så kanske en manager kontaktar dig.
*edit: länk till forumen finner du nere till höger inne på sajten.

2. Sök bland lagen och hitta ett som verkar "behöva dig". Skriv sedan ett meddelande till managern för det laget och erbjud dina tjänster.
3. Vänta tills imorgon bitti och se om du kommit med i ett automat-skapat lag. Varje natt skapas nyblivna lag om följande nyskapade och arbetslösa spelare finnes i ett land:

1 Målvakt
4 Försvarare
5 Mittfältare
3 Forwards

Finns säkert fler sätt att göra det på men det här är vad jag kan komma på
Citera
2009-07-03, 13:00
Medlem
Hallaballos avatar
Jag har oxo skapat en footballer och hoppas att komma med i ett lag snart.
När spelas matcherna och är dom alltid på samma dag och tid?
Citera
2009-07-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallaballo
Jag har oxo skapat en footballer och hoppas att komma med i ett lag snart.
När spelas matcherna och är dom alltid på samma dag och tid?
Matcherna spelas alltid onsdagar och söndagar men vid lite olika tider beroende på liga. 20.00 i Sverige division 1 och 21.00 i Sverige division 2 t.ex. Du kan se matcherna genom att gå in på Competition under World, söka fram den liga du vill kolla på och välja tabben "Fixtures".
Citera
2009-07-03, 20:41
Medlem
torkelmannens avatar
någon som vill ta över min gubbe? Är en snabb ytterforward med 208 i rating. 12e bästa anfallaren i världen. 10 mål på 13 matcher! Karl Granit heter jag

Pma mig
Citera
2009-07-03, 20:58
Medlem
HerrStorfurstes avatar
En fråga, vad gör man som journalist?
Citera
2009-07-03, 22:53
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
Runkar
Citera
2009-07-03, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrStorfurste
Som journalist skriver du artiklar om vad som helst som händer i Footballidentity-världen. Sen får du rating av de som läser dina artiklar och fajtas om platserna på user och journalist toplist
Citera
2009-07-04, 00:26
Medlem
Damacys avatar
Låter roligt! Finns det en möjlighet att starta ett Flashback-lag?
Citera
2009-07-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Låter roligt! Finns det en möjlighet att starta ett Flashback-lag?
Det finns faktiskt redan ett! Ligger dock sist i division 1 då managern som drev det tidigare har varit väldigt inaktiv och så verkar nästan fallet vara med den nytillträdde managern också Kommer säkert att bli en ny manager där igen snart.

Dock verkar det nu vara hög aktivitet på de andra tränarna då spelare har börjat få nya kontrakt med högre löner etc...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in