2009-04-21, 20:03
Medlem
Tänkte bara tipsa om en ny online-värld/spel för fotbollsälskare som precis håller på att fyllas med svenska användare. Världen heter Footballidentity.com och där väljer man själv vilken roll man vill spela (manager, spelare eller journalist).

Själv är jag målvakt i ett de första lag som skapats och för tillfället behövs det ett gäng med spelare (framförallt försvarare) så att nya lag kan skapas inför säsongsstarten. Antar att det här forumet innehåller en hel hög med fotbollsnördar (precis som jag själv) som skulle kunna finna det här intressant.

/losfreddos
Citera
2009-04-23, 21:11
Bannlyst
Hur gör man för att gå med i ett lag?
Citera
2009-04-24, 00:40
Medlem
Nahibos avatar
Okej, nu är jag med i spelet och ska förstöra alla andras lag att bygga upp nå anfall.. men hur får man ett lag som man spelar för? är det bara att sitta och vänta eller ska man höra av sig till folk?

(borde vi inte styra ihop ett fb-lag?)
Citera
2009-04-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zetterman
Hur gör man för att gå med i ett lag?
Lagen skapas automatiskt när det kommer in tillräckligt av spelare av rätt typ:
2 målvakter
6 försvarare
6 mittfältare
4 forwards
Om man står näst på tur av den spelartypen så kastas man automatiskt med i laget när det skapas. Just nu saknas det 1 enda back för att det fjärde laget i sverige ska skapats! Folk är aldeles för sugna på att vara mittfältare :-)
Citera
2009-04-24, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Okej, nu är jag med i spelet och ska förstöra alla andras lag att bygga upp nå anfall.. men hur får man ett lag som man spelar för? är det bara att sitta och vänta eller ska man höra av sig till folk?
Världen håller precis på att byggas upp så nu är det nog lite svårt att kontakta en manager för att försöka få honom att signa dig. Kommer det dock bara in några fler backar så har du nog snart ett lag! Själv fattar jag inte varför folk undviker back-positionen så... jag tror det kommer bli skitskoj att köra vilken position som helst när väl strategi-spelsmatcherna drar igång. Själv är jag ju till och med målis :-)
Citera
2009-04-24, 11:16
Medlem
Citat:
(borde vi inte styra ihop ett fb-lag?)
Mycket bra idé Nahibo! Hur får vi till ett sånt lag?
Citera
2009-04-24, 11:25
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losfreddos
Mycket bra idé Nahibo! Hur får vi till ett sånt lag?

Någon måste väl skapa en manager som vill ta hand om laget?
Citera
2009-04-24, 11:31
Medlem
Foveas avatar
Just nu existerar:

8 Unemployed Goalkeepers, 10 Unemployed Defenders, 24 Unemployed Midfielders, 10 Unemployed Forwards, 10 Unemployed Managers

Känns som ett lag borde ha skapats av det?
Citera
2009-04-24, 11:39
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losfreddos
Lagen skapas automatiskt när det kommer in tillräckligt av spelare av rätt typ:
2 målvakter
6 försvarare
6 mittfältare
4 forwards
Om man står näst på tur av den spelartypen så kastas man automatiskt med i laget när det skapas. Just nu saknas det 1 enda back för att det fjärde laget i sverige ska skapats! Folk är aldeles för sugna på att vara mittfältare :-)

Hah, gjorde om mig nu till en back bara för att det ska gå lite snabbare..
Citera
2009-04-24, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fovea
Just nu existerar:

8 Unemployed Goalkeepers, 10 Unemployed Defenders, 24 Unemployed Midfielders, 10 Unemployed Forwards, 10 Unemployed Managers

Känns som ett lag borde ha skapats av det?
Det är landsspecifikt. Lag och ligor byggs upp utifrån länderna så att det ska kunna bli Champions League och VM och sånt i framtiden. Så när jag sa 2, 6, 6, 4 tidigare betydde det att det måste finnas så många i ett och samma land.
Citera
2009-04-24, 11:43
Medlem
Citat:
Hah, gjorde om mig nu till en back bara för att det ska gå lite snabbare..
Strålande! Var in och kollade och nu skapas nog ett till lag i natt och det borde du komma med i :-)
Citera
2009-04-24, 11:50
Medlem
torrenttobbes avatar
Jaha nu har jag skapat en gubbe, what now?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in