Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-07-02, 14:11
Medlem
erikkkkks avatar
Finns det fler rusmässiga skillnader mellan morfin och heroin än att heroin kickar in fortare?
Om inte, varför har heroin blivit så mycket större än morfin i missbrukarkretsar?
Citera
2009-07-02, 14:19
Medlem
Evolution!s avatar
Kickar in fortare???

Enda skillnaden enligt mig är koncentrationen, men annars är de två preparaten mer eller mindre identiska.
Citera
2009-07-02, 14:24
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikkkkk
Finns det fler rusmässiga skillnader mellan morfin och heroin än att heroin kickar in fortare?
Om inte, varför har heroin blivit så mycket större än morfin i missbrukarkretsar?

För att diacetylmorfin på grund av sin överlägsna vävnadspermeabilitet inte bara korsar blodhjärnbarriären på ett par sekunder, utan även är 1½ - 2 gånger så viktpotent som morfin utan acetylgrupperna.

Dessutom antogs intravenöst administrerat heroin vara en lämplig substitutionsbehandling för etablerade morfinister, vilket i själva verket visade sig vara mer beroendeframkallande. Å andra sidan finns det många morfinister därute, bara det att du har fått en särskild bild av heroin via samhällets skrämselpropaganda.
Citera
2009-07-02, 14:42
Medlem
gurujoshs avatar
Finns definitivt morfin idag som är lika potent som Heroin eftersom riktigt jävla bra H lyser med sin frånvaro.Jag har då inte tagit H på 1 1/2 år pga mycket bra tillgång till Oxy och Dolcontin.
Heroin kickar inte bättre än oxy och dollisar IV.Jämförbart men visst är det lite vassare om man får tag i äkta vara.
Senast redigerad av gurujosh 2009-07-02 kl. 14:50.
Citera
2009-07-02, 15:36
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution!
Kickar in fortare???

Ja!
Citera
2009-07-02, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurujosh
Finns definitivt morfin idag som är lika potent som Heroin eftersom riktigt jävla bra H lyser med sin frånvaro.Jag har då inte tagit H på 1 1/2 år pga mycket bra tillgång till Oxy och Dolcontin.
Heroin kickar inte bättre än oxy och dollisar IV.Jämförbart men visst är det lite vassare om man får tag i äkta vara.

Håller jag inte med om överhuvudtaget, vet inte om du bor på landet men i Stockholm finns det massor av riktigt rent H.
Citera
2009-07-02, 18:33
Medlem
smokevatrs avatar
Citat:

ja då måste du bo i någon obskyr avkrock a´ löddeköping ¨¨
tycker då att det blivit mkt billigare och av bättre kvalitet stadigt sista 10åren

Om nu inte heroin vore bättre skulle det ju inte finnas någon anl att förädla opium till det steget .,. vore det lika potent kunde man stanna där och besparar sig arbetet mao .

Att sen tex dolcontin är smärtsamt att injecera gör inte saken bättre heller, men sure det är ingen "enorm" skillnad och i slutändan mest en doseringsfråga.

Ts.Svar på din fråga . Är inte och kommer inte bli lika populärt sålänge som talibanerna/grossisterna tillverkar heroin medans herr.Dr/Vården är den största langaren av morfin i sverige... Tillgången på Heroin är så extremt mkt större.
Senast redigerad av smokevatr 2009-07-02 kl. 18:36.
Citera
2009-07-02, 18:39
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:

Horse kickar lätt bättre intravenöst än dolcar. Jag har gått på bäggedera längre perioder, så jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av smokevatr
ja då måste du bo i någon obskyr avkrock a´ löddeköping ¨¨
tycker då att det blivit mkt billigare och av bättre kvalitet stadigt sista 10åren

Om nu inte heroin vore bättre skulle det ju inte finnas någon anl att förädla opium till det steget .,. vore det lika potent kunde man stanna där och besparar sig arbetet mao .

Att sen tex dolcontin är smärtsamt att injecera gör inte saken bättre heller, men sure det är ingen "enorm" skillnad och i slutändan mest en doseringsfråga.

Ts.Svar på din fråga . Är inte och kommer inte bli lika populärt sålänge som talibanerna/grossisterna tillverkar heroin medans herr.Dr/Vården är den största langaren av morfin i sverige... Tillgången på Heroin är så extremt mkt större.

Smärtsamt att injicera? Man löser dolcarna i kallt vatten och låter lösningen dra ett tag; sedan filtrerar man. Har aldrig fått ont av att skjuta det... Om man hettade upp lösningen och injicerade utan att filtrera och sedan missade litet grand, så skulle det säkert göra ont, dock.
Citera
2009-07-02, 18:41
Medlem
SMD FBs avatar
Rus-mässigt så är enda skillnaden att man får en obeskrivligt skön kick på heroin i ca 15min sen övergå heroin-ruset till ett " morfin-rus"
Citera
2009-07-02, 18:52
Medlem
smokevatrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Smärtsamt att injicera? Man löser dolcarna i kallt vatten och låter lösningen dra ett tag; sedan filtrerar man. Har aldrig fått ont av att skjuta det... Om man hettade upp lösningen och injicerade utan att filtrera och sedan missade litet grand, så skulle det säkert göra ont, dock.

jaså -- så du tycker inte den brännande känslan av hur någon gör tusen nålar i ens arm och hur det sticker i huden/huvudet är "smärtsam"
okok kanske inte är tortyr men ialf obehagligt
Citera
2009-07-02, 20:31
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Rus-mässigt så är enda skillnaden att man får en obeskrivligt skön kick på heroin i ca 15min sen övergå heroin-ruset till ett " morfin-rus"

Kick i 15 minuter? Jag får bara morfinruset på en gång, när jag skjuter horse.
Citera
2009-07-02, 20:32
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokevatr
jaså -- så du tycker inte den brännande känslan av hur någon gör tusen nålar i ens arm och hur det sticker i huden/huvudet är "smärtsam"
okok kanske inte är tortyr men ialf obehagligt

Ah, du tänker på histaminfrisättningen.

Tycker inte den är så mycket värre på horse än på dolcar, men det är mindre uttalat på smack än jonk, och jag har kört mer av det sistnämnda.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in