Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Han är väl inte den första rika och framgångsrika som tar livet av sig eller lever ett mycket destruktivt liv. Uppenbart har han ju inte mått bra, något har gnagt inom honom, förmodligen under en lång tid. Helt obegripligt är det ju inte såvida man inte sätter likhetstecken mellan rikedom, framgång och lycka.
Jag tycker att det har ökat med kändisar som uppenbart mår dåligt. Är pressen tyngre på dem nu eller överdriver jag?
Jo uppenbarligen, men Tony Scott har ju inte figurerat tidigare i några, så att säga, "problematiska" sammanhang. Jag har inte heller hört något om att han skulle leva ett särskilt destruktivt liv och han hade sannolikt inga större finansiella bekymmer då hans filmer gått bra och han fortfarande bodde flott.
Det enda jag möjligen kan tänka mig är att han haft mindervärdeskomplex jämfört med sin bror Ridley som varit mer framgångsrik om man räknar dollar och cent, men de verkar ju ha haft ett gott förhållande med varandra trots det då de samarbetade ihop. Jag minns även intervjuer där de ofta refererade till varandra så det verkar ju inte ha funnits några aversioner mellan dem på det sättet.