Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
1. Jag skriker inte, jag undrar bara hur du tänker. det finns inga skäl att tro annat än att han skulle dött naturligt.
2. Att han skulle vara legendarisk motsätter jag mig å det grövsta. Han må ha skrivit en klassisk låt eller två men det blir man inte legendarisk av.
3. Jag lyssnar och äger många skivor med 60-tals musik även om jag är född 70. Så tagga du ner själv.
Mitt ifrågasättande består ju i att du skriver "Får intrycket av att någon försöker mörka något." tycker du inte att du själv bidrar till konspirationerna då?
Faktum kvarstår! En 72 åring har dött...so what?
Ibland kan man "mörka" av s.k. "hänsyn" till den avlide och/eller dennes anhöriga ifall denne dött under komprometterande omständigheter. Ett exempel på detta är hur vice-president Rockefeller dog. Det försökte först mörkas, sedan ryktades det om att han dött under en sexakt med sin älskarinna men detta har aldrig officellt bekräftats. Den påstådda älskarinnan har heller aldrig velat låta sig intervjuas och det spekuleras att hon belagts med munkavle och/eller har mutats. Faktum är att Scott McKenzie dött under mystiska omständigheter och man kan bara spekuylera i varför dödsorsaken inte offentliggjorts. En anledning är att det ligger skumraskens bakom, en annan är helt enkelt att dödsorsak inte kunnat fastställas ännu, och kommer om det par dagar då obduktionen är klar. Vi får vänta och se hur detta utvecklar sig.
Ps: Som sagt, McKenzie var en känd profil under 60-talets slut med tillhörande era och det var framförallt detta han blev legendarisk för. Sen kan du sitta där och tjata om hur många listettor på sverigetoppen man måste ha och hur kommersiellt framgångsrik och hur bra betalt man måste ha fått från skivbolagen för att man, i dina ögon, bör uppmärksammas. Som
Snabelmannen66 så korrekt poängterar så var McKenzie så mycket mer än bara "When you're going to San Francisco". Ds:
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
Ok, men var det av Guillain–Barré han dog av? Vad jag förstår så är det ytterst ovanligt att man dör av denna sjukdom.