Citat:
Ursprungligen postat av PointyHairedBoss
Men hur sannolikt var det? Ungefär lika troligt som att USA ville fånga Osama Bin Laden levande. I det här fallet förstår man verkligen dom som sköt, det enda sättet att vara helt säker på att han inte kan göra en comeback.
I andra inlägg: RIP
WTF RIP???? För mig får personer som har våldtagit ett land i årtionden och mördat tusentals människor gärna vila utan frid...
Hade de skickat honom till en domstol så hade den defintivt blivit en som var likartad den som Saddam Hussein fick så någon större risk för "comeback" tror jag knappast förelåg. Dock skulle rättegången mot "Afrikas kung" ha blivit betydligt mer underhållande under den tid den fått fortgå. Usamas rättegång hade blivit stentrist plus att en massa arga talibaner hade tagit gisslan mot att Usama släpptes, så att åtala hoom hade aldrig varit aktuellt. Afrikas kung, å andra sidan, som påstod sig vara så älskad av sitt folk, tja vi såg ju uttrycket för den kärleken idag.
Så nej, jag har inte ändrat mig, de hade gärna fått nita honom, men EFTER århundradets rättegång. Jag känner mig faktiskt lite blåst på konfekten...