2011-10-17, 11:12
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
"Längre tids sjukdom". Var det Alzheimers eller något liknande? Vill minnas att hans mor (eller var det svärmor?) som var dement/Alzheimerssjuk eller något liknande.

Eller var det cancer?

Enligt expressen http://www.expressen.se/nyheter/1.2593488/henning-sjostrom-dod
bodde han på en demensboende. Så Alzheimer ligger ju bra till
Citera
2011-10-17, 21:38
Medlem
Henning Sjöström fick ett bra liv. Han var en rejäl människa och en nydanare inom rättsväsendet. Vila i frid Henning.
Citera
2011-10-18, 15:47
Medlem
Jävligt mystiskt att ingen har nämnt Dennis Ritchie, utvecklare av bland annat C och Unix. Han hittades död i sitt hem den tolfte.

http://www.bbc.co.uk/news/technology-15287391
Citera
2011-10-18, 20:02
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykophobia
Jävligt mystiskt att ingen har nämnt Dennis Ritchie, utvecklare av bland annat C och Unix. Han hittades död i sitt hem den tolfte.

http://www.bbc.co.uk/news/technology-15287391

Jävligt mystiskt att du inte bemödar dig med att läsa 10-15 inlägg bak där han visst tas upp.
Citera
2011-10-18, 21:06
Medlem
Mikojans avatar
Jo, Henning var dement. Det kommer dom flesta av oss att vara vid 89 års ålder.
I övrigt är det lätt att hålla med Svarfvarn här ovan.
Citera
2011-10-20, 14:08
Medlem
sWeePerrs avatar
Gaddafi är död!

Källa: valfri nyhetsförmedlare.
Citera
2011-10-20, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Gaddafi är död!

Källa: valfri nyhetsförmedlare.

Bekräftat.

R.I.P. Muammar!
Citera
2011-10-20, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Bekräftat.

R.I.P. Muammar!
Lite trist faktiskt. Jag såg fram emot rättegången. Hade blivit århundrades största.
Citera
2011-10-21, 00:08
Medlem
PointyHairedBosss avatar
Citat:
Lite trist faktiskt. Jag såg fram emot rättegången. Hade blivit århundrades största.

Men hur sannolikt var det? Ungefär lika troligt som att USA ville fånga Osama Bin Laden levande. I det här fallet förstår man verkligen dom som sköt, det enda sättet att vara helt säker på att han inte kan göra en comeback.

I andra inlägg: RIP

WTF RIP???? För mig får personer som har våldtagit ett land i årtionden och mördat tusentals människor gärna vila utan frid...
Citera
2011-10-21, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PointyHairedBoss
Men hur sannolikt var det? Ungefär lika troligt som att USA ville fånga Osama Bin Laden levande. I det här fallet förstår man verkligen dom som sköt, det enda sättet att vara helt säker på att han inte kan göra en comeback.

I andra inlägg: RIP

WTF RIP???? För mig får personer som har våldtagit ett land i årtionden och mördat tusentals människor gärna vila utan frid...
Hade de skickat honom till en domstol så hade den defintivt blivit en som var likartad den som Saddam Hussein fick så någon större risk för "comeback" tror jag knappast förelåg. Dock skulle rättegången mot "Afrikas kung" ha blivit betydligt mer underhållande under den tid den fått fortgå. Usamas rättegång hade blivit stentrist plus att en massa arga talibaner hade tagit gisslan mot att Usama släpptes, så att åtala hoom hade aldrig varit aktuellt. Afrikas kung, å andra sidan, som påstod sig vara så älskad av sitt folk, tja vi såg ju uttrycket för den kärleken idag.

Så nej, jag har inte ändrat mig, de hade gärna fått nita honom, men EFTER århundradets rättegång. Jag känner mig faktiskt lite blåst på konfekten...
Citera
2011-10-21, 05:09
Medlem
Pissmadames avatar
Jag hade inte en aning att den gamla sångfågeln Amy Winehouse hade trillat av pinn, förren nån dag sän. Det var ju lite sorgligt.. men väntat..
Citera
2011-10-21, 08:29
Bannlyst
Citat:
Så nej, jag har inte ändrat mig, de hade gärna fått nita honom, men EFTER århundradets rättegång. Jag känner mig faktiskt lite blåst på konfekten...

Ja, visst blir det ett antiklimax när diktatorn brutalt dödas utan att få stå till svars för sina handlingar. Aftonbladets Ingvar Persson håller med:
Citat:
Det hade varit bättre om han gripits levande. Då skulle han tvingats svara för sina brott, helst vid en internationell rättegång. Världen och det libyska folket hade fått svar om diktaturens illgärningar.
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/ingvarpersson/article13815853.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in