2009-10-25, 21:41
Medlem
multimegas avatar
Media Markt har iaf säljare som kommer fram till en, och frågar ifall man vill ha hjälp. Många andra ställen får man ju själv gå och leta efter dom.
Citera
2009-10-26, 16:39
Medlem
Quixotes avatar
Känns som att TS skulle ha haft lite mer på fötterna och kanske till och med kontrollerat telefonen innan han drog igång denna cirkus.

Nu slutade det ned att han fick sig en knäpp på näsan av en person med mycket större rutin än TS i dessa sorters frågor. Det gamla lunch-knepet fungerade helt enligt planen.

Tack för underhållningen TS. Hoppas att du har lärt sig en läxa.
Citera
2009-10-26, 16:45
Medlem
Roherians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Känns som att TS skulle ha haft lite mer på fötterna och kanske till och med kontrollerat telefonen innan han drog igång denna cirkus.

Nu slutade det ned att han fick sig en knäpp på näsan av en person med mycket större rutin än TS i dessa sorters frågor. Det gamla lunch-knepet fungerade helt enligt planen.

Tack för underhållningen TS. Hoppas att du har lärt sig en läxa.

Ha en sak klart för dig redan nu. Ingen har "knäppt" mig på näsan. Jag hade såpass på fötterna gällande deras sätt att bete sig mot kunder att han jag träffade var klart ödmjuk inför det faktum att detta ärende kommit ut och skapar en negativ bild kring deras sätt. Om jag är ensam om denna uppfattning eller inte lämnar jag åt andra att avgöra.

Eftersom detta ej ännu är helt avslutat kanske några av trådläsarna här skulle sansa sina dömanden, eftersom ni inte vet något om vad som händer härnäst ?

Det enda jag kommer ta med mig från detta case är att man skall fotografera och dokumentera saker man lämnar in på service så man vet att man får tillbaka prylen i ett bättre skick än när man lämnar in den.
Citera
2009-10-26, 18:55
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av multimega
Media Markt har iaf säljare som kommer fram till en, och frågar ifall man vill ha hjälp. Många andra ställen får man ju själv gå och leta efter dom.

Fy fan. Vill jag ha hjälp går jag och ber om det. Jag är vuxen - alltså kan jag klara mig själv Jag hatar sånadär snubbar som kommer fram och hänger på mig med sitt "Kan jaaaag hjälpa diig med nåt?"

Nej, låt mig vara
Citera
2009-10-26, 20:08
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Det var en kontantkortstelefon för 499:-

Att man orkar lägga ner så här mycket energi för 500 spänn fattar jag inte.
Citera
2009-10-26, 20:13
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac

Principen.

Om ingen gør det så kommer ju nasaren att spekulera i att folk är før lata att engagera sig. Ett mycket bättre sätt før att marknaden skall fungera är att faktiskt klaga på felen. Det skall ju løna sig att vara seriøs.
Citera
2009-10-26, 20:44
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Fy fan. Vill jag ha hjälp går jag och ber om det. Jag är vuxen - alltså kan jag klara mig själv Jag hatar sånadär snubbar som kommer fram och hänger på mig med sitt "Kan jaaaag hjälpa diig med nåt?"

Nej, låt mig vara

Det kan ju vara trevligt om kunniga säljare kommer fram själv och hjälper till, fast det lär inte hända i någon av våra kära elektronikaffärer.

När jag var på Media Markt och rekade TV-apparater, kom det fram en MM-apa och undrade om jag behövde hjälp. -"Jag kollar om ni har några schyssta TV-apparater..." sa jag då. "-Då tycker jag att du ska köpa en sån här!" sa apan och ställde sig vid en plasma-TV av utgående modell.

Det var pinsamt uppenbart att han inte hade något som helst intresse av att hjälpa mig hitta en bra lösning, utan bara försökte kränga något han fått order om att bli av med.

"-Jo, tjena..." muttrade jag och drog vidare till Expert.
Citera
2009-10-26, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Vad trevligt att jag kunde roa dig. Är du en av de finniga mupparna som jobbar på MM? Då har du nog roat många människor själv.

näe, men jag handlar där alldeles för mycket. har en tidigare arbetskamrat som jobbar i servicedesken och brukar väl ta en tur dit o tracka honom för alla idioter som brukar stå där med sina trasiga saker som de använder helt normalt. Det är ju helt sjukt vad folk hittar på för att få saker på garantier, man kan ju tycka att det skall finnas någon moralisk gräns för vad de kan säga men det verkar som att vett o sanns flyger ut genom dörren när just deras grejer gått sönder helt utan vidare. såg att någon tidigare skrivit om tjejen som tappat sin mobil i en drink och lät sin far komma och skälla ut personalen för att de inte genast bytt/fixat detta problem, gissar att liknande saker händer varje vecka om inte oftare, ivarjefall har han alltid en liknande historia att berätta.
Citera
2009-10-27, 07:22
Medlem
Roherians avatar
Citat:

och du tror på den som skrev om kontantkorttelefon?
som vanligt florerar i såna här trådar besserwissers som tycker och dömer utan att ha läst och förstått vad det handlar om. Går inte att göra annat åt det än möta med fakta.

Telefonen kostade ca 7 gånger det han nämnde. alltså värt att ifrågasätta SERVICEBETEENDET hos personalen i huvudsak.

Om ni trådläsare inte hajat det än så läs om och. Gäller i synnerhet signaturen Kalleballekulan som tycks tro både det ena, andra och tredje och utrycker det som om han hade koll.
han har noll koll.
Citera
2009-10-28, 00:35
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roherian
och du tror på den som skrev om kontantkorttelefon?
som vanligt florerar i såna här trådar besserwissers som tycker och dömer utan att ha läst och förstått vad det handlar om. Går inte att göra annat åt det än möta med fakta.

Telefonen kostade ca 7 gånger det han nämnde. alltså värt att ifrågasätta SERVICEBETEENDET hos personalen i huvudsak.

Om ni trådläsare inte hajat det än så läs om och. Gäller i synnerhet signaturen Kalleballekulan som tycks tro både det ena, andra och tredje och utrycker det som om han hade koll.
han har noll koll.
Ojdå! Där hade vi två stycken på raken som inte uppfattade att jag skämtade....
Citera
2009-10-28, 05:21
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
"Nokias direktretur-tid är 5 dagar"

Vad jag vet har Nokia ingen sådan DOA garanti. Och hade du inget serviceecenter på din ort? Jag tar aldrig emot Nokia garantier utan skickar kunden direkt till reparatören.
Citera
2009-10-28, 07:24
Medlem
Roherians avatar
Citat:
Vad jag vet har Nokia ingen sådan DOA garanti. Och hade du inget serviceecenter på din ort? Jag tar aldrig emot Nokia garantier utan skickar kunden direkt till reparatören.

Korrigerar mig själv lite. DOA-tiden för Nokia enl. MM är 7 dagar.
Ett av tjafsen med dem då de dömde bort DOA-möjligheten på klockslag trots att vi vart där 2ggr inom denna tidsram.
Verkar tydligen vara olika från ställe till ställe hur man bedömer DOA, garantier, service, reparationer osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in