2009-07-01, 20:11
Medlem
murre-myrsloks avatar
Hejhejhallå!
Jobbar i Uppsala och har tagit mig till och från jobbet via gamla E4 och har haft svårt att undgå den gigantiska byggnaden som håller på att ta form precis brevid vattentornet i Uppsalas indudtriområden.
Enligt arbetskamrater så är det elkedjan MEDIAMARKT (ja det stavas så) som hållern i hammaren, man kan även se deras reklam på tv ca var 3:e minut om man är vaken. Skall tydligen vara tyskar? (Superläskigt egenligen ju! )
Vem smäller upp en sån här byggnad när ekonomin ligger på tippkanten?
Kommer dom slå ut elgiganten och onoff som ligger alldeles i närheten kanske tillochmed siba? Bur får näsatn in dessa 3 butiker i denna byggnad ser det ut som ju!
Är det tyskar? Kommer dom starta monopol med LIDL? (skämtåsidao)
Hur kan det gå så himla bra för dem?
Och självklart! Är dessa några duktiga elektronikhandlare eller bara hobbykillar? Kan man spela med deras kort?
Mvh. murre-mürslok
Glömde en punkt! Bygger dom på din ort också?
Citera
2009-07-01, 20:21
Bannlyst
Vad jag har hört så ska Mediamarkt vara riktigt bra.
De har mitt förtroende iallafall, jag har dock aldrig köpt någonting ifrån de ännu.
Citera
2009-07-01, 20:23
Medlem
Jag bojkottar dom då dom inte har en riktig hemsida med priser osv.
Citera
2009-07-01, 20:25
Medlem
uainds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Vad jag har hört så ska Mediamarkt vara riktigt bra.
De har mitt förtroende iallafall, jag har dock aldrig köpt någonting ifrån de ännu.

Mediamarkt är enligt min erfarenhet riktigt bra! Ljusår bättre än de andra så kallade elektronikkedjorna som SIBA och On Off.

Riktigt bra utbud, ordentligt med personal och som jag upplevt det kunniga på sitt område.

Även priserna håller riktigt bra gentemot "das internetz".
Senast redigerad av uaind 2009-07-01 kl. 20:29. Anledning: rättstavning
Citera
2009-07-01, 20:27
Medlem
svengörans avatar
Jag har handlat flera gånger på MEDIAMARKT och tycker dom är riktigt bra, Dom 3 butikerna jag varit i är lättöverskådliga och har haft ett väldigt bra sortiment.

Priserna kan man inte klaga på heller
Citera
2009-07-01, 20:35
Medlem
Ghastens avatar
En bra sak är ju att det går att få varan för samma pris på media markt som en annan butik som finns i området. Funkade bra att få min Nokia 5800 för samma pris som den fanns i hanninge. Det är plus annars minus att dom som sagt inte vågar ha priser på hemsidan.
Citera
2009-07-01, 20:50
Medlem
soptippsbosses avatar
Mediamarkt är grymma i sitt segment. TV-avdelningen är den klart roligaste att strosa omkring i med alla sina olika skärmar, allt från det billigaste till snordyra jätteskärmar. Det känns rent allmänt som att de har ett större prisspann på sina produkter än de andra kedjorna och ett bredare sortiment vilket gör dem bättre och roligare att handla i.
Citera
2009-07-01, 21:48
Medlem
olasvenssons avatar
Vi har MEDIAMARKT i min stad med. Men att kalla dom elkjedja är ändå att ta i. Jag arbetar inom elkjedja och som elektriker. MEDIAMARKT säljer väl inte elektriker?
Citera
2009-07-02, 00:45
Medlem
Har handlat på MediaMarkt i Växjö då jag är där och det är en skitaffär, otrevlig personal som inte kan så mycket som dem borde. Dålig service etc. Känns inget bra att handla där så jag har handlat där för min sista gång.
Citera
2009-07-02, 09:46
Medlem
Mediamarkts styrka är ju att de har alla produkter framme så man kan känna och klämma på dem. Sen är det bara att surfa in på prisjakt och kolla var man hittar den billigast.
Citera
2009-07-02, 09:48
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecamp
Har handlat på MediaMarkt i Växjö då jag är där och det är en skitaffär, otrevlig personal som inte kan så mycket som dem borde. Dålig service etc. Känns inget bra att handla där så jag har handlat där för min sista gång.
Är beredd att hålla med. Personalen kan absolut ingenting, helt värdelöst ställe.
Citera
2009-07-02, 10:03
Medlem
Ufojesuss avatar
Den i Norrköping är lätt bästa hemelektronikbutiken i stan, vilket jag vågar påstå är den allmänna uppfattningen hos befolkningen baserat på antalet kunder i butiken när man själv varit där. De andra, framförallt Elgiganten, är fruktansvärt sunkiga i jämförelse & i princip folktomma i jämförelse. De har en massa olika modeller av allt framme, hänger med hyfsat i prisutvecklingen, har erbjudanden som finns kvar längre än tre minuter efter öppning på måndagen etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in