2010-02-02, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Ni hjälpte inte mig när jag kom in med min plastic fantastic laptop jag köpt hos er (JA JAG HADE KVITTO MED GARANTI KVAR) utan jag sitter fortfarande med en laptop som inte fungerar och nu har garantin gått ut så nu kan jag lika bra slänga den. Slänger den i er container när jag kommer förbi nästa gång, sen går jag in på elgiganten och köper mina varor

pajas butik
Vilka skäl angav de när de nekade dig reparation?
Citera
2010-02-02, 21:33
Medlem
Socker-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Ni hjälpte inte mig när jag kom in med min plastic fantastic laptop jag köpt hos er (JA JAG HADE KVITTO MED GARANTI KVAR) utan jag sitter fortfarande med en laptop som inte fungerar och nu har garantin gått ut så nu kan jag lika bra slänga den. Slänger den i er container när jag kommer förbi nästa gång, sen går jag in på elgiganten och köper mina varor

pajas butik

Jag har väldigt svårt att se att någon skulle neka en till synes klar garantireparation. Det finns säkert lite mer att berätta här än det du skrivit ovan, exempelvis yttre åverkan, mjukvarufel eller liknande.
Citera
2010-08-12, 14:14
Medlem
Mediamarkt = dyra vitvaror!

Jag fick mig en riktig överraskning igår när jag kom hem från en tur på MM i Örebro.

Var fullkomligt övertygad om att MM hade de bästa priserna på det mesta här i stan, men
det finns ju en anledning att de inte vill ha sina priser ute för jämförelse mot andra på nätet.

Jag ska ha en massa vitvaror och började genom att kolla upp 3 olika kylar och 3 olika frysar på MM.
Tänkte att det skulle bli spännande att jämföra och se om någon kunde matcha MMs pris.
Kanske inget nytt för vissa men jag blev nästan chockad när jag "prisjaktade" upp exakt samma modeller på kyl och frys och insåg att MM håller samma priser som Hemma-Butikerna!

Expert och Siba var billigare på samtliga modeller jag kollade och det handlade om ca 1800:-/enhet
Pinsamt dåliga priser på MM alltså!!
Någon som är mer insatt kanske känner till att just vitvaror inte är MMs starka sida...
hoppas jag med detta kan hjälpa någon som (precis som jag tidigare trodde) tror att MM är billiga på allt! För så är det definitivt inte!!!
Citera
2010-08-12, 14:21
Medlem
SNIFF2s avatar
Jag har för mig att om du säger att de är billigare på elgiganten etc så kommer MM att matcha det och kanske till och med ge dig en billigare deal eftersom att du köper flera saker samtidigt.
Citera
2010-08-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SNIFF2
Jag har för mig att om du säger att de är billigare på elgiganten etc så kommer MM att matcha det och kanske till och med ge dig en billigare deal eftersom att du köper flera saker samtidigt.

Okej, men det känns jävligt fult att skylta med höga priser och hoppas på att folk inte har koll och köper för det höga priset.
Snacka om att folk blir lurade om man inte kollar runt själv först och hur många har tid och lust med det?

Tycker inte att det är okej att göra på detta vis!
Citera
2010-08-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volcomstone
Jag fick mig en riktig överraskning igår när jag kom hem från en tur på MM i Örebro.

Var fullkomligt övertygad om att MM hade de bästa priserna på det mesta här i stan, men
det finns ju en anledning att de inte vill ha sina priser ute för jämförelse mot andra på nätet.

Jag ska ha en massa vitvaror och började genom att kolla upp 3 olika kylar och 3 olika frysar på MM.
Tänkte att det skulle bli spännande att jämföra och se om någon kunde matcha MMs pris.
Kanske inget nytt för vissa men jag blev nästan chockad när jag "prisjaktade" upp exakt samma modeller på kyl och frys och insåg att MM håller samma priser som Hemma-Butikerna!

Expert och Siba var billigare på samtliga modeller jag kollade och det handlade om ca 1800:-/enhet
Pinsamt dåliga priser på MM alltså!!
Någon som är mer insatt kanske känner till att just vitvaror inte är MMs starka sida...
hoppas jag med detta kan hjälpa någon som (precis som jag tidigare trodde) tror att MM är billiga på allt! För så är det definitivt inte!!!

Finns massvis med produkter på MM och andra stora varuhus och priserna kan inte justeras varje dag utan möjligen någon dag i månaden, såvida konkurrenterna inte kör några större kampanjer. Berätta för säljarna att du hittat billigare produkter på andra ställen så kan du få till hyfsat bra deals.
Citera
2010-08-12, 15:20
Medlem
Mediamarkt har prisgaranti enligt deras hemsida.

Har ni prisgaranti?
Ja, men endast mot fysiska butiker i närområdet (ej näthandel).

Det lönar sig alltid att kolla upp varan och jämföra priset mot andra butiker speciellt när de har prisgaranti.
Citera
2010-08-12, 16:42
Medlem
Det är en stor del av Mediamarkts koncept. Alla går runt och har någon stans i bakhuvudet att MM är billigast då dom ofta kör på galet billiga lockvaror i sin reklam. Väl i butiken så är det många som inte bryr sig om att jämföra priserna då dom någonstans "vet" att MM är billigast på allt.
Citera
2010-08-12, 17:38
Medlem
Turbotores avatar
varför skall de vara billigast, de har ingen policy att vara billigast vad jag sett i deras reklam.
Citera
2010-08-12, 18:29
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Velon
Det är en stor del av Mediamarkts koncept. Alla går runt och har någon stans i bakhuvudet att MM är billigast då dom ofta kör på galet billiga lockvaror i sin reklam. Väl i butiken så är det många som inte bryr sig om att jämföra priserna då dom någonstans "vet" att MM är billigast på allt.

Precis den uppfattningen har jag också fått. Man ska handla på Media Markt när det är kampanj, då är de riktigt billiga. Däremot om man går och tittar på varor till normalpris är de inte särskilt billiga. Stora grejen med Media Markt annars tycker jag är det stora utbudet, de har ju mycket grejer inne i alla fall.
Citera
2010-08-12, 18:46
Medlem
Klart en butik kan inte vara billigast på allt....ungefär som IKEA billigt på mycket men skall man ha en bättre soffa tex. så är dom lika dyra som att köpa dom i en inredningsbutik osv.

Sen handlar det om psyket också för när man tycker att vissa saker är billiga oftast TV apparater som folk kollar på för att få intryck av FAN VA BILLIGT DE E! Så fattar man de som att allt annat är billigt också.
Citera
2010-08-12, 20:28
Medlem
Intressant att fler delar min uppfattning.

MM säljer nya XBOX 360 jäkligt billigt vilket i sin tur leder till att man höjer priserna på något annat som de ändå får sålt.
Tåls att fundera på och definitivt sprida till vänner och bekanta, ALDRIG mer Mediamarkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in