Citat:
Ursprungligen postat av gammgubbe
Låter inte roligt det där, bemötandet alltså. Jag sökte faktiskt till en Media Markt butik de skulle öppna, som servicetekniker. Jag är 30+ och har massor av utbildning och erfarenhet inom yrket. De erbjöd 15000kr i ingångslön (Handels standard ingångslön tydligen). Min utbildning och erfarenhet betydde noll alltså - en 18-åring som inte kan någonting och som nyss gått ut skolan skulle gå in på samma lön. Med den lönepolicyn kan man inte räkna med att personalen kommer hålla hög nivå i varesig bemötande eller kompetens. Jag tog inte jobbet (kanske blev jag inte erbjuden det heller när jag uttryckte viss förvåning över lönebudet

)
Sen var de rent ut sagt lögnaktiga i sin reklam - den sa de lagade saker i egen verkstad fast allt skickas.
Det märks att personalen är lite bakom flötet på Media Markt... En gång hade de endast en kassa öppen, och en kund framför i kön började krångla om något. Tiden gick, och kön blev längre och längre. Samtidigt gick det runt en massa ungdomar i media-markt uniform i den nu nästan tomma butiken som såg ut att mest bara lalla runt och peta näsan. Kassörskan satt och dividerade med kunden i en halvtimma innan kön gick vidare. När jag kom fram till kassan undrade jag förstås varför de inte öppnat en kassa till, och hon mumlade något spydigt till svar.
En annan rolig anekdot från den butiken är en gång när jag hittade en vara jag var intresserad av, men som inte var prismärkt. Jag tittade mig omkring, och det såg inte ut att finnas någon personal på avdelningen. Jag tog med mig varan och började gå bort till nästa avdelning med varan i högsta hugg. Där stod två ur personalen och samtalade. När jag närmade mig sprang en iväg, och den andra stod kvar och såg skraj ut. Han var nog rädd att han skulle behöva leverera deras vanliga "-Nej jag jobbar inte på den avdelningen så jag kan tyvärr inte hjälpa dig...". Jag räckte fram varan och frågade "-Hej, kan du se vad den här kostar?". Killen såg lättad ut och fick fram ett -"Puhh, hehe ja det ska jag nog kunna göra."
Okej, den kanske inte var så rolig, men riktigt torra bakom öronen verkar de inte vara där i den butiken.