Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-01, 18:40
  #1
Medlem
Vattumannens avatar
Är det bra att köra dessa direkt efter varandra, alltså dra ut på en löprunda och vice versa.

Gäller det också om jag bara ska göra armhävningar/löpa? Vilket är isf bäst att börja med?
Citera
2009-07-01, 18:44
  #2
Medlem
Det är bra men det är bättre att t ex löpa på morgonen och gym på eftermiddagen eller tvärtom.
Citera
2009-07-01, 18:57
  #3
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattumannen
Är det bra att köra dessa direkt efter varandra, alltså dra ut på en löprunda och vice versa.

Gäller det också om jag bara ska göra armhävningar/löpa? Vilket är isf bäst att börja med?

det är inte optimalt sett till vardera träningsform och resultaten man vill få. Gymmar du bara om dagarna växer du bättre än om du blandar med hård konditionsträning. Och konditionstränar du bara tar den träningen bättre än om du samma dag också kanske kör ett hårt ryggpass.

Detta för att kroppen har 2 olika signalsystem/hormonsystem när det ska skicka ut sina anabola medel, för att stimulera sitt svar på konditions och myskelbyggande gymträning, de motverkar delvis varandra.

menmen är du inte i elitnivå på vardera sakerna så gör det väl knappast ngt, så enorm var väl inte effekten heller.

källa:detta fick jag lärt mig på flashback! så ngn jäkel härinne e de jag citerar. ngn annan får gärna intyga.
Citera
2009-07-01, 19:09
  #4
Medlem
Vattumannens avatar
Jag har ingen aning trots att jag ändå tränat och tävlat i 6 år. Jag har bara tränat och käkat normalt. Jag är inte jättestor men klarat mig bra och mått bra.

Nu vill jag träna mer för utseendets skull då jag lagt ner tävlandet. Kör mest träning hemma, armhävningar och dylikt tillsammans med löpning. Orkar aldrig pallra mig till gymmet men det är kanske det som gäller om man vill definera sig mer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback