Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-30, 16:39
  #11701
Avstängd
Hagenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Han har givit en plausibel förklaring till varför han ej hört av sig. Den finner jag helt ok.

Jag finner det skrattretande.
Citera
2013-05-30, 16:44
  #11702
Avstängd
Hagenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
Amanda Ekberg påvisar ju med ett recept att det i alla fall finns en läkare som har koppling till cdc.
Vi får ta det för en sanning att läkare skriver kasst, för jag kan inte riktigt läsa vad CdC fått utskrivet för preparat. Är det något en knarkare vill ha, eller är det något annat läkemedel för någon annan åkomma.

Denne läkare kanske är totalt avförd från utredningen.

http://www.amandaekberg.se/wp-conten.../05/recept.jpg

Den (ena) telefonboken (som tillhört CdC), som hittades hemma hos Finnen, hade tfnnr. till ett gäng pillerläkare, men dessa verkar inte ha varit hennes sexkunder.
Citera
2013-05-30, 16:46
  #11703
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Nej jag lät SCB räkna åt mig, tog väl ca 20 sekunder.

Ja han hör och minns ett förnamn som en av alla tusentals gäster nämner när hon talar i telefon fyra år bakåt i tiden. Klockrent min käre Watson!

Nä f-n vilket trams, polisen brydde sig ju inte ens det minsta om detta tips och jag förstår dom.

Du glömmer bort att Catrine blev styckad och troligtvis mördad och tidningarna var sprängfyllda med artiklar om detta brottsfall i åratal, hotellchefen kan ha fått en Aha-upplevelse senare eller så har han tvekat i flera år men öppnat munnen till slut.

Det är absolut inget trams Claude det här, du är ingen Sherlock, inte ens en tredje klassens Martin Beck.
Citera
2013-05-30, 16:46
  #11704
Avstängd
Hagenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det är ett nakotikaklassat läkemedel, han, dvs en koreansk läkare tog med da Costa, och andra kvinnor till apotek Scheele som låg nära. Receptet är från hans receptblock. Polisen var aldrig intresserad av denne läkare.

Även andra läkare, som skrivit ut piller till CdC, hördes också. Dock avfördes dessa, eftersom de hade alibi.
Citera
2013-05-30, 16:56
  #11705
Avstängd
Hagenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Inte alltid.

Dessutom så stämmer inte TH in på signalementet av Annikas sista kund.

Då spricker seriemördarteorin.


Sen det här med vad hotellchefen säger sig ha hört. Hur trovärdigt är det på en skala att han minns en sådan betydelselös detalj efter fyra år?

Han har dessutom inte sett vem som talade i telefonen, bara hört.

Nej, kanske inte det, men glöm nu inte att TH var sexköpare.

Jag vet inte vad ANs sista kund hade getts för signalement.

Vem har sagt att hotellägaren levererade detta efter fyra år? I alla fall inte jag. Han kan ha sagt detta redan under sensommaren eller hösten 1984 till utredare. Nej, men det är icke desto mindre intressant att CdC talat med någon Tomas/Thomas och uppenbarligen känt den här personen (och som mycket väl kan ha varit en av hennes sexkunder). Ja, även om det inte är ett särskilt ovanligt namn på en karl.
Citera
2013-05-30, 17:07
  #11706
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Den (ena) telefonboken (som tillhört CdC), som hittades hemma hos Finnen, hade tfnnr. till ett gäng pillerläkare, men dessa verkar inte ha varit hennes sexkunder.

Så du menar att alla dessa läkare som skrev ut narkotika åt CdC (och andra prostituerade) gjorde det av ren välvilja utan att begära något i "gengäld"? Jag finner det osannolikt. Inte för att läkarspår är något som verkar särskilt hett, men nog fanns det läkare som kände da Costa och var kunder i utbyte mot narkotika, dock inte TH eller TA.
__________________
Senast redigerad av echoesofglory 2013-05-30 kl. 17:14.
Citera
2013-05-30, 17:08
  #11707
Avstängd
Hagenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
Hade inte Teet en son, eller sonen var för ung för att tas i beaktning?

THs son föddes 1985.
Citera
2013-05-30, 17:10
  #11708
Avstängd
Hagenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Minns ej fritt ur minnet. Det stämde dock ej in på TH.

TA, då?

EDIT: Har nu läst artikeln.
__________________
Senast redigerad av Hagenbach 2013-05-30 kl. 18:10.
Citera
2013-05-30, 17:13
  #11709
Avstängd
Hagenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Sen skriver du en sak som också visar att hans trovärdighet är lägre. Hans gäst hittas styckad, vad gör han då? Jo han väntar till 1988 med att kontakta polisen om detta telefonsamtal som ska ha gjorts 1984.

Varifrån kommer denna uppgift?
Citera
2013-05-30, 17:17
  #11710
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Så du menar att alla dessa läkare som skrev ut narkotika åt CdC (och andra prostituerade) gjorde det av ren välvilja utan att begära något i "gengäld"? Jag finner det osannolikt. Inte för att läkarspår är något som verkar särskilt hett, men nog fanns det läkare som kände da Costa och var kunder i utbyte mot narkotika, dock inte TH eller TA.

Och hur vet du det ?
Du verkar vara bergsäker.
__________________
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-05-30 kl. 17:19.
Citera
2013-05-30, 17:28
  #11711
Avstängd
Hagenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Om du har träffat din gamla goda vän för 22 år sedan och kan tidsbestämma datumet för mötet genom annat, är inte det mer trovärdigt än att någon säger sig ha hört någon säga ett förnamn på telefon för fyra år sedan?

Det är stor skillnad och det vet du nog om.

Inget säger att han minns rätt. Jag skulle, om jag vore dig, ta denna uppgift med en grävskopa salt. Inga som helst (säkra) uppgifter finns angående 11-14 juni, sedan poppar CdC upp "den 15/6 på Gamla Brogatan", som hastigast, och hux flux är hon sedan väck igen. Var fanns hon innan mötet? Vad gjorde hon? Sherlock Holmes skulle kasta ut detta ur sitt fönster, muttra något mindre angenämt, och tända sin pipa.
Citera
2013-05-30, 17:35
  #11712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Inget säger att han minns rätt. Jag skulle, om jag vore dig, ta denna uppgift med en grävskopa salt. Inga som helst (säkra) uppgifter finns angående 11-14 juni, sedan poppar CdC upp "den 15/6 på Gamla Brogatan", som hastigast, och hux flux är hon sedan väck igen. Var fanns hon innan mötet? Vad gjorde hon? Sherlock Holmes skulle kasta ut detta ur sitt fönster, muttra något mindre angenämt, och tända sin pipa.

CdC var efterlyst och hade skäl att hålla sig undan, hon hade hittats misshandlad i t-banan, hotats, kanske av kunder eller drogleverantörer. Ett vittne påstår sig ha sett CdC omplåstrad den 12:e juni vid City-akuten. Det är även känt att hon kunde "gå i depå" ibland veckovis hos kunder. Sista veckan sökte hon en lägenhet för att undvika att bli tvångsvårdad, hon nämner att hon behövde en lägenhet för Korsvall. Med tanke hur det slutade är väl troligt att hon hade någon/något att vara rädd för sista tiden?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback