Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-05-30, 15:20
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om det är någon som hittas styckad och som är en känd prostituerad, ja då minns man.
Hotellchefen hade troligtvis bra minne, en av hans tidigare gäster hittas i småbitar, varför skulle han inte minnas ?

Ja bra minne är bara förnamnet(!)

Sen skriver du en sak som också visar att hans trovärdighet är lägre. Hans gäst hittas styckad, vad gör han då? Jo han väntar till 1988 med att kontakta polisen om detta telefonsamtal som ska ha gjorts 1984.

Sen är det som sagt oavsett ett kallt spår. Jag menar, ett vanligt svenskt förnamn, kom igen.

Det finns 60420 män som har förnamnet Thomas. Av dessa har 38042 namnet Thomas som tilltalsnamn.

Det finns 33669 män som har förnamnet Tomas. Av dessa har 21191 namnet Tomas som tilltalsnamn
Senast redigerad av Claude-M 2013-05-30 kl. 15:25.
Citera
2013-05-30, 15:23
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Han antas vara hennes sista kund, det är långt ifrån säkert att han var det.

Annikas pappa visste ju förresten om att hans dotter hade "kontakt" med en läkare, man undrar vem han var

Ett annat kvinnligt vittne påstod dessutom att våra läkare "kände" Annika, aftonbladet skrev om detta 1991.

http://imageshack.us/f/560/annica.jpg/

Samma kvinnliga vittne beskrev även den som skulle vara rättsläkaren, inte heller där stämde det in på någon av TH och TA. Så det spricker oavsett om hon talar sanning eller ej.
Citera
2013-05-30, 15:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M

Sen skriver du en sak som också visar att hans trovärdighet är lägre. Hans gäst hittas styckad, vad gör han då? Jo han väntar till 1988 med att kontakta polisen om detta telefonsamtal som ska ha gjorts 1984.

Sen är det som sagt oavsett ett kallt spår. Jag menar, ett vanligt svenskt förnamn, kom igen.

Bättre sent än aldrig, 4 år är ingenting, vi ska vara glada att hotellchefen inte väntade i hela 22 år som Gamla Brogatan vittnet gjorde
Citera
2013-05-30, 15:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Samma kvinnliga vittne beskrev även den som skulle vara rättsläkaren, inte heller där stämde det in på någon av TH och TA. Så det spricker oavsett om hon talar sanning eller ej.

Men tänk om hon talade sanning då ?
Du utesluter ju inte att hon kan ha talat sanning (läs det understrukna)
Citera
2013-05-30, 15:30
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Bättre sent än aldrig, 4 år är ingenting, vi ska vara glada att hotellchefen inte väntade i hela 22 år som Gamla Brogatan vittnet gjorde

Om du har träffat din gamla goda vän för 22 år sedan och kan tidsbestämma datumet för mötet genom annat, är inte det mer trovärdigt än att någon säger sig ha hört någon säga ett förnamn på telefon för fyra år sedan?

Det är stor skillnad och det vet du nog om.
Senast redigerad av Claude-M 2013-05-30 kl. 15:33.
Citera
2013-05-30, 15:31
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Men tänk om hon talade sanning då ?
Du utesluter ju inte att hon kan ha talat sanning (läs det understrukna)

Om hon talade sanning så kan det inte vara någon av TH eller TA.
Citera
2013-05-30, 15:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Det finns 60420 män som har förnamnet Thomas. Av dessa har 38042 namnet Thomas som tilltalsnamn.

Det finns 33669 män som har förnamnet Tomas. Av dessa har 21191 namnet Tomas som tilltalsnamn

Du verkar ha räknat ganska länge på det där

Alltså, Claude, du kommer aldrig att bli någon Sherlock Holmes för du saknar slutledningsförmåga.

En hotellchef har en kvinnlig gäst på sitt hotell, han hör henne prata med någon "Thomas" på telefon, senare hittas samma prostituerade kvinna styckad och troligtvis mördad.

Dagboksvittnet å sin sida är nära vän med Catrine och får det berättat för sig att Catrine brukar träffa två läkare varav den ena är skåning och har en liten dotter, ett märkligt sammanträffande i sammhanget är att denna läkare råkar heta Thomas, ringer det aldrig någon varningsklocka hos dig ?

Varför skulle hotellchefen och dagboksvittnet ljuga eller minnas så totalt fel ?
Helt osannolikt faktiskt.
Citera
2013-05-30, 15:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Om du har träffat din gamla goda vän för 22 år sedan och kan tidsbestämma datumet för mötet genom annat, är inte det mer trovärdigt än att någon säger sig ha hört någon säga ett förnamn på telefon för fyra år sedan?

Det är stor skillnad och det vet du nog om.

Hotellchefen visste antagligen om att hans kvinnliga gäst Catrine var prostituerad och varför skulle han inte kunna minnas hennes telefonsamtal ?
Catrine hittas ju senare samma år styckad i svarta sopsäckar, det kan finnas många anledningar till att hotellchefen dröjde med att berätta om samtalet som han råkade lyssna på.

Och du Claude, om Gamla Brogatan vittnet är så trovärdigt så borde han väl ha hört av sig till polisen långt tidigare, inte fan väntar man i 22 år.
Citera
2013-05-30, 15:45
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Du verkar ha räknat ganska länge på det där

Alltså, Claude, du kommer aldrig att bli någon Sherlock Holmes för du saknar slutledningsförmåga.

En hotellchef har en kvinnlig gäst på sitt hotell, han hör henne prata med någon "Thomas" på telefon, senare hittas samma prostituerade kvinna styckad och troligtvis mördad.

Dagboksvittnet å sin sida är nära vän med Catrine och får det berättat för sig att Catrine brukar träffa två läkare varav den ena är skåning och har en liten dotter, ett märkligt sammanträffande i sammhanget är att denna läkare råkar heta Thomas, ringer det aldrig någon varningsklocka hos dig ?

Varför skulle hotellchefen och dagboksvittnet ljuga eller minnas så totalt fel ?
Helt osannolikt faktiskt.

Nej jag lät SCB räkna åt mig, tog väl ca 20 sekunder.

Ja han hör och minns ett förnamn som en av alla tusentals gäster nämner när hon talar i telefon fyra år bakåt i tiden. Klockrent min käre Watson!

Nä f-n vilket trams, polisen brydde sig ju inte ens det minsta om detta tips och jag förstår dom.
Citera
2013-05-30, 15:46
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Hotellchefen visste antagligen om att hans kvinnliga gäst Catrine var prostituerad och varför skulle han inte kunna minnas hennes telefonsamtal ?
Catrine hittas ju senare samma år styckad i svarta sopsäckar, det kan finnas många anledningar till att hotellchefen dröjde med att berätta om samtalet som han råkade lyssna på.

Och du Claude, om Gamla Brogatan vittnet är så trovärdigt så borde han väl ha hört av sig till polisen långt tidigare, inte fan väntar man i 22 år.

Han har givit en plausibel förklaring till varför han ej hört av sig. Den finner jag helt ok.
Senast redigerad av Claude-M 2013-05-30 kl. 15:50.
Citera
2013-05-30, 16:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Mötet äger rum 15 juni. Det äger inte rum 8 juni. Du får förstås tro detta om du vill. CdC kände inte Thomas Allgén. Men, du får gärna tro det. Om du och Lawn vill driva detta så kan ni med fördel starta en ny tråd under alternativa teorier.

Jag tror inte, utan jag nämnde ett förslag. Hur vet du att det ägde rum 15/6? Och vad var det för möte? Vad hände före mötet? Efter mötet? Jag sa att Catrine talat med en "Tomas/Thomas" och inte en "Allgén" i telefon.

Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Styrlin och Nyberg är alltså examensarbetet som Christian Diesen övervakade? Då är ju hotelluppgiften hans påstående. Det är nog läge för en genomgång av Christian Diesens aktiviteter.

De hade FUP:et att basera sig på.
Citera
2013-05-30, 16:38
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Han har givit en plausibel förklaring till varför han ej hört av sig. Den finner jag helt ok.

En "plausibel förklaring" ?
Vad menas med det måntro ?

Det är med andra ord ok att höra av sig 22 år senare så länge det gynnar läkarna då och deras sak, hade det varit ett visst "fotohandlarpar" som hörde av sig så pass sent, ja då hade ni läkarvänner sågat deras vittnesmål längs fotknölarna
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-05-30 kl. 16:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in