Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Apropå detta...ingen kan väl begära att någon efter ett antal år ska kunna minnas varje liten detalj på en massa bilder (fotohandlaren sa något om 36 bilder tagna med blixt)...man glömmer detaljer eller så fanns inte dessa detaljer på bilderna.
Nej, självklart. Fotohandlarparet förhördes ca 3 år (!) efter sommaren 1984, i slutet på 1987 om jag minns rätt, en otroligt lång tid för vittnen som ska känna igen ett trettiotal bilder de sett i kanske 20 min och en person de inte känner och som de bara sett en kort tidsrymd.
Det du säger får betraktas som ännu ett välkommet självmål då. Det du säger är eg att paret inte kan väntas vara solida vittnen, och vi snackar inga smådetaljer här. Vi snackar om extrema saker, konstiga saker, saker som verkligen borde göra intryck: armarnas borttagande. Men hur som helst: om man tre år efter ett styckningsfynd förhör 2 personer som påstår att de sett styckningsbilder men som inte kan nämna
en enda detalj som inte förekommit i pressen, i radio och teve åren innan, då har man som polis ingenting att hämta.
Och finns inte detaljer på bilderna (om man nu förutsätter att makarnas story är sann) som gör att dessa 2 vittnen kan bevisa att de
inte hämtat sin beskrivning från media, då är ju makarna värdelösa som vittnen just därför

Herregud. Och tramset om blåmärken har jag redan kommenterat.