Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Jag menar alltså att det som det funnits blåmärken på skurits bort.
Du skrev:
"Fotohandlarfrun mindes att hon sett blåmärken på den styckade kroppen och det kan vara det kött som hade skurits bort från låren eller åtminstone ett av låren".
Jag fattar exakt vad som menas, oavsett formuleringen. Samma sak. Och jag har redan svarat, se mitt tidigare inlägg om detta spörsmål.
Om du tror att "blåmärken" kan var det kött som skurits bort från låren eller ett av låren så har du dålig koll på styckningen, och du bör verkligen inte uttala dig om den, spekulera och tro saker. Du vet inte ens om kött avlägsnats från ett eller två lår, och du vet inget om skadans omfattning (höger lår - jättestor skada). Fotohandlarfrun är icke-trovärdighet på två ben. Jisses Amalia alltså.
Det finns
ingenting alls hos obduktionstexterna och bilderna jag har som tyder på att fothandlarfrun säger rätt om detta eller att det tyder på att hon sett CdC:s kvarlevor. Fotohandlarfrun förutsetts ha sett bilder av en fullbordad styckning, men jisses, hon snackar goja. Det finns inga mindre, riktade avlägsnanden av hud/kött på CdC:s kvarlevor som kan påminna om blåmärken, det syns inte på bilderna och det står inte ett skit i obduktionspappren om det. Det finns däremot en stor vävnadsförlust på höger lår (rättare sagt är ca 1/4 av låret faktiskt borta förutom lårbenet) och det finns en betydligt mindre vävnadsförlust på vänster höft (inte konstigt iofs, eftersom kroppen delades rätt av, vid midjan).
Du har nu gett mig (som om jag behövde det) ännu ett skäl att såga fotohandlarfruns (och parets) utsagor om de påstådda styckbilderna.
Man får förmoda att tydliga blåmärken skulle upptäckts vid obduktionen, eftersom Rajs och kollegor sökte frenetiskt efter tecken på våld, strid, överfall osv! Efter allt letande hittade Rajs en enda pytteliten motvärnsskada på handen, och han fann den med mikroskop
Ja, herregud, det är så många virriga varv så jag blir helt yrslig.