2013-04-09, 22:16
Bannlyst
Det är fullt möjligt att läkarna dömdes på förhand, att det var en mediedomstol, men det betyder inte att de är oskyldiga för det.
Citera
2013-04-09, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Det är fullt möjligt att läkarna dömdes på förhand, att det var en mediedomstol, men det betyder inte att de är oskyldiga för det.

Det var en mediedomstol, och de dömdes på förhand, och det var ett justitiemord. Du som ser ngt annat än jag, lägg gärna ut texten, beskriv den beviskedja som gör dig så stark i din övertygelse. Jag är nyfiken. Berätta om personkopplingar, tekniska bevis, tidpunkter och så ... bring it on.
Citera
2013-04-09, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Polisen fann flera oegentligheter med dagboken och kriminalkommisare Bertil Salin fastslog själv att dagboken var fabricerad. Det finns flera av både polisen, Per Lindeberg, mig själv (och övriga som är läskunniga i den svenska språket) fastslagna felaktigheter med dagboken. Sedan är det bara att själv läsa dagboken för att förstå att det är ett falsarium.

Står flera kapitel om den i Döden är en man. Men eftersom Lindebergs fru blev entledigad från sin tjänst efter en konflikt med Jovan Rajs är all verifierbar fakta Lindeberg presenterar i boken påhittad? Eller hur var det nu, jag förstod inte riktigt.

Bertil Sahlin (eller någon annan) bevisade ingenting, utan det var hans tolkning. Av vad jag har förstått så hade Lindebergs hustru en tjänst på rättsläkarstationen någon gång efter att TH inte fick komma tillbaka till sin tjänst där. Hävdar inte att allt är skitsnack i Lindebergs bok, men den gör inte anspråk på någon sanning heller. Men, som någon har sagt så är det så att lägger man dessa tre böcker bredvid varandra så pekar det mesta på att läkarna är skyldiga. Jag håller med om det.
Citera
2013-04-09, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Det var en mediedomstol, och de dömdes på förhand, och det var ett justitiemord. Du som ser ngt annat än jag, lägg gärna ut texten, beskriv den beviskedja som gör dig så stark i din övertygelse. Jag är nyfiken. Berätta om personkopplingar, tekniska bevis, tidpunkter och så ... bring it on.

Finns inga som helst bevis för att ett justitiemord begåtts här.

Har tyvärr inga hållbara bevis för läkarnas skuld, men indicierna är många. Man ska ju inte glömma att TH var en rättsläkare. Intressant är att hans ex-svärmor sagt att TH hade städmani. Ja, det står om detta i Borgnäs bok om fallet.
Citera
2013-04-09, 22:38
Bannlyst
Citat:
Dagboken funkar inte ihop med andra vittnesmål (och Marianne finns inte alls i det långa förhör med NK som jag läst i FUP). den underkändes av Mariannes syster (som kände CdC mkt bra), dagboken innehåller orimligheter, som att CdC skulle varit i skick att valla barn i juni 1984, men som tur var bedömdes dagboken som oviktig, inga läkare namngavs ju, och dagboken äkthetstestades aldrig, och var alltså värdelös som bevismaterial. Marianne läste inte heller ordagrant i rätten, hon friserade så att det skulle låta bättre. Vidare så innehåll dagboken (som lämpligt nog försvann efter rättegången) en småkorkad passage om TÅ, och Marianne (som hade finskt påbrå) skev att TÅ nog var finne, som om hon inte skulle märkt det när de pratade Detta irriterade också poliser som förhörde Marianne, men hon hade inget vettigt svar. När det började osa hett lämnade Marianne Sverige. Vad Jan G gjort för fel (fel har han gjort) påverkar inte Mariannes trovärdighet (extremt låg) det minsta. Mera ... när Marianne förhördes 1984 sa hon inte ett skvatt om några perversa läkare (och ingen kunde bekräfta storyn heller), men 4 år senare får hon plötsligt glasklart minne och drar fram en senastionell dagbok ur ärmen. Jomenvisst, gott folk, det låter sunt och stabilt ... Nåväl, CdC:s polare NK hängde med CdC första veckan i juni, och han säger inte ett ord om Marianne, som påstår att hon hängde med CdC och sov tillsammans med henne i juni 1984 ...

Om det var en bluff, så hade hon ju kunnat göra det väldigt enkelt för sig och varit mer tydlig, exempelvis då skrivit läkarnas namn.
Citera
2013-04-09, 22:39
Medlem
Citat:
Bertil Sahlin (eller någon annan) bevisade ingenting, utan det var hans tolkning. Av vad jag har förstått så hade Lindebergs hustru en tjänst på rättsläkarstationen någon gång efter att TH inte fick komma tillbaka till sin tjänst där. Hävdar inte att allt är skitsnack i Lindebergs bok, men den gör inte anspråk på någon sanning heller. Men, som någon har sagt så är det så att lägger man dessa tre böcker bredvid varandra så pekar det mesta på att läkarna är skyldiga. Jag håller med om det.

Som sagt var, jag vill gärna att du lägger ut texten. Berätta om vad du vet om jag inte vet. Berätta om motiv, personkopplingar, tidsaspekter, vittnesmål osv ... berätta vad din tro grundar sig på.
Citera
2013-04-09, 22:43
Medlem
Citat:

Har tyvärr inga hållbara bevis för läkarnas skuld, men indicierna är många. Man ska ju inte glömma att TH var en rättsläkare. Intressant är att hans ex-svärmor sagt att TH hade städmani. Ja, det står om detta i Borgnäs bok om fallet.

Nej men då så, inga bevis, tack, då vet jag det. Men beskriv indicierna då, de måsta vara ruggigt starka då ... att TH var rättsläkare talar starkt emot hans inblandning. Fel socialgrupp, inget talar för att styckningen var medicinskt underbyggd ... Städmani ? Jag har träffat många betydligt knäppare människor än TH, många pedanter också he he ... knappast styckmördare Ge dig nu.
Citera
2013-04-09, 22:45
Bannlyst
Citat:
I ett styckmordsarbete som Rajs skrivit med andra (bla sin dotter) står det förresten att Härm konsumerade snuffilmer. Stabil och trovärdig kille, den där Rajs ...

Nåväl, 10 - 15 experter. Jag minns inte detta alls. Bläddra fram och visa mig ...

Och så igen då: vad exakt talar för att höger knä delats skickligt?

Att Rajs kan ha fel på någon punkt (vem kan inte ha det?) betyder inte att han har det på precis varje punkt.

Det skickligt avskurna knäet har jag läst om i någon av de tre böckerna.

Mitt inlägg med de 10-15 experterna är nog bara några sidor bakåt.
Citera
2013-04-09, 22:46
Medlem
Citat:

Om ett antal jurister och poliser utan sakskäl förstör två människors liv och naglar fast dom vid ett domskäl som de aldrig kan påverka, då har ett justitiemord begåtts. Utredningen och rättegången är djupt oseriösa, osakliga och oprofessionella, det finns hur många bevis för justitiemord som helst.
Citera
2013-04-09, 22:49
Medlem
Citat:
Om det var en bluff, så hade hon ju kunnat göra det väldigt enkelt för sig och varit mer tydlig, exempelvis då skrivit läkarnas namn.

Marianne S var dömd för bedrägeri 1984, ingen dumskalle, inget blåbär. Smart av henne att ha ett kryphål, försöka sätta dit läkarna men ändå inte gå hela vägen, om det nu skulle skita sig Men visst, Marianne kunde varit smartare, typ skrivit lite mindre fånigt (Stryparn och JtR ) och kollat datumen lite bättre så de inte krockade med andras, och kanske stämt av med syrran också (vän till CdC) som sågade Mariannes story ... enligt systern var det omöjligt att CdC skulle vara kry nog att valla barn i juni 1984.
Citera
2013-04-09, 22:53
Medlem
Citat:
Att Rajs kan ha fel på någon punkt (vem kan inte ha det?) betyder inte att han har det på precis varje punkt.

Det skickligt avskurna knäet har jag läst om i någon av de tre böckerna.

Mitt inlägg med de 10-15 experterna är nog bara några sidor bakåt.

Det var ett sk vetenskapligt arbete, och lögnen om snuffilmerna har alltså bevarats i ett vetenskapligt sammanhang. Det säger ngt, inte allt, om Rajs karaktär och trovärdighet. Det står inget om ngt snyggt snittat knä i Olssons bok iaf. Bläddra fram och visa mig iaf. Visa också "expertavsnittet", tack.
Citera
2013-04-09, 22:53
Bannlyst
Citat:
Nej men då så, inga bevis, tack, då vet jag det. Men beskriv indicierna då, de måsta vara ruggigt starka då ... att TH var rättsläkare talar starkt emot hans inblandning. Fel socialgrupp, inget talar för att styckningen var medicinskt underbyggd ... Städmani ? Jag har träffat många betydligt knäppare människor än TH, många pedanter också he he ... knappast styckmördare Ge dig nu.

Det är ju rent idiotiskt att resonera så att det är "fel socialgrupp"...ja, då lär man inte komma någonvart i sitt sökande efter sanningen.

Det är enkelt: de två läkarna är sexuellt perversa och helt klart avvikande i det avseendet och av naturliga skäl har de inte skyltat öppet med detta. Läste någonstans (en gammal tidningsartikel, kanske?) för inte så länge sedan att hon som hittades mördad i Hägerstensåsen (Annika Nordberg?) även hon hade haft två perversa läkare som sina kunder...nu säger jag inte att detta är lika med sanningen, men det är inte desto mindre intressant.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-04-09 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in