Citat:
Det tycker jag inte vi ska göra ...
Ursprungligen postat av wafflespecial
Jag har tänkt på fallet under årens lopp och efter att ha läst på lite kan jag inte bli annat än förskräckt över hur illa en polisundersökning kan skötas. Tyvärr kommer de båda oskyldigt utpekade antagligen aldrig få upprättelse för de fel/övergrepp som skedde och vi övriga kan väl bara knyta näven i byxfickan...
Bara för mordet kommer att preskriberas betyder det inte att vi andra ska gilla läget utan det måste diskuteras i denna generation och nästkommande generation.Det är ett fruktansvärt rättsövergrepp.Man kan inte bli straffad för människor ogillar en.Närsta gång kan det vara vi själva som blir anklagade för något vi inte har skuld till ,det händer hela tiden.
Myndigheterna hanterade utredningen på ett uselt sätt.
I CdC fallet är alla är så insyltade i varandra och polisen borde ha varit neutral. Ann Cathrines mamma och pappa var inblandade de har mycket sorg och stark koppling till Teet. Allmänläkarens fru gillade inte Teet .Vissa kollegor på stationen gillade honom inte alla gånger.Vissa poliser gillade inte Teet.
Allmänläkaren hade inte dömts så hårt om han inte haft koppling till Teet. Den som knutit ihop dessa två är Christina och personal inom landstinget /socialtjänsten /polisen fann henne trovärdig.Tjänstermän har en starkröst som domstolar/andra lyssnar på.Ska bli vädligt intressant och se om de får upprättelse.