Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Läs tråden om du orkar min vän......
Annars så är väl det faktum att två kvinnliga poliser sett Härm i sällskap med den prostituerade kvinnan Catherine Da Costa vid två helt olika tillfällen (1982 & 1984) men det förnekar Härm bestämt och det trots att han var en välkänd horkund uppe på Malmskillnadsgatan och hade jagat horor där under flera år vilket han också först förnekade men Härm blev överbevisad som en lögnare i polisens utredning.
Det var på stritan han träffade Catherine för första gången i början av 80-talet.
Nöjd ?
Har följt tråden förut, men tappat den med tiden, de flesta som skriver här anser dem oskyldiga, tyckte det var intressant att höra lite vad som får den andra parten att hänga kvar vid dessa män, visst är jag nöjd med svaret, obduktions-läkarens intresse för prostituerade är helt klart besvärande.
Jag kan iofs förstå att Härm inte lägger sig på rygg och medger sina horköp oavsett hans skuld, så är det säkert många som skulle förneka det.
Att han köpt horor gör han inte till styckare för min del, även om han också möjligt haft kontakt med Da Costa, men det är helt klart besvärande omständigheter.
Jag har läst Lindebergs bok, som visst säkert är vinklad åt sitt håll, men händelseförloppet är hur makabert som helst.
Jag vet inte riktigt, det känns som det finns för många frågetecken att räta ut...
Jag funderade på en sak, den där mannen som kallades för "Arkitekten", var det den man som dog i badkaret där det fanns lite oklarheter kring hans död? Som dessutom hade en koppling till en av läkarnas mödrar? Bekanta på något sätt? Någon som var intressant i utredningen är jag nästan hundra på hade någon sorts kontakt med någon anhörig till läkarna, det var väldigt suspekt vill jag minnas.