2012-01-20, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Har inget personligt mot honom, fast om det skulle visa att han är skyldig så skulle han inte få vara marskalk på mitt bröllop, om man säger så.

Att jag hyser misstankar mot honom (och Allgén) har inget som helst med någon vänster- eller högerpolitik att skaffa. Ingen politik överhuvudtaget, alltså. Ja, jag har även känt tvivel på deras skuld emellanåt. Och jag har inte uteslutit att någon annan kan vara skyldig. Det kan faktiskt vara så.

Men, det verkar som att ni är övertygade om deras oskuld, som om ni har jättesvårt att få in i era skallar att dom faktiskt kan vara precis så skyldiga som dom trotts vara bland många. Det är det jag är så förvånad över. Som om det skulle vara helt orimligt, liksom.

Du har missat något här. Typ allt. Varken de som "pekade ut" läkarna, åklagaren eller någon annan betraktar dem som skyldiga till någonting. Du spammar trams och jag förstår varför. Hur många sidor tänker du fylla?
Citera
2012-01-20, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Claude menade ju på i sitt tidigare inlägg att polisen hittade noll spår efter Da costa vid husrannsakan hemma hos Härm men obducenten har ju haft hela sommmaren och hösten på sig att städa bort alla synliga spår efter Da Costa, Härm satt häktad i december 1984 några dagar och då gjordes husrannsakan.

Det vore väl idiotiskt att ha Da Costas gamla trosor, skor, kläder, fotografier, sexleksaker, eventuella telefonnummer liggande och skräpandes hemma när ett grovt brott ägt rum.

Ett antal prostituerade blev mördade på 80-talet i stockholm, jag känner till flera fall som nuförtiden är rätt så okända, gärningsmännen åkte dock fast.

Alla torskar är inte mördare, herregud självklart inte men de prostituerade drar åt sig alla möjliga konstiga individer med ibland svåra psykiska problem.

Hur ofta händer det förresten att en prostituerad kvinna avlider naturligt för att sedan bli styckad och alla vitala organ tas bort för att sedan aldrig återfinnas ?

Så du håller med om att svaret på vem som ev. mördade Da Costa är den eller de som umgicks med henne runt den 15 juni. http://www.nyhetsverket.se/nyhet/133...Costas-mördare
Citera
2012-01-20, 15:34
Medlem
Citat:
Claude menade ju på i sitt tidigare inlägg att polisen hittade noll spår efter Da costa vid husrannsakan hemma hos Härm men obducenten har ju haft hela sommmaren och hösten på sig att städa bort alla synliga spår efter Da Costa, Härm satt häktad i december 1984 några dagar och då gjordes husrannsakan.

Det vore väl idiotiskt att ha Da Costas gamla trosor, skor, kläder, fotografier, sexleksaker, eventuella telefonnummer liggande och skräpandes hemma när ett grovt brott ägt rum.

Ett antal prostituerade blev mördade på 80-talet i stockholm, jag känner till flera fall som nuförtiden är rätt så okända, gärningsmännen åkte dock fast.

Alla torskar är inte mördare, herregud självklart inte men de prostituerade drar åt sig alla möjliga konstiga individer med ibland svåra psykiska problem.

Hur ofta händer det förresten att en prostituerad kvinna avlider naturligt för att sedan bli styckad och alla vitala organ tas bort för att sedan aldrig återfinnas ?

Kan du inte släppa det där med "naturlig död" och "förstoppning" nu. Det finns fler steg på skalan än naturlig död och mord. Allt är inte svart eller vitt. Jag tror inte att någon debatör i den här tråden tror att CdC dog av hög ålder. Men i.o.m. att ingen VET vad som tog hennes liv är alla scenarion möjliga, dock med olika nivåer av sannolikhet. Bara i kategorin "bragd om livet" finns ett antal olika varianter med olika grader av uppsåt. Även om läkarna, mot förmodan(min åsikt), har dödat CdC behöver det inte var mord. Det kan för utom mord, som är avsiktligt och "planerat", röra sig om t.ex. dråp (avsiktligt men "oplanerat") eller vållande till annans död (dödad oavsiktligt med eller utan planering).
Ett annat scenario, som inte är helt osannolikt med tanke på CdC:s dåvarande vanor, är att hon dog av något drogrelaterat. Hon kan t.ex. dött av någon "skitig" drog eller överdos som tillhandahållits av någon annan som inte ville komma i klammeri med rättvisan och därför (i panik?) valde att göra sig av med henne i stället för att ringa 90000.

Jag antar att du också, även om du kanske tror på den verson som de åtalades för, kan hålla med om att alla ovan, av mig, nämnda scenarion är mer sannolika än både naturlig död och förstoppning.
Om så är fallet kanske vi kan utelämna sådan påståenden ur diskussionen tills någon explicit uttrycker något annat.
Senast redigerad av JonesK 2012-01-20 kl. 15:37.
Citera
2012-01-20, 15:57
Medlem
En av de två sista som såg henne i livet är vittnet S i denna artikel. Hon berättar om en svartsjuk man och en dotter som vi inte ska outta här. Namngivne Burger(?) ger en del träffar.

http://rfhl.se/rfhl15/images/rfhl/ob...e/arkiv/33.pdf
Citera
2012-01-20, 16:25
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Hur kommer det sig då att alla andra torskar inte mördade horor (givet att da Costa faktiskt blev mördad)?

Låter som en bra idé. Har du prövat det själv?

Kan också vara en annan torsk.

Ja, jag gör det hela tiden, Lindholm.
Citera
2012-01-20, 16:29
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Du har missat något här. Typ allt. Varken de som "pekade ut" läkarna, åklagaren eller någon annan betraktar dem som skyldiga till någonting.

Men, jag utgår ifrån mina egna misstankar.
Citera
2012-01-20, 16:30
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Så du håller med om att svaret på vem som ev. mördade Da Costa är den eller de som umgicks med henne runt den 15 juni. http://www.nyhetsverket.se/nyhet/133...Costas-mördare

Hon kan mycket väl ha blivit mördad efter pingsthelgen, men man kan ändå inte utesluta läkarna.
Citera
2012-01-20, 16:38
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Vem är "obducenten"? Är det ett soloprojekt från någon ur Docenterna?
Citat:
En frånvaro som fortfarande inte är ett bevis för att da Costa ägde några sexleksaker eller att några av hennes ägodelar skulle ha varit hos Härm eller att hon blev mördad.
Citat:
Och vad har det med saken att göra? Har aldrig förnekat att horor kan bli mördade.
Citat:
Och Härm var det värsta Stockholm hade att erbjuda vid den tiden?
Citat:
Har jag nämnt att missbrukare kan överdosera? Har för mig det. Så överdoser är alltså en ganska naturlig död för missbrukare. Och har någon nämnt att knark inte bara är bajs, utan kriminellt? Kan du då förstå att om Pundar-Percy plötsligt upptäcker att Moffe-Majsan har kolat vippen under natten så blir han ännu mer stissig än vad han brukar vara?

Dessutom så behöver avlägsnandet av organen inte betyda något än att styckaren ville få ned vikten på bålen. Inälvor är rätt så klafsiga och enklare att frakta bort i en hink än i plastsäckar.
Citera
2012-01-20, 16:38
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonesK
som tillhandahållits av någon annan som inte ville komma i klammeri med rättvisan och därför (i panik?) valde att göra sig av med henne i stället för att ringa 90000.

Men, varför i så fall skära ut hela könsorganet, anus, brösten och tömma bukhålan på alla dess organ och se till (tror att det är med avsikt) att dessa inte återfinns och samtidigt lämna händer kvar för identifiering via fingeravtryck?
Citera
2012-01-20, 16:47
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Men, varför i så fall skära ut hela könsorganet, anus, brösten och tömma bukhålan på alla dess organ och se till (tror att det är med avsikt) att dessa inte återfinns och samtidigt lämna händer kvar för identifiering via fingeravtryck?
Iofs.

Men hur bevisar det att peddokannibalvampyren Härm hade gjort det? Bara för att man är det så betyder det inte att man är skyldig till alla styckmord.
Citera
2012-01-20, 16:47
Medlem
lamashtas avatar
Citat:
Du spammar trams och jag förstår varför. Hur många sidor tänker du fylla?

Håller mig till ämnet.
Citera
2012-01-20, 16:50
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:

Seriemördare har ju "ofta" visat sig ha saker hemma som tillhört offren när polisen kommit o knackat på dörren.

Om han var så nojig att han städade undan med sånt flit så borde kraniet av ett av hans andra offer städats undan från kontoret.

Även "knulldockan", snaror och obduktionsfoton borde ha tagits bort. Allt för att inte dra misstankar till sig.

Så skedde ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in