Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Claude menade ju på i sitt tidigare inlägg att polisen hittade noll spår efter Da costa vid husrannsakan hemma hos Härm men obducenten har ju haft hela sommmaren och hösten på sig att städa bort alla synliga spår efter Da Costa, Härm satt häktad i december 1984 några dagar och då gjordes husrannsakan.
Det vore väl idiotiskt att ha Da Costas gamla trosor, skor, kläder, fotografier, sexleksaker, eventuella telefonnummer liggande och skräpandes hemma när ett grovt brott ägt rum.
Ett antal prostituerade blev mördade på 80-talet i stockholm, jag känner till flera fall som nuförtiden är rätt så okända, gärningsmännen åkte dock fast.
Alla torskar är inte mördare, herregud självklart inte men de prostituerade drar åt sig alla möjliga konstiga individer med ibland svåra psykiska problem.
Hur ofta händer det förresten att en prostituerad kvinna avlider naturligt för att sedan bli styckad och alla vitala organ tas bort för att sedan aldrig återfinnas ?
Kan du inte släppa det där med "naturlig död" och "förstoppning" nu. Det finns fler steg på skalan än naturlig död och mord. Allt är inte svart eller vitt. Jag tror inte att någon debatör i den här tråden tror att CdC dog av hög ålder. Men i.o.m. att ingen VET vad som tog hennes liv är alla scenarion möjliga, dock med olika nivåer av sannolikhet. Bara i kategorin "bragd om livet" finns ett antal olika varianter med olika grader av uppsåt. Även om läkarna, mot förmodan(min åsikt), har dödat CdC behöver det inte var mord. Det kan för utom mord, som är avsiktligt och "planerat", röra sig om t.ex. dråp (avsiktligt men "oplanerat") eller vållande till annans död (dödad oavsiktligt med eller utan planering).
Ett annat scenario, som inte är helt osannolikt med tanke på CdC:s dåvarande vanor, är att hon dog av något drogrelaterat. Hon kan t.ex. dött av någon "skitig" drog eller överdos som tillhandahållits av någon annan som inte ville komma i klammeri med rättvisan och därför (i panik?) valde att göra sig av med henne i stället för att ringa 90000.
Jag antar att du också, även om du kanske tror på den verson som de åtalades för, kan hålla med om att alla ovan, av mig, nämnda scenarion är mer sannolika än både naturlig död och förstoppning.
Om så är fallet kanske vi kan utelämna sådan påståenden ur diskussionen tills någon explicit uttrycker något annat.