2012-02-02, 23:32
Medlem
WeaselPodowskis avatar
Återigen, jag ser gärna mer utförliga svar på mina frågor. Ta gärna tid på dig om det behövs, jag har inte bråttom utan brukar själv ta tid på mig när jag skriver något.

Citat:
Ursprungligen postat av lamashta
Eftersom jag misstänker dom för att ligga bakom Catrines död och styckning av hennes kropp.

Du svarar inte på frågan. Att du misstänker dem innebär inte att allt går att tolka som tecken på att de är skyldiga.

Förklara hur det faktum att en anklagad inte erkänt kan vara ett tecken på skuld. Det enda kvarstående alternativet är ju att erkänna, så hur gör man om man är oskyldig? Ska man erkänna för att inte verka skyldig? Det blir ju ett riktigt moment 22.

Citat:
Ser på olika sätt på dessa två fall, helt enkelt.

Du måste väl inse att dina argument förlorar i trovärdighet om du inte är konsekvent – hur kan allt som är betyngande vad gäller läkarna inte betyda något när det gäller Quick? Hur tunga är dina argument om du endast på ren känsla kan överge dem i hans fall?

Kan du förklara kort varför och hur du ser på fallen på olika sätt, med fokus på följande punkter:

Åtalen (och i Quicks fall även domarna)
Udda beteende.
Mindre förseelser (i Quicks fall grova brott)
Expertutlåtanden.
Upprättelsen – skillnaden mellan Per Lindeberg och Hannes Råstam.

Citat:
Kanske.

Det är värre, om Härm är oskyldig.

Varför förminskar du de brott Quick bevisligen begått, när det liksom i läkarnas fall, är fullt möjligt att tro att de är oskyldiga samtidigt som man inte försvarar allt de gjort? Men både dråpförsök och grovt rån är allvarliga brott. Varför skulle sexköp, som på den tiden var lagligt, vara värre oavsett om Teet är skyldig eller ej?

Citat:
Det vet vi egentligen inte.

Quick är bevisat skyldig till flera brott, det är inte läkarna. Inte ens indicierna mot dem håller.

Citat:
Kan egentligen inte uttala mig om allt som gäller Quick, men för mig verkar han bara vara en som mår bra av att få uppmärksamhet. Är ingen större sport att "erkänna" att man ligger bakom ett antal olösta mord, men dom allra flesta gör inte det eftersom det vore jävligt korkat och fullständigt meningslöst och slöserier med polisresurser och skattepengar. Men, Quick är funtad så att han kan göra detta.

Det räcker med om du svarar ja eller nej på den här frågan, så kan vi utveckla sen: Tror du att alla inblandade i agerade i god tro, grundlurade av Quick, samtidigt som de delgav honom viktig information under utredningarna?

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Allra lägst ner står gatuhororna med Catrine i spetsen tycker herrarna som försvarar läkarna med näbbar och klor.

Konstigt att en torsk (båda läkarna var torskar) står så mycket högre i rang än de "horor" han köper.

Hanna Olsson var kanske inte helt fel ute med sina "sanningar"

Vad får dig att tro att alla i tråden som tror att läkarna är oskyldiga är "herrar"? Jag är det inte, även om det inte borde ha någon betydelse för diskussionen.

Till skillnad från lamashta är jag dessutom feminist* och till skillnad från dig använder jag inte ordet "hora" om prostituerade, citationstecken eller ej, om vi ska ha någon slags godhetstävlig här.

Jag försvarar inte sexköp överhuvud taget, vare sig det är lagligt eller inte, och tycker inte om att rangordna människor. Som jag ser det är både läkarna och da Costa offer och varken yrke, klass, politisk tillhörighet eller kön spelar någon roll när det gäller min önskan att se fallet löst eller för den medkänsla jag hyser för alla inblandade.

Pretentiöst kanske, men jag blir så trött på att Hanna Olsson nästan alltid blir den som får representera "kvinnoperspektivet" i fallet.

* En "lika rättigheter, lika skyldigheter"-feminist, bör jag kanske tillägga.
Citera
2012-02-02, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Först och främst; har din din känsla aldrig svikit dig? Den har alltid visat sig stämma och aldrig tagit fel?

Låter lite för bra för att vara sant.

Om så är fallet så är det ju så att inga träd växer till himlen så ej heller din känsla.

Det vill säga; för varje gång din känsla ger dig rätt, desto närmre kommer du den gången då den visar sig vara fel.

Sen låter ditt tal om känsla mer som mediumsnacket om förnimmelser som man skrattat gott åt på dumburken.
http://www.youtube.com/watch?v=tPW3i-kZtCQ
Tack för den, den gjorde min dag, kunde inte sluta skratta åt Jörgen. Då ska vi ändå komma ihåg att han är stabilare än de vittnen som förts fram av åklagarsidan i detta målet...
Citera
2012-02-03, 00:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja, men det är mediemordet-vännerna som hörs mest.

Då får vi ändra på det en gång för alla
Citera
2012-02-03, 00:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Härm skulle skjutsa hem ett par kvinnliga kollegor, när han ändå själv var på väg hem, och dom blev förvånade över att han körde förbi Malmis, något han absolut inte måste göra för att köra hem dom till respektive adress. Kanske han ville se (och även höra?) deras reaktion? Eller han kände ett sådant oemotståndligt sug efter att få åka dit och ta sig en glutt att han helt enkelt inte kunde vänta med detta? Det var hursomhelst en ordentlig omväg han tog.

Härm ville väl visa dom sina "jaktmarker" helt enkelt.

Låter helkonstigt ärligt talat.
Citera
2012-02-03, 00:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
25 online inlägg under natten, snacka om att spamma sönder en tråd med innehållslöst trams. (ignore skall ju inte behövas, men fler med mig harxsäkert utnyttjat detta nu)
Kom ihåg flashbacks regel om kvalitet framför kvantitet.

OnT: någon som kan bekräfta att HD skall ge beslut i prövningsfrågan på måndag?

Å nej, här arbetar vi hårt om nätterna och vi försöker komma till klarhet i om hur ofta och i vilken omfattning Härm jagade prostituerade på Malmskillnadsgatan som också var stackars Catrines arbetsplats.

Självklart är vår seriösa debatt en nagel i ögat på vissa som inte vill att sanningen ska vädras ännu en gång.

Jag är väldigt nyfiken faktiskt på hur många år Härm jagat tjejer på Malmskillnadsgatan och varför han aldrig enligt egen utsago ens såg Catrine fastän kvinnliga poliser kan vittna om motsatsen.

Härm har ljugit i polisförhör, det är klarlagt men han är tydligen ändå trovärdig enligt mediemordsfolket medan de kvinnliga poliserna ljuger självklart enligt samma mediemordsmänniskor
Citera
2012-02-03, 00:54
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja jag tror att hon blev mördad, har du inte förstått det?

Jag är dock inte säker eftersom vi ej vet hur hon dog.

Läkarna är idag avförda som misstänkta.

Hoppas verkligen att de får upprättelse, allt annat är skandal.

Aha, du försöker slingra dig nu.

Du tror nu att hon blev mördad, så lät det inte igår inatt.

Läkarna är inte alls avförda, det finns en liten klick "mediemordsfolk" som försöker inbilla oss andra att dom ska vara det men icke.
Citera
2012-02-03, 01:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Den som utförde mordet vore dock jackpot att hitta.

så där skrev du igår natt min vän, jag trodde först att du hade tillgång till "inside information" och vet mer om Da Costas bortgång än du vill erkänna öppet här.

Vi är tydligen överens för en gångs skull du och jag.
Citera
2012-02-03, 01:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Någon (inte Lawnmower) har hursomhelst PM:at mig ett stort tack
för att jag "håller tråden vid liv" (och oavsett om det var positivt
eller sarkastiskt menat).

Kan inte förstå hur någon så där bara kan avfärda något som trams,
som mycket väl kan vara fullt möjligt och mer eller mindre sanning.

Hoppas verkligen för er skull att läkarna är oskyldiga, för om dom
inte är det så undrar jag verkligen om ni kan se er själva i spegeln
efteråt...

Ärligt talat så tror jag att vissa av personerna som försvarar läkarna i vått och torrt inte ens skulle göra avkall på sin blinda tro att ett mediemord begåtts ens om läkarna erkände mord på Da Costa till slut.

Mediemordsfolket skulle nog bara säga att "hon var bara en smutsig tjackhora" som fick skylla sig själv.

Det är ju läkarna som det är synd om, inte stackars Catrine.
Citera
2012-02-03, 01:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ok, vad har du för kontrollerbara fakta som tyder på deras skuld?

Alternativt Teets då du själv verkar tro mer på honom som ensam GM.

Inget "jag hörde, eller jag har läst någonstans, alternativt jag tror."

Fram med hårdvaluta såsom ett foto där läkarna poserar tillsammans 1984 eller med nån av dom tillsammans med offret. Eller någon annan teknisk bevisning som binder ihop dom med Catrine.

Hårstrån, kläder, DNA, fibrer, fingeravtryck etc.

Läkarna hade minst ett halvår på sig att städa bort alla spår efter Da Costa, Härm blev häktad i december 1984, mordet begicks i juni.

Du vet tydligen inte om att DNA-spår och prover klarar sommarvärmen dåligt och det var högsommar då säckarna hittades.

DNA-prover klarar inte heller alltid lagringen då bevismaterialet sparas och prover kan smittas ner av personer som kommer i kontakt med bevismaterialet som tex poliser och laboratoriepersonal.

Sen verkar du vara allmänt trögfattad, Catrine har setts i sällskap med Härm två gånger.

Dom kvinnliga poliserna är mer trovärdiga än Härm.
Citera
2012-02-03, 06:51
Medlem
Citat:
Å nej, här arbetar vi hårt om nätterna och vi försöker komma till klarhet i om hur ofta och i vilken omfattning Härm jagade prostituerade på Malmskillnadsgatan som också var stackars Catrines arbetsplats.

Självklart är vår seriösa debatt en nagel i ögat på vissa som inte vill att sanningen ska vädras ännu en gång.

Jag är väldigt nyfiken faktiskt på hur många år Härm jagat tjejer på Malmskillnadsgatan och varför han aldrig enligt egen utsago ens såg Catrine fastän kvinnliga poliser kan vittna om motsatsen.

Härm har ljugit i polisförhör, det är klarlagt men han är tydligen ändå trovärdig enligt mediemordsfolket medan de kvinnliga poliserna ljuger självklart enligt samma mediemordsmänniskor

Han har egentligen bara kunnat beläggas med att ljuga om en sak och det är sina sexköp. Dessa erkände han senare.

7 inlägg på 58 minuter och alla är en upprepning av vad du har skrivit tidigare. Vad tror du att detta ska tillföra LMM2011?
"Tomma tunnor skramlar mest" har jag hört...
Citera
2012-02-03, 08:08
Medlem
Citat:
Läkarna hade minst ett halvår på sig att städa bort alla spår efter Da Costa, Härm blev häktad i december 1984, mordet begicks i juni.

Du vet tydligen inte om att DNA-spår och prover klarar sommarvärmen dåligt och det var högsommar då säckarna hittades.

DNA-prover klarar inte heller alltid lagringen då bevismaterialet sparas och prover kan smittas ner av personer som kommer i kontakt med bevismaterialet som tex poliser och laboratoriepersonal.

Sen verkar du vara allmänt trögfattad, Catrine har setts i sällskap med Härm två gånger.

Dom kvinnliga poliserna är mer trovärdiga än Härm.

Du menar alltså att avsaknad av teknisk bevisning utgör faktiskt bevisning om rättsläkarens och allmänläkarens skuld? (Det är torde vara en ny slags "logisk" bevisföring.)

Avsaknad av bevis enligt den elementära logiken borde alltså fria läkarna.

Det var väl endast en poliskvinna som flera år efteråt påstod sig ha sett TH och CdC medan poliskvinnans kollega inte sett dem. Den första poliskvinnan ljuger nödvändigtvis inte, det kan helt enkelt handla om brister i perceptionen d.v.s. hon kan ha sett fel, eller förväxlat vilka hon såg.
Citera
2012-02-03, 14:25
Medlem
lamashtas avatar
Kan tänka mig att Allgén är oskyldig och att Härm (som jag fortfarande kan tänka mig är skyldig) hade på många sätt flyt (och samtidigt otur), när TA blev indragen. TAs hustru ogillade Härm från första början och när det gick upp för henne att Härm häktats, så trodde hon att hennes make kunde vara inblandad och resten är som bekant historia.

Och jag kan tänka mig att den som lämnade in fotona för framkallning i en fotobutik i Solna var någon annan (än TA).

Så, det kan mycket väl vara så att TA behöver få upprättelse.
Senast redigerad av lamashta 2012-02-03 kl. 14:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in