Citat:
Ursprungligen postat av
fardtjansten
Jag har nu läst 390 sidor av Lars Borgnäs bok efter att ha tittat på dokumentären, då invagas jag i känslan att om inte allmänläkaren och obducenten är skyldiga så är det arkitekten.
Förövrigt är den mer spännande att läsa än en deckare av GW så den är ju välskriven om man inte är kritisk till innehållet.
Min tanke är att läsa detta bakifrån så att säga även om det var länge sedan jag ansåg dom vara oskyldiga.
Så nästa bok att läsa blir den av Per Lindeberg och där efter Hanna Olsson:s bok.
Men jag är sedan länge övertygad om dom är utsatta för ett justitiemord av episka mått.
Jovan Rajs tvärvändning nämns inte ens av Lars Borgnäs.
Kontentan är dåligt polisarbete och en åklagare med hål i huvudet.
Synd att inte Teet ställde upp med sin person i dokumentären utan bara Thomas som framstod som en sympatisk person medans Teet kändes som han dolde något eller möjligen skämdes.
Lite OT: i mitt lilla samhälle är samtliga ovan nämnda böcker utlånade på biblioteket, vilket talar för att dokumentären nåde fram till allmänheten.
Teet har blivit mer demoniserad än Thomas med mordhot och fysiska angrepp. Han har också (TH) erkänt sexköp vilket gör att en viss del av befolkningen aldrig kommer att släppa in honom i värmen.
Att ha blivit så uthängd som han blev och så angripen kan nog göra vem som helst rädd för att träda fram.