Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-17, 08:24
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amiden
Fler inblandade än Frank Lindblad vägrar erkänna sina misstag. Artikelförfattaren stötte på Jovan Rajs häromveckan:

https://fof.se/artikel/styckmord-och-vetenskap/?fbclid=IwY2xjawHNop9leHRuA2FlbQIxMAABHXqtZdKabK0I nPtrPU0jhKbRNxLIvp183CAidRYL8AJfjHF6nKyhWQ71TA_aem _fHkLmCbTTjGtyYq3Wh7CAw
Tala om att leva med en livslögn, precis som Lindblad, Borgnäs m.fl.!
Funnes det nån kurage hos deras kollegor inom deras skrån skulle de gemensamt gå ut med att dessa charlataner borde fråntas sina yrkestitlar!
Så fruktansvärt skamligt!
Senast redigerad av habet 2024-12-17 kl. 08:28.
Citera
2024-12-17, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Möjligt att C flirtade in sig hos RA för att slippa TÅ och ha någonstans att slagga en tid? Han var klart en stor nyckel in på E-vägen 25.

Jag börjar nästan tro att det är fullt möjligt att RA kan misstolkat C närhet här och utvecklade känslor för henne som kanske inte var helt besvarade.

Sen hade RA ett stort kvinnoproblem som säkert bottna i mummy issues. Att hon lämna dem och honom på ett eller annat sätt när de var små. Det har förmodligen förföljt honom resten av livet och fördärvat många, om inte alla, av hans relationer till kvinnor.

Med allt som hittills framkommit har jag inte uppfattningen att det var planerat.

Snarare framstår det hela mer som ett hastigt okontrollerat utbrott eller snetändning över något.

Där orden tar slut tar nävarna vid heter det bekant. Säkert en form av olyckshändelse när det blev måndag igen och Herr Ågren hälsa på.

R verkar ha agerat ostrukturerat ja.
Det var i grunden inget ont i honom.
Han var ingen kalkylerande psykopat.

Ännu en arbetargrabb med trasslig bakgrund, som växte upp under flumepoken och förstörde livet med sprit, knark och tabletter.

Men livsfarlig var han i vissa lägen.

Och att en livsfarlig kvinnomisshandlare höll till på Eugeniavägen 25, det kunde ju polisen ha upptäckt, om man hade rutinförhört klientelet där....
Citera
2024-12-17, 08:31
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Beträffande Jan Olsson och hans framträdande i Efter fem så kom han ju mycket överraskande med en teori som jag inte hört tidigare nämligen att "gärningsmannen kan ha transporterat säckarna med likdelar på en flakmoped till de båda fyndplatserna från Stockholms innerstad".

Då han i övrigt är mycket fåordig och eftertänksam fick det i alla fall mig att reagera. Har den teorin förekommit tidigare i utredningen?

Inte vad jag minns? Jag är inte hundra insatt i alla turer, finns experter i tråden att fråga och som vet, gissar jag.

JO är ju väldigt fåordig, eftertänksam i det närmaste absurda, med tanke på att han både är pensionär och att mordet är preskriberat. Frågan är ju om han vet någonting om detta? Att en misstänkt hade en flakmoped vid tidpunkten, eller att det fanns fysiska spår som berättade om detta eller att han bara spekulerade/gissade med sin profession i bagaget?
Citera
2024-12-17, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Inte vad jag minns? Jag är inte hundra insatt i alla turer, finns experter i tråden att fråga och som vet, gissar jag.

JO är ju väldigt fåordig, eftertänksam i det närmaste absurda, med tanke på att han både är pensionär och att mordet är preskriberat. Frågan är ju om han vet någonting om detta? Att en misstänkt hade en flakmoped vid tidpunkten, eller att det fanns fysiska spår som berättade om detta eller att han bara spekulerade/gissade med sin profession i bagaget?

Jag undrar också vad JO klurat ut i sin ensamhet.
Han har säkert funderat ut en massa bra grejer.
Citera
2024-12-17, 08:33
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amiden
Fler inblandade än Frank Lindblad vägrar erkänna sina misstag. Artikelförfattaren stötte på Jovan Rajs häromveckan:

https://fof.se/artikel/styckmord-och-vetenskap/?fbclid=IwY2xjawHNop9leHRuA2FlbQIxMAABHXqtZdKabK0I nPtrPU0jhKbRNxLIvp183CAidRYL8AJfjHF6nKyhWQ71TA_aem _fHkLmCbTTjGtyYq3Wh7CAw

Intressant. Han pudlade nämligen 2010/2011. Han, Per-Åke Larsson och svenska staten lade sig platta i Attunda.
Citera
2024-12-17, 08:35
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Han nämnde Eugeniavägen och han nämnde en flakmoppe. Känns ganska specifikt. Någon teori har han säkert.
Citera
2024-12-17, 08:37
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:

Ja, det är ju en smartskalle. Så givetvis sitter han på värdefulla teorier och givetvis fakta. Lite trist att han håller allt för sig själv - det är ju ingen som applåderar honom för att hålla tyst. Märkligt att vissa inte tar bladet från mun på livets eftermiddag.
Citera
2024-12-17, 08:38
Medlem
Kjamfossftws avatar
https://www.expressen.se/kultur/ide/jag-drogs-med-i-det--blodtorstiga-drevet/

Anna Hedenmo om ekot och möjligen indirekt Ewa Tures. http://stadsholmen.blogspot.com/2009/12/falsk-rapportering-om-skadestandsmalet.html?m=1
Citera
2024-12-17, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw
Han nämnde Eugeniavägen och han nämnde en flakmoppe. Känns ganska specifikt. Någon teori har han säkert.

Se där!

Har du länk till intervjun med JO?
Nu händer det grejer överallt. Jag har knappt tid att hänga med.

Om JO kopplar ihop da Costa-fallet med en flakmoppe och Eugeniavägen, låter det ju initialt vettigt.

Jämfört med andra styckmordsscenarion, låter det tämligen klassiskt, som det brukar gå till.

Flakmoppe? Jo men absolut.
Citera
2024-12-17, 08:46
Medlem
Citat:
Ja, det är ju en smartskalle. Så givetvis sitter han på värdefulla teorier och givetvis fakta. Lite trist att han håller allt för sig själv - det är ju ingen som applåderar honom för att hålla tyst. Märkligt att vissa inte tar bladet från mun på livets eftermiddag.

Även pensionerade poliser känner lojalitet mot kåren och är rädda att trampa folk på tårna.
Jag reagerade på att JO var så fåordig i sin bok. Lite feg faktiskt.
Självklart har han uppslag som han inte delar med sig av.
Han har såklart grubblat lika mycket som alla andra, och vad Eugeniavägen var för sorts ställe, det vet JO.
Han känner nog till fler brott som kopplas dit, förslagsvis misshandel, inbrott, knivskärningar osv.

Det hände nog massor på Eugeniavägen som vi utomstående inte känner till.
Senast redigerad av Eremona2.0 2024-12-17 kl. 08:54.
Citera
2024-12-17, 08:54
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Även pensionerade poliser känner kåranda.
Jag reagerade på att JO var så fåordig i sin bok. Lite feg faktiskt.

Ja, du har säkert rätt att pensionerade kan känna kåranda. När det kommer till ouppklarade fall av Da Costas och Palmemordets dignitet, kan jag tycka att de bör ta bladet från mun och bidra, istället för att tjuvhålla på information för eftervärlden.

Okej, har inte läst den än, men det borde man ju. Antar att skriver om Da Costa? Fåordig även om detta?
Citera
2024-12-17, 08:56
Medlem
Citat:
Ja, du har säkert rätt att pensionerade kan känna kåranda. När det kommer till ouppklarade fall av Da Costas och Palmemordets dignitet, kan jag tycka att de bör ta bladet från mun och bidra, istället för att tjuvhålla på information för eftervärlden.

Okej, har inte läst den än, men det borde man ju. Antar att skriver om Da Costa? Fåordig även om detta?

Boken har den fåniga titeln Supersnuten.
Men boken är läsvärd! JO snackar om sitt liv och flera fall, bla da Costa-fallet. Rekommenderas 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in