2023-03-09, 10:50
  #33121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Precis och vi vet att det fortfarande finns personer som idag sitter på mer information och iakttagelser än vad som kommit fram här.

Oh ja det finns flera gamla rövare som har info.
Det många inte fattar idag, är hur liten missbrukarvärlden i Stockholm var och hur bra koll missbrukarna hade på varandra.

C var dessutom stalkad av Åberg och Möller.
Och hon var antagligen aldrig ensam och osynlig.
Dessutom var hon bostadslös och varje gång hon skulle sova, visste en eller flera personer var hon var.

Och att psykfallen på Eugeniavägen skulle vara omedvetna om en halv människa, som dumpats 70 m från deras tillhåll, det kan vi nog utesluta.

Troligen såg man FP2 från Vinofs ytterdörr....
Citera
2023-03-09, 11:02
  #33122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Precis och vi vet att det fortfarande finns personer som idag sitter på mer information och iakttagelser än vad som kommit fram här.

CB öppnade munnen efter 30 år.
Hoppet är inte över förrän alla veteranerna är döda.
Det finns info därute, absolut.

Med tanke på BOs kaotiska livsstil, får man säga att polisen hade ett oväntat intressant, dukat bord framför sig. Trots BOs livsstil, kunde man ringa in dödsperioden direkt.

Och tidsfönstret var litet!

Hennes födelsedag bör markera sista dagen när hon kunde ha levt. Makens födelsedag (26/6) bör vara ABSOLUT sista dagen. Levde hon då, bör hon ha ringt honom.

Hon bör ha dött mellan 15/6 och 26/6.

Det är bara nio dagar.
Krister L och Georg L sa att de såg säckarna strax före midsommar. Troligen är tidsfönstret bara 3-4 dagar.

Ganska fantastiskt, eftersom det handlar om en prostituerad narkoman. Såna fall brukar vara ett helvete att lösa.

Snacka om bra utgångspunkt.

Och ändå tappade polisen bollen direkt.
Citera
2023-03-09, 12:14
  #33123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MottisXL
Dom som dör av hängning dör av att kroppen dinglar ner mot golvet tills snaran separerar kotorna i halsen/nacken, då kan inte kroppen ångra hoppet eftersom kroppen redan är död. Således är det inte kvävning som personen dör av. Däremot om personen står, eller sitter på golvet då blir det inte det ryck och tyngd som får kotorna att separera sig utan långsam kvävning som gör att personen får panik som är så stark så den övermannar allt annat genom att resa sig upp som avslutar självmordet. Jag har sett en som hängde sig på en toalett i vattenbehålleren som satt nära taket, men fötterna hängde en dm från golvet. En fullvuxen människa som försöker hänga sig i ett persiennsnöre rasar ihop med ett sönderslitet persiennsnöre eller att fästkläppen som håller persiennramen på plats böjs som får hela arrangemanget rasa mot golvet.


För att förtydliga det jag sa i inlägget utan att bli OT är att jämföra med personer som får Strokes (Proppar) som man kan få var som helt och när som helst. Då rasar kroppen ihop i en enda hög på platsen. Dom flesta gångerna löser proppen upp sig själv som då får benämningen Tior. Ju längre det dröjer innan proppen löser upp sig ju mer skada blir det på vävnader där proppen började. Detta bevisar att en person med propp som hindrar syresatt blod att ta sig till hjärnan går in i medvetslöshet som någon som försöker strypa någon som fort springer från platsen får offret att kvickna till, samma mekanism som med proppen som kanske löser upp sig.
Citera
2023-03-09, 13:20
  #33124
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MottisXL
Att mammor med dotter besöker mannen-pappan på arbetsplatser, hör väl till vanligheterna.
Men att göra detta när mannen-pappan framför ögonen på dem styckar upp en kvinnokropp, där flickan under förhör berättat: "Farbrorn tog bort tantens ena bröst" Små barn brukar inte kalla pappor för farbror som väl bevisar att detta också var en efterhandskonstruerad lögn. Eller?

Fast nu ska det väl ha varit två manspersoner som var inblandade i nedmonteringen? Flickan har väl isåfall sett den andre mannen? Såvida barnet talade sanning?

Enligt åklagarens gärningsbeskrivning så var väl de båda läkarna gemensamt på plats i den lokal där det hela ska ha utspelats?

GW Persson berättar mer om detta. Från 10:55 in i klippet. Mycket intressant allt detta.

https://youtu.be/LXlgUEF6ZEg
Citera
2023-03-09, 13:52
  #33125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu ska det väl ha varit två manspersoner som var inblandade i nedmonteringen? Flickan har väl isåfall sett den andre mannen? Såvida barnet talade sanning?

Enligt åklagarens gärningsbeskrivning så var väl de båda läkarna gemensamt på plats i den lokal där det hela ska ha utspelats?

GW Persson berättar mer om detta. Från 10:55 in i klippet. Mycket intressant allt detta.

https://youtu.be/LXlgUEF6ZEg


Tack, så måste det ju vara. Att mamma med barn tar sig till platsen när kroppen styckas, det tillåter inte riktiga styckmördare, med risk för att hon kan skvallra vidare.
Citera
2023-03-09, 15:08
  #33126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MottisXL
Däremot om personen står, eller sitter på golvet då blir det inte det ryck och tyngd som får kotorna att separera sig utan långsam kvävning som gör att personen får panik som är så stark så den övermannar allt annat genom att resa sig upp som avslutar självmordet.

Du läser alltså inte svaren du får. Varför är du i tråden överhuvudtaget?
Jag skulle kunna beskriva flera personer som hängt sig på låg höjd (från dörrhandtag tex) och det finns miljoner exempel på människor som hängt sig på låg höjd. Det är inte ngt konstigt.
Varför pratar du om saker du inte vet ett dugg om?
Jag har själv träffat en person som hängde sig i ett persiennsnöre och avled.
Angående fallet du tog upp (TH:s anhörig) har det inget med CdC att göra.
Citera
2023-03-09, 15:23
  #33127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Du läser alltså inte svaren du får. Varför är du i tråden överhuvudtaget?
Jag skulle kunna beskriva flera personer som hängt sig på låg höjd (från dörrhandtag tex) och det finns miljoner exempel på människor som hängt sig på låg höjd. Det är inte ngt konstigt.
Varför pratar du om saker du inte vet ett dugg om?
Jag har själv träffat en person som hängde sig i ett persiennsnöre och avled.
Angående fallet du tog upp (TH:s anhörig) har det inget med CdC att göra.


Du ger dig inte. TH.s anhöriga har väl med DaCostafallet att göra eftersom han hela tiden varit en av dom misstänkta i 4 olika rättegångar. Först när vi vet att han inte kan vara en av gärningsmännen då kan du berätta det.
Att själv ta livet av sig med ett tunt sylvasst persiennsnöre i nylon skulle skära sönder händer och fingrar, som därför av bara smärtan ge upp. Att dessutom sitta på golvet, är ju bara löjligt.
Citera
2023-03-09, 16:00
  #33128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MottisXL
Du ger dig inte. TH.s anhöriga har väl med DaCostafallet att göra eftersom han hela tiden varit en av dom misstänkta i 4 olika rättegångar. Först när vi vet att han inte kan vara en av gärningsmännen då kan du berätta det.
Att själv ta livet av sig med ett tunt sylvasst persiennsnöre i nylon skulle skära sönder händer och fingrar, som därför av bara smärtan ge upp. Att dessutom sitta på golvet, är ju bara löjligt.

Din frånvaro av logik är fascinerande. Dödsfallet du talar om har aldrig vidrört da Costa-fallet.
Det är två separata händelser och TH har aldrig träffat CdC. Fattar du inte det, är du hopplös.
Öh, jag har som sagt var träffat en person som gjorde just det. Suicidala människor bryr sig inte om vad som gör ont. Är du dum i huvudet på riktigt? Vad har fingrarna med halsen att göra?
Löjligt? Ja säg det till alla anhöriga som hittat döda anhöriga vid dörrar, sängar och element....

J-a idiot.

Färdigbabblat. Herregud.
Citera
2023-03-09, 17:27
  #33129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Precis och vi vet att det fortfarande finns personer som idag sitter på mer information och iakttagelser än vad som kommit fram här.

Stackars CB:s signalement har stötts och blötts i flera år.
Att precis alla missbrukare mörkade den täta kontakten mellan CB och CdC, är högst intressant.
Säkert finns det flera överlevare (tex E Säppälä) som såg paret på stan, veckan efter pingst.
Men den enda person säger nåt, är CB själv, efter 30 år. Fantastiskt.

Olle T körde tyvärr i diket, precis när han gjort rätt. Den store mannen i Kungsan behöver inte alls vara CB, som Olle T trodde. Saba var ju knarkare och gick på Malmskillnadsgatan. Hon träffade nya snubbar varje dag. Att hon polade med Burger i juli 1984 (vilket vi vet att hon gjorde) betyder inte att hon gjorde det i juni 1984.

Signalementet är fö fel, som jag fattat det. Enligt TÅ var mannen i Kungsan inte mörkhårig.
Eftersom han hade ett så tydligt signalement (han var jättestor och hängde med Saba) är det ganska fascinerande att polisen inte fick tag i honom. Hur många jättar finns det liksom?
Citera
2023-03-09, 19:13
  #33130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Din frånvaro av logik är fascinerande. Dödsfallet du talar om har aldrig vidrört da Costa-fallet.
Det är två separata händelser och TH har aldrig träffat CdC. Fattar du inte det, är du hopplös.
Öh, jag har som sagt var träffat en person som gjorde just det. Suicidala människor bryr sig inte om vad som gör ont. Är du dum i huvudet på riktigt? Vad har fingrarna med halsen att göra?
Löjligt? Ja säg det till alla anhöriga som hittat döda anhöriga vid dörrar, sängar och element....

J-a idiot.

Färdigbabblat. Herregud.


Nej, inte färdigbabblat förrän jag fått säga följande. Kroppen är utrustad med nerver och smärtcentras för att skydda oss från att dö eller skada oss. Det har lärt oss efter några år som barn att undvika vissa saker som kan skada oss, därför har vuxna färre plåster på armar och ben än barn. När risken för livet sker, då mobiliserar hela kroppen ett batteri av mottåtgärder som minuten jnnan du dör blir medvetslös som gör att alla muskler slappnar av, även fingrar, händer, armmuskler som höll hårt kring snaror, smala persiennlinor eller annat som därför släpper taget som får luftvägarna att sukta efter luft som gör att du är tillbaks till normalläge igen. Den smärtpers "Hen" var med om den vill "Hen" aldrig mer vara med om. Om individen fortfarande vill ta livet av sig då hoppar "Hen"med snara runt halsen från en höjd där repet är fastsatt i andra änden. Då är det höjden och kroppsvikten som tillsammans knäcker kotpelaren och då dör man på stört. Självklart intresserar det mordutredare när dom läser brottsregistret att klienten varit föremål för tidigare mystiska dödsfall där förre frun hittades död med snara runt halsen när hon samtidigt satt på golvet. Det vore tjänstefel om man inte korsförhörde honom när han nu var misstänkt för styckmord på annan kvinna. Nu kan vi lägga ner tjafset om detta.
Citera
2023-03-10, 00:10
  #33131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Stackars CB:s signalement har stötts och blötts i flera år.
Att precis alla missbrukare mörkade den täta kontakten mellan CB och CdC, är högst intressant.
Säkert finns det flera överlevare (tex E Säppälä) som såg paret på stan, veckan efter pingst.
Men den enda person säger nåt, är CB själv, efter 30 år. Fantastiskt.

Olle T körde tyvärr i diket, precis när han gjort rätt. Den store mannen i Kungsan behöver inte alls vara CB, som Olle T trodde. Saba var ju knarkare och gick på Malmskillnadsgatan. Hon träffade nya snubbar varje dag. Att hon polade med Burger i juli 1984 (vilket vi vet att hon gjorde) betyder inte att hon gjorde det i juni 1984.

Signalementet är fö fel, som jag fattat det. Enligt TÅ var mannen i Kungsan inte mörkhårig.
Eftersom han hade ett så tydligt signalement (han var jättestor och hängde med Saba) är det ganska fascinerande att polisen inte fick tag i honom. Hur många jättar finns det liksom?

Ja relationen CdC/CB/Saba vill man veta mer detaljer kring.

Om ryktet är sant, att CB och Saba var förlovade i juli, gissar jag med stor sannolikhet att de även var tillsammans i juni. Relationen med CdC måste nästan gått lite under radarn då. Du vet vad jag tror här.

Sen det här med signalement är ganska intressant för det brukar vara det som står ut mest man lägger märke till och kommer ihåg.

Mannen i Kungsan, Sabas polare, har ett tydligt signalement som ”jättestor”. CB hade också ett tydligt signalement som Janne på Brogatan sätter fingret på: mörkhårig, lite längre hår, missbrukartyp. Ingen jätteperson alltså. Efter att själv sett den samtida bilden på unge CB stämmer det som J beskriver om honom. Det är sannolikt inte alls samma personer.

”Jättar” fanns det som bekant i Vinofs krets. Den potentiella kopplingen till Saba är isf väldigt intressant mtp FPL2.
__________________
Senast redigerad av viperstyle 2023-03-10 kl. 00:13.
Citera
2023-03-10, 11:00
  #33132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja relationen CdC/CB/Saba vill man veta mer detaljer kring.

Om ryktet är sant, att CB och Saba var förlovade i juli, gissar jag med stor sannolikhet att de även var tillsammans i juni. Relationen med CdC måste nästan gått lite under radarn då. Du vet vad jag tror här.

Sen det här med signalement är ganska intressant för det brukar vara det som står ut mest man lägger märke till och kommer ihåg.

Mannen i Kungsan, Sabas polare, har ett tydligt signalement som ”jättestor”. CB hade också ett tydligt signalement som Janne på Brogatan sätter fingret på: mörkhårig, lite längre hår, missbrukartyp. Ingen jätteperson alltså. Efter att själv sett den samtida bilden på unge CB stämmer det som J beskriver om honom. Det är sannolikt inte alls samma personer.

”Jättar” fanns det som bekant i Vinofs krets. Den potentiella kopplingen till Saba är isf väldigt intressant mtp FPL2.

Knarkare är promiskusösa och gränslösa - de säljer sex, de tappar hämningar pga missbruket, de uttrycker känslor väldigt direkt osv. Uppstår tycke så hamnar man lätt i säng. Detta finns tom beskrivet i utredningen. Att CdC gick bakom ryggen på Saba, det är fullständigt tänkbart. Om de delade samma kille (CB) var det såklart intressant för utredningen.

Javisst, det fanns tre "jättar" på E-vägen. Hela Roberts familj var storväxt, enligt en person som kände Vinof. Jag har själv pratat med den här personen, som berättade massor av saker. Väldigt konstigt situation, för övrigt. Jag frågade om Vinof och den här personen pratade på, utan att känna mig alls. Tackar tackar.

Ja den tänkbara kopplingen till Saba är uppenbar. Hur polisen tänkte, fattar man inte. CdC ska sova hos Saba + jättestor snubbe. Att det fanns tre jättestora snubbar 70 m från FP2, det visste polisen, eftersom man hade besökt E-vägen 25 i juni, pga bilstölden. Polisen behövde inte ens leta efter dessa snubbar, för man hade redan antecknat deras namn, i början av juni. Man visste var de fanns.

Roberts pappa bodde dessutom i S-berg, ett par kilometer från E-vägen.

CB är ung 185 cm lång och mager. Han var nedgången på sommaren 1984. Han såg antagligen ut som en piprensare och bör inte ha sett stor ut. Hårfärgen stämmer dessutom inte, som sagt var.

Enligt TÅ var mannen "mer blond" och inte mörkhårig. Roberts familj var blond, som jag fattat det.

E-vägen lockade dessutom bostadslösa människor, av förklarliga anledningar.
Där fanns värme, kokmöjligheter, tomma kontor, soffor och fåtöljer, självklart.
De sommartomma lokalerna måste ha varit perfekta för bostadslösa knarkare
Och att missbrukare övernattade på E-vägen 25, det vet vi ju .....
Det är möjligt att CdC också sov på E-vägen, självklart.

Roberts pappa var inte särskilt stabil, för övrigt.
På hösten 1984 eftersöktes han pga utebliven hyra. Han var nästan 60 år, om jag minns rätt.
Problematisk familj, minst sagt.
__________________
Senast redigerad av Eremona2.0 2023-03-10 kl. 11:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in