Citat:
Ja relationen CdC/CB/Saba vill man veta mer detaljer kring.
Om ryktet är sant, att CB och Saba var förlovade i juli, gissar jag med stor sannolikhet att de även var tillsammans i juni. Relationen med CdC måste nästan gått lite under radarn då. Du vet vad jag tror här.
Sen det här med signalement är ganska intressant för det brukar vara det som står ut mest man lägger märke till och kommer ihåg.
Mannen i Kungsan, Sabas polare, har ett tydligt signalement som ”jättestor”. CB hade också ett tydligt signalement som Janne på Brogatan sätter fingret på: mörkhårig, lite längre hår, missbrukartyp. Ingen jätteperson alltså. Efter att själv sett den samtida bilden på unge CB stämmer det som J beskriver om honom. Det är sannolikt inte alls samma personer.
”Jättar” fanns det som bekant i Vinofs krets. Den potentiella kopplingen till Saba är isf väldigt intressant mtp FPL2.
Om ryktet är sant, att CB och Saba var förlovade i juli, gissar jag med stor sannolikhet att de även var tillsammans i juni. Relationen med CdC måste nästan gått lite under radarn då. Du vet vad jag tror här.
Sen det här med signalement är ganska intressant för det brukar vara det som står ut mest man lägger märke till och kommer ihåg.
Mannen i Kungsan, Sabas polare, har ett tydligt signalement som ”jättestor”. CB hade också ett tydligt signalement som Janne på Brogatan sätter fingret på: mörkhårig, lite längre hår, missbrukartyp. Ingen jätteperson alltså. Efter att själv sett den samtida bilden på unge CB stämmer det som J beskriver om honom. Det är sannolikt inte alls samma personer.
”Jättar” fanns det som bekant i Vinofs krets. Den potentiella kopplingen till Saba är isf väldigt intressant mtp FPL2.
Knarkare är promiskusösa och gränslösa - de säljer sex, de tappar hämningar pga missbruket, de uttrycker känslor väldigt direkt osv. Uppstår tycke så hamnar man lätt i säng. Detta finns tom beskrivet i utredningen. Att CdC gick bakom ryggen på Saba, det är fullständigt tänkbart. Om de delade samma kille (CB) var det såklart intressant för utredningen.
Javisst, det fanns tre "jättar" på E-vägen. Hela Roberts familj var storväxt, enligt en person som kände Vinof. Jag har själv pratat med den här personen, som berättade massor av saker. Väldigt konstigt situation, för övrigt. Jag frågade om Vinof och den här personen pratade på, utan att känna mig alls. Tackar tackar.
Ja den tänkbara kopplingen till Saba är uppenbar. Hur polisen tänkte, fattar man inte. CdC ska sova hos Saba + jättestor snubbe. Att det fanns tre jättestora snubbar 70 m från FP2, det visste polisen, eftersom man hade besökt E-vägen 25 i juni, pga bilstölden. Polisen behövde inte ens leta efter dessa snubbar, för man hade redan antecknat deras namn, i början av juni. Man visste var de fanns.
Roberts pappa bodde dessutom i S-berg, ett par kilometer från E-vägen.
CB är ung 185 cm lång och mager. Han var nedgången på sommaren 1984. Han såg antagligen ut som en piprensare och bör inte ha sett stor ut. Hårfärgen stämmer dessutom inte, som sagt var.
Enligt TÅ var mannen "mer blond" och inte mörkhårig. Roberts familj var blond, som jag fattat det.
E-vägen lockade dessutom bostadslösa människor, av förklarliga anledningar.
Där fanns värme, kokmöjligheter, tomma kontor, duschar, soffor, sängar och fåtöljer, självklart.
De sommartomma lokalerna måste ha varit perfekta för bostadslösa knarkare
Och att missbrukare övernattade på E-vägen 25, det vet vi ju .....