2018-11-19, 01:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men typiskt sett så åker inte mördare/dråpare med kvarlevor särskilt långt.

Vad menar du med långt? Till Belgrad eller vad? Jag pratar om flera kilometer och åtskilliga mil för det mesta. Det tillhör de allra mest ovanliga undantagen att GM kastar kroppsdelar tätt inpå husknuten eller arbetsplatsen efter ett styckmord och nu pratar vi Sverige.

Citat:
Platsen är nästan alltid någon geografisk plats som GM har anknytning till och känner hyfsat väl.

Den kan vara åtskilliga mil bort och är det ofta. Titta på fallet af Forselles 1969 tex, läkaren som misstänktes hade anknytning till de öar i skärgården där kvarlevorna återfanns.

Citat:
Det förekommer att dumpning sker nära bostad

Vilka fall då? Nämn något i Sverige. Jag nämnde fallet af Forselles tidigare, där for GM cirka 70 km norr om Göteborg för att dumpa kvarlevorna i havet.

Det enda dina insinuanta inlägg verkar gå ut på är att misstänkliggöra Vinof trots att denne inte alls verkar ha träffat CdC den sista tiden så hur fan kan han då vara inblandad? Lägg ditt krut på arkitekten istället, där finns det iallafall en personkoppling i anslutning till det mystiska försvinnandet.
Citera
2018-11-19, 08:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vad menar du med långt? Till Belgrad eller vad? Jag pratar om flera kilometer och åtskilliga mil för det mesta. Det tillhör de allra mest ovanliga undantagen att GM kastar kroppsdelar tätt inpå husknuten eller arbetsplatsen efter ett styckmord och nu pratar vi Sverige.

Den kan vara åtskilliga mil bort och är det ofta. Titta på fallet af Forselles 1969 tex, läkaren som misstänktes hade anknytning till de öar i skärgården där kvarlevorna återfanns.

Vilka fall då? Nämn något i Sverige. Jag nämnde fallet af Forselles tidigare, där for GM cirka 70 km norr om Göteborg för att dumpa kvarlevorna i havet.

Det enda dina insinuanta inlägg verkar gå ut på är att misstänkliggöra Vinof trots att denne inte alls verkar ha träffat CdC den sista tiden så hur fan kan han då vara inblandad? Lägg ditt krut på arkitekten istället, där finns det iallafall en personkoppling i anslutning till det mystiska försvinnandet.

"Långt" i dessa sammanhang är 50 km och det är jävligt långt för liktransport även om det måhända är ett ordinärt långpass för söndagsjogg. Vanligtvis är det väl knappt någon kilometer, om ens det lik brukar transporteras.

Den absolut vanligaste orsaken till dödligt våld, alla dagar i veckan, är en spontan konflikt som influerats av alkoholintag. Kriminella konfliktr ökar någotsom bakgrund men har ännu en bit för att kpmma ifatt "fyllslag" bakgrunden. Det är som det är, jagkan inte påverka vare sig det eller Vinofs drickande.

Hittade man platsen där MaF mördats? Det är ju så att kvarlevorna hade dumpats på en plats som MGM hade anknytning till. Även om MaF transöorterats långt så är det definitivt inte "ofta" så sker.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-19 kl. 08:17.
Citera
2018-11-19, 13:29
Medlem
Sent omsider har jag mätt på kartan, och jag uppskattar avståndet mellan FP2 och Eugeniavägen 25 till 200 m.

Att det var full fart på gatan har jag redan nämnt, och tjacket (som fanns i Vinofs gäng) bör ha bidragit till livstempot (och Vinofs hjärtproblem).

Tjackisar är enormt aktiva, rör sig snabbt och kan ibland avverka obegripligt många arbetsmoment på ett dygn.

Att dessa överaktiva dårar skulle missa liklukten är otänkbart... De måste ha kutat omkring överallt.

Och att da Costa skulle vara obekant med IV-missbruket på Eugeniavägen, det är åxo otänkbart...

Tjackisar och horsare är alltid grannar och tjenis med varandra, och ibland byter man huvuddrog, vilket tex Saba S gjorde.

Hon bytte horse mot tjack, med katastrofalt resultat.
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-11-19 kl. 13:30. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-11-19, 13:40
Medlem
Tjack kan åxo ha betydelse om man vill begripa sig på Vinof, ticsen, hans febrila aktivitet, ständiga bostadsbyten och paranoian... Kanske behövde han hjälp med potensen åxo...

Att verifiera mina teorier blir nog inte så svårt.

Jag vet vilka jag ska fråga iaf.

Att det bara skulle finnas en tjackis på Eugeniavägen, det kan vi iaf utesluta.
Citera
2018-11-19, 14:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
"Långt" i dessa sammanhang är 50 km och det är jävligt långt för liktransport även om det måhända är ett ordinärt långpass för söndagsjogg. Vanligtvis är det väl knappt någon kilometer, om ens det lik brukar transporteras.

Jag har tidigare i tråden nämnt flera fall i Stockholm där GM eller de iblandade bevisligen transporterat kroppen eller likdelar från ett par kilometer upp till 100 km. Det absolut vanligaste är att man försöker uppnå avstånd mellan brottsplatsen som då ofta är hemmet och dumpningsplatsen/platserna.

Citat:
Den absolut vanligaste orsaken till dödligt våld, alla dagar i veckan, är en spontan konflikt som influerats av alkoholintag. Kriminella konfliktr ökar någotsom bakgrund men har ännu en bit för att kpmma ifatt "fyllslag" bakgrunden.

Men nu pratar vi om ett mord på en prostituerad kvinna som dessutom blev styckad och då ändras förutsättningarna rätt drastiskt för att brottet ej har automatisk koppling till ditt surr om alkoholpåverkade flyttgubbar med mord i sinnet. Har du fortfarande inte förstått att BO följde med många okända män tack vare sin gatuprostitution?

Citat:
Det är som det är, jagkan inte påverka vare sig det eller Vinofs drickande.

Du kan nyktra till själv och sluta tjata om Vinof, din tunnelsyn är rätt besvärande.

Citat:
Hittade man platsen där MaF mördats? Det är ju så att kvarlevorna hade dumpats på en plats som MGM hade anknytning till. Även om MaF transöorterats långt så är det definitivt inte "ofta" så sker.

Dumpningsplatsen för MaF kvarlevor var hela 70 km norr om Göteborg, varför tror du läkaren i koffertmordet valde att dumpa likdelarna där? Kan det möjligtvis handla om att han ville skapa avstånd som ofta är fallet när det gäller denna typ av brott?

Och vad menar du med ofta? Skulle det helt plötsligt vara vanligt i styckmordssammanhang att dumpning av likdelar sker tätt inpå husknuten? Berätta gärna hur du resonerar eller handlar allt om att försöka kasta misstankar åt Vinofs håll?
Citera
2018-11-19, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Tjack kan åxo ha betydelse om man vill begripa sig på Vinof, ticsen, hans febrila aktivitet, ständiga bostadsbyten och paranoian... Kanske behövde han hjälp med potensen åxo...

Att verifiera mina teorier blir nog inte så svårt.

Jag vet vilka jag ska fråga iaf.

Att det bara skulle finnas en tjackis på Eugeniavägen, det kan vi iaf utesluta.

Det kan nog stämma, särskilt om han skulle varit något slags hönsvakt på någon bordell på kungsholmen under 60-talet. Detvar ganska utbrett bruk av centralstimulantia då. Delsganns förstås narkomaner av mer traditionell sort som höll till kring träsket. Men även på de lite flådigare ställena var det vanligt, speciellti form av diverse bantningsmedel som fritt kunde köpas i de populära semesterländerna kring medelhavet. Det var rätt vanligt bland dels kulturfolk och andra som hängde på bland annat Nalen.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-19 kl. 17:10.
Citera
2018-11-19, 17:08
Medlem
Citat:
Jag har tidigare i tråden nämnt flera fall i Stockholm där GM eller de iblandade bevisligen transporterat kroppen eller likdelar från ett par kilometer upp till 100 km. Det absolut vanligaste är att man försöker uppnå avstånd mellan brottsplatsen som då ofta är hemmet och dumpningsplatsen/platserna.

Men nu pratar vi om ett mord på en prostituerad kvinna som dessutom blev styckad och då ändras förutsättningarna rätt drastiskt för att brottet ej har automatisk koppling till ditt surr om alkoholpåverkade flyttgubbar med mord i sinnet. Har du fortfarande inte förstått att BO följde med många okända män tack vare sin gatuprostitution?

Du kan nyktra till själv och sluta tjata om Vinof, din tunnelsyn är rätt besvärande.

Dumpningsplatsen för MaF kvarlevor var hela 70 km norr om Göteborg, varför tror du läkaren i koffertmordet valde att dumpa likdelarna där? Kan det möjligtvis handla om att han ville skapa avstånd som ofta är fallet när det gäller denna typ av brott?

Och vad menar du med ofta? Skulle det helt plötsligt vara vanligt i styckmordssammanhang att dumpning av likdelar sker tätt inpå husknuten? Berätta gärna hur du resonerar eller handlar allt om att försöka kasta misstankar åt Vinofs håll?

Du behöver inte oroa dig, jag dricker mycket sällan och när jag gör det är det små mängder.
Oavsett CdCs profession så är det ändå så att "dina" lustmördare är avsevärt mer sällsynta än "mina" alkisar vad gäller flitighet i mord och dråpaktiviteter.

Dumpningsplatsen var kanske långt från Göteborg men vet man med säkerhet hur långt kvarlevorna transporterades? Dumpningsplatsen var väl vid MGMs föräldrars sommarhus? MGMs anknytning till platsen var väl mer bestämmande än att ett, *betryggande* avstånd till dumpningsplats i förhållande till presumtiv mordplats, vi diskuterar väl inte hur långt från BOs bostad kroppen återfinns?

Det är rätt lustigt att just du försöker insinuera att andra postare skulle tvivelaktiga på grund av att du inbillar dig att de dricker eller har religiösa grubblerier. Men beundrar Helin och bygger din teori på dels barnvittnet, vars hela historia har framkommit underden religiösa moderns påverkan. Och dagboksvittnet, som satt hos Narcononsekten när hon lämnade sin första vittnesuppgift (då hon underligt nog inte alls nämnde några torterande läkare).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-19 kl. 17:17.
Citera
2018-11-19, 18:17
Medlem
Citat:
Det kan nog stämma, särskilt om han skulle varit något slags hönsvakt på någon bordell på kungsholmen under 60-talet. Detvar ganska utbrett bruk av centralstimulantia då. Delsganns förstås narkomaner av mer traditionell sort som höll till kring träsket. Men även på de lite flådigare ställena var det vanligt, speciellti form av diverse bantningsmedel som fritt kunde köpas i de populära semesterländerna kring medelhavet. Det var rätt vanligt bland dels kulturfolk och andra som hängde på bland annat Nalen.

Ja, tjack blev ju betraktat som riktig drog ganska sent, och när Vinof var ung (1955-1965) var ju tjackbruk inget konstigt. Hemmafruar tog det och städade supersnabbt, och studenter tog det för att plugga. Om Vinof blev fast vore det inte konstigt alls.

Med tiden uppstod dock de hårdahudade, råa tjackpundarna, som ingen vågade mucka med. Tjackpundarna var vakna i flera dygn, och var sanslöst intensiva och flitiga.

Det var troligen den sortens tjackisar som härjade på Eugeniavägen 25.

Detta var äkta vara.
Citera
2018-11-19, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, tjack blev ju betraktat som riktig drog ganska sent, och när Vinof var ung (1955-1965) var ju tjackbruk inget konstigt. Hemmafruar tog det och städade supersnabbt, och studenter tog det för att plugga. Om Vinof blev fast vore det inte konstigt alls.

Med tiden uppstod dock de hårdahudade, råa tjackpundarna, som ingen vågade mucka med. Tjackpundarna var vakna i flera dygn, och var sanslöst intensiva och flitiga.

Det var troligen den sortens tjackisar som härjade på Eugeniavägen 25.

Detta var äkta vara.

De hårdhudade tjackpundarna fanns väl också på 60-talet, och tidigare. Miljön framskymtar i tråden om "träskmorden" som avhandlas i en annan tråd i detta forum (där för övrigt en av de dödade var prostituerad narkoman fast mordet var inget sexmord).

Farsan jobbade som elektriker på byggen runt om i Stockholm under 60-talet efter han muckat från lumpen och han har berättat att såkallade "spanska flugor" var väldigt vanligt, man kunde jobba på som fasen och få bra på ackorden och ändå orka svira på Nalen och idrotta. Det fanns ganska lättillgängligt, då var detganska vanligt med arbetskraft från medelhavsländer på byggena, främst italienare, där några då kunde ha med sig mängder med tabletter från sina hemländer.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-19 kl. 18:33.
Citera
2018-11-20, 02:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Oavsett CdCs profession så är det ändå så att "dina" lustmördare är avsevärt mer sällsynta än "mina" alkisar vad gäller flitighet i mord och dråpaktiviteter.

Sansa dig lite nu och försök hämta andan, teorin om en lustmördare är bara en hypotes men vad sägs om en teori som går ut på att CdC avled i en olyckshändelse i samband med strypsex på helt fel plats sett ur gärningsmannens synvinkel? Kan inte detta vara skäl till att avlägsna hals och huvud för att sedan låta dessa försvinna för gott? Resten följde kanske med av bara farten? Du kan inte heller avfärda teorin om ett lustmord med argumentet att lustmord är sällsynta, vad är det för tokiga tankar? Du får ursäkta men du resonerar som en drucken alldeles för ofta för att man ska kunna ta ditt surr i tråden på allvar.

Citat:
Dumpningsplatsen var kanske långt från Göteborg men vet man med säkerhet hur långt kvarlevorna transporterades?

Mordoffret befann sig i centrala Göteborg vid tidpunkten för sitt försvinnande, sen dök hennes styckade kvarlevor upp 70 km norr om Göteborg.

Citat:
Dumpningsplatsen var väl vid MGMs föräldrars sommarhus?

Typ men ingen visste ju att läkaren var inblandad förrän efter hans död pga självmord.

Citat:
MGMs anknytning till platsen var väl mer bestämmande än att ett, *betryggande* avstånd till dumpningsplats i förhållande till presumtiv mordplats, vi diskuterar väl inte hur långt från BOs bostad kroppen återfinns?

Vi diskuterar avståndet mellan brottsplatsen och dumpningsplatsen. Helst skulle väl du önska att läkaren i koffertmordet hade dumpat kvarlevorna i rabatten utanför byggnaden där allt utspelade sig, då hade du väl fått massvis med vatten på din evighetskvarn som stavas "Vinof"?

Citat:
Det är rätt lustigt att just du försöker insinuera att andra postare skulle tvivelaktiga på grund av att du inbillar dig att de dricker eller har religiösa grubblerier.

Du ger inte ett helt sunt och nyktert intryck med dina religiösa grubblerier, jag litar inte en sekund på dig och det ska nog ingen annan skribent eller läsare heller göra.

Citat:
Men beundrar Helin och bygger din teori på dels barnvittnet,

Skitsnack, kan inte du förklara vad barnvittnet har med den kvinnliga polisens vittnesmål att göra eller fotohandlarparets vittnesmål? Ingen av dessa vittnen har sett något barn men dom har sett de två huvudmisstänkta i två olika besvärande situationer som ännu inte fått någon rimlig förklaring.

Citat:
vars hela historia har framkommit underden religiösa moderns påverkan.

Men personalen på flickans dagis stod inte under moderns religiösa påverkan och så inte heller morföräldrarna och en väninna till dessa? Hur tänkte du där eller glömde du detta?
Citera
2018-11-20, 07:30
Medlem
Citat:
Sansa dig lite nu och försök hämta andan, teorin om en lustmördare är bara en hypotes men vad sägs om en teori som går ut på att CdC avled i en olyckshändelse i samband med strypsex på helt fel plats sett ur gärningsmannens synvinkel? Kan inte detta vara skäl till att avlägsna hals och huvud för att sedan låta dessa försvinna för gott? Resten följde kanske med av bara farten? Du kan inte heller avfärda teorin om ett lustmord med argumentet att lustmord är sällsynta, vad är det för tokiga tankar? Du får ursäkta men du resonerar som en drucken alldeles för ofta för att man ska kunna ta ditt surr i tråden på allvar.

Mordoffret befann sig i centrala Göteborg vid tidpunkten för sitt försvinnande, sen dök hennes styckade kvarlevor upp 70 km norr om Göteborg.

Typ men ingen visste ju att läkaren var inblandad förrän efter hans död pga självmord.

Vi diskuterar avståndet mellan brottsplatsen och dumpningsplatsen. Helst skulle väl du önska att läkaren i koffertmordet hade dumpat kvarlevorna i rabatten utanför byggnaden där allt utspelade sig, då hade du väl fått massvis med vatten på din evighetskvarn som stavas "Vinof"?

Du ger inte ett helt sunt och nyktert intryck med dina religiösa grubblerier, jag litar inte en sekund på dig och det ska nog ingen annan skribent eller läsare heller göra.

Skitsnack, kan inte du förklara vad barnvittnet har med den kvinnliga polisens vittnesmål att göra eller fotohandlarparets vittnesmål? Ingen av dessa vittnen har sett något barn men dom har sett de två huvudmisstänkta i två olika besvärande situationer som ännu inte fått någon rimlig förklaring.

Men personalen på flickans dagis stod inte under moderns religiösa påverkan och så inte heller morföräldrarna och en väninna till dessa? Hur tänkte du där eller glömde du detta?

Jag har inget problem alls med andan. Lustmordsteorin är bara en hypotes, men du argumenterar som vore det den mest sannolika utan egentligen något alls som stödjer den varianten. Fyllmördaren är fortfarande den vanligaste mördaren, därförär det rimligt att presumera att hen är den mer sannolika mördaren här med, där offret också var missbrukate. Om man nu antar att CdC blivit dödad, vilket inte behöver vara fallet.

Jag har ite påstått att barnvittnesmålet har med poliskvinnans vittnesmål att göra. Barnvittnet har inte pekat ut TH och TA till att specifikt sexat eller mördat CdC. Poliskvinnan har inte sett något mord eller sexande överhuvudtaget. Det är det som menas med indiciekedja, indicierna är inte självständiga.

Att MaF försvann från Göteborg betyder väl inte att hennes kvarlevor transporterats 70 km. Vet man var hon mördades?

Dagis eller morföräldrar har väl inte pekat ut TH och TA som mördare? Och barnvittnets mamma har väl rimligtvis fått sin religiösa uppfostran från morföräldrarna?
Vem menar du verkar virrig sade du?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-20 kl. 07:35.
Citera
2018-11-20, 12:30
Medlem
Citat:
De hårdhudade tjackpundarna fanns väl också på 60-talet, och tidigare. Miljön framskymtar i tråden om "träskmorden" som avhandlas i en annan tråd i detta forum (där för övrigt en av de dödade var prostituerad narkoman fast mordet var inget sexmord).

Farsan jobbade som elektriker på byggen runt om i Stockholm under 60-talet efter han muckat från lumpen och han har berättat att såkallade "spanska flugor" var väldigt vanligt, man kunde jobba på som fasen och få bra på ackorden och ändå orka svira på Nalen och idrotta. Det fanns ganska lättillgängligt, då var detganska vanligt med arbetskraft från medelhavsländer på byggena, främst italienare, där några då kunde ha med sig mängder med tabletter från sina hemländer.

Ja precis... tack för komplettering!

Amfetamin blev poppis så snart det uppfanns, och visst fanns det tidigt kriminella busar som gick på tjack, men jag tänkte på den klassiska svenska tjackpundaren, en renodlad typ, som knappt finns längre. Denna typ förknippar jag med sjuttiotalet och åttiotalet...

Att jag kopplade ihop Vinof och tjack först nu, det irriterar mig rejält, och jag fattar inte att ingen annan i tråden gjort det...

Alla ledtrådar har varit synliga i flera år.

Tidigt i utredningen nämns Vinofs missbruk, och en av hans vänner (som jag pratat med) beskrev Vinofs spasmer, som vännen trodde var orsakade av "knark eller nåt".

Tics, spasmer och flaxighet är klassiska tecken på tjackmissbruk.

Och nu - när jag vet att man sköt tjack i Vinofs gäng - faller ännu en pusselbit på plats. Det är nästan bara tjackisar som orkar med tjackisar, och jag antar att Vinof använde tjack.

Hans mystiska smusslande med en läskflaska (källa: förundersökning/1977) får också sin förklaring. Troligen drack Vinof tjack som lösts i vatten.

Vinofs omtalade övervikt behöver fö inte stå i konflikt med tjackmissbruk. Han kan ha pundat i perioder, och de foton vi har tillgång till visar ingen grav övervikt.
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-11-20 kl. 12:33. Anledning: Felskrivning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in