Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Jag trodde att jag hade varit tydlig nog, men jag delar alltså Nils Funckes uppfattning:
https://www.journalisten.se/debatt/nils-funcke-insinuant-journalistik
Har du någon förståelse för kritiken?
Ingen betvivlar att du delar Funckes uppfattning, du har postat den där länken kanske 500 gånger det senaste halvåret och det är rätt uppenbart att Funcke själv har bestämt sig för att arkitekten omöjligt kan ha varit inblandad i CdC:s öde på nåt sätt trots många frågetecken kring honom.
Samtidigt så kritiserar Funcke Borgnäs och menar på att han har bestämt sig för att de två läkarna har styckat CdC och inte nog med det, Funcke menar på att Borgnäs utmålar arkitekten som inblandad och möjlig gärningsman men fakta är ju att det fanns många underliga omständigheter kring arkitekten och trots Funckes ansträngningar att rikta strålkastarskenet bort från arkitekten och läkarna så vet vi alla att arkitektspåret aldrig såg dagens ljus trots att polisen Pim Martinsson ansåg att arkitekten var intressant som utredningsmaterial men allt det här väljer Funcke att utelämna i sin artikel.
Man kan fråga sig hur opartisk eller partisk denna Funcke är? Varför köper han arkitektens version i förhören rakt av utan minsta tvekan? Det går inte att tolka Funckes artikel på annat sätt än att arkitekten var ett extremt pålitligt och trovärdigt vittne som enbart talade sanning och det är där som Funcke förlorar stort i trovärdighet. Hur man man avfärda ett sista vittne som enligt tidigare polisiära erfarenheter kan vara gärningsmannen och inte minst, det är faktiskt en oskriven regel att syna det sista vittnet men tydligen inte i din och Funckes värld.
Och nej, jag har ingen större förståelse för din och Funckes kritik mot Borgnäs grävande.