Citat:
Ursprungligen postat av
storkmor
Äsch, förträngning var ju bara ett exempel på vad folk kan använda sig av för ursäkter när de vill dölja ngt. Jag vet att gamle Freuds läror inte anammas överallt, men försvarsmekanismer har alla människor.
Betr. gärningsbeskrivning står det formulerat i TR2, tyvärr kan jag inte uttrycka mig utförligare. Lawn har försökt otaliga gånger, men bara fått svaren att det hela är omöjligt. Så hur kan man tillföra något till en debatt när "icke önskade" inlägg ogiltigförklaras? Snacka om ytterligare en försvarsmekanism; förnekelse. Rena rama strutsbeteendet.
Att säga "det kan inte ha hänt" duger inte eftersom vi inte känner till alla variabler (eller vad man ska kalla det). En del tidsangivelser är mer eller mindre luddiga. Det stora hela visar i alla fall att man inte kan säga att "det inte kan ha hänt".Indiciemålets karaktär.
Det gläder mig att jag till slut ändå fått ett svar på vad du tror om hur det skall ha gått till.
Då kan vi konstatera att du tror att det tänkta mordet har skett på annandagen den 11/6. Orsaken till att 'Lawn' får det svaret är att
det är omöjligt!
Se LGWP´s
debattartikel i DN från feb. 1999.
"1) Fått tag i Catrine, som saknade bostad, telefon etc och levde ett väldigt stökigt liv vid den här tiden, och bestämt möte med henne ute vid rättsläkarstationen i Solna.
2) Själva begett sig från sina bostäder i Täby Kyrkby respektive på Kungsholmen. Allmänläkaren medförande bland annat sin 18 månader gamla dotter samt barnvagn.
3) Sammanträffat med varandra under vägen eller senast vid eller i närheten av rättsläkarstationen.
4) Efter sammanträffandet, och av okända skäl, valt att bege sig till rättsläkarstationen via en helt annan byggnad belägen cirka 125 meter från rättsläkarstationen.
5) Sammanträffat med Catrine vid eller i närheten av rättsläkarstationen varefter alla fyra gått in på stationen.
6) Genomfört någon form av sexuell aktivitet med Catrine inne på stationen.
7) Mördat Catrine genom någon form av våld mot hennes huvud och/eller hals.
8) Placerat Catrines döda kropp på ett obduktionsbord i en av stationens två obduktionssalar.
9) Styckat Catrines kropp på det ställe där hon placerats.
10) Försäkrat sig om att det 18 månader gamla barnet kunnat observera i vart fall moment 9). Eftersom barnet är betydligt kortare än höjden på obduktionsbordets skiva innebär detta att hon antingen placerats högt eller att någon hållit upp henne.
11) Fotograferat styckningen av Catrine varvid åtminstone allmänläkaren måste ha skiftat roller genom att han påstås vara inblandad i såväl styckningen som fotograferingen.
12) Någon gång under momenten 6) till och med 8) tagit på sig andra kläder, och då sannolikt obduktionskläder.
13) Någon gång under momenten före 6) till och med 7) tagit av Catrine hennes kläder och smycken eller fått henne att själv göra det.
14) Efter styckningen stoppat ner kroppsdelar, inre organ, kläder och övriga tillhörigheter i minst fem olika paket bestående av minst åtta plastsäckar.
15) Städat obduktionssalen, gjort rent obduktionsborden samt de instrument som använts.
16) Bytt om från obduktionskläder till vanliga kläder.
17) Gjort sig av med de använda obduktionskläderna.
18) Gjort sig av med plastsäckarna och deras innehåll på ett sådant sätt och ett sådant ställe att de inte omgående påträffas.
19) Gjort den sista avslutande kontrollen av att allt är "lugnt" och därefter lämnat rättsläkarstationen med barn, barnvagn och övrigt pick och pack.
20) Återvänt till sina respektive hem och anhöriga utan att framstå som känslomässigt påverkade av det som de just varit med om. Allmänläkaren till exempel åt middag med hustrun, barnet och sina föräldrar."
Ovanstående skall alltså ha skett på ca 2 timmar!
Vilka tidsangivelser är det du har problem med? De är väl ganska tydligt uppgivna i förhör så spelrummet är väl inte så stort, jag uppfattar det som GW har läst förhören och utgår från dem, eller är du av annan uppfattning?