Citat:
Ursprungligen postat av
Noicer
Din florentinska tolkning är ju att närheten tyder på att någon ville att säckarna skulle hittas. Stanislaw Gonerka orkade slänga någon säck i soptunnan och någon blev kvar på balkongen - huvudet hittades aldrig för övrigt. Han ville inte bli upptäckt.
Läkarlyncharnas logik är totalt sjuklig. Den är som hämtad från 1600-talet. För läkarlynchare är logiken en formlösa massa som man hanterar precis som man vill. När de pratar om Härm är säckarnas placering tydligen ett tecken på Härms skuld, men att säckarna faktiskt hittats i ett slumområde, nära grova alkisar och vana våldsverkare, det talar tydligen emot dessa personers skuld

Så löjligt så man bara dör
Och om man tittar på likstyckningar så utmärks de i 99% av fallen av ren idioti. Gonerka lämnade faktiskt en hel torso på sin egen balkong, och han dumpade personliga brev tillsammans med kroppsdelar, och det finns hur många idioter som helst att studera, likstyckare som sprider likdelar runt sommarstugan, stuvar likdelar i källaren, lämnar stora jack i golvet, kör likdelar i taxi och pratar bredvid mun och blir så skärrade att omgivningen fattar misstankar direkt.
Och man måste ju också fattat hur bråttom en likstyckare har och hur äcklig hanteringen är.
Om styckaren/dumparen fanns på Eugenivägen är det inte ett dugg konstigt att likdelar hamnade på Eugenivägen, kanske pga stress, rädsla, fylla, äckel, narkotikapåverkan osv. Det finns massor med mänskliga svaghetsfaktorer att räkna med.
Eugenivägen kan också ha använts som bas, en första anhalt, varefter likdelar hämtades för vidare transport, och dumparen eller dumparna kan ha avbrutits, och kanske pallade de helt enkelt inte att slutföra jobbet. Inte ens en så empatistörd person som Gonerka klarade ju av att fullfölja det han påbörjat ...
Man kan förresten notera att det fanns rätt många likdelar på Eugenivägen. Det kanske betyder ngt. På E-vägen hittades övre bålen, armarna, underbenen och ett bröst. Sex st delar alltså, en tämligen stor del av kroppen. Vid Karlberg hittades bara bäckenet och låren, rätta mig om jag har fel. Kanske talar detta för att likdelar spreds med E-vägen som bas, som jag föreslog ovan. Bara en lös tanke iofs, att ha och mista ...