2014-07-24, 23:08
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
(det fetade)
Det kan t.o.m ha varit tre hör och häpna herr viktigpetter där, det kan nämligen inte uteslutas att arkitekten var inblandad på nåt sätt eftersom han var den "sista" som såg henne i livet då han enligt egen utsago släppt av henne i Kungsträdgården söndagen den 10 juni -84, istället för att posta gammal unken skåpmat så borde du istället grunna lite mer på en möjlig inblandning från detta håll
Fast faktum är att du skjuter lite vilt omkring dig. Först frågar du om läkarnas alibi den 21/6-84 (vilket är lika lätt att få fram som Anders Helins för samma dag) för att sedan undra om inte arkitekten kan vara inblandad eftersom han var den "sista" att se Catrine i livet den 10/6-84. Om det första är intressant så är knappast arkitekten inblandad och om det andra är intressant så är alibit för läkarna den 21/6 ointressant.

Din taktik är uppenbart att slänga så mycket skit i fläkten som möjligt så att åtminstone något fastnar. Du har ingen egen teori kring vad som hänt, utan du har istället 100 olika möjliga händelseförlopp som du slänger fram tillsammans med ett frågetecken samtidigt som du kräver att övriga i tråden ska motbevisa teserna för att läkarna ska kunna räknas som oskyldiga. Innebär det att om det inte går att motbevisa något så är läkarna skyldiga på 100 olika sätt?
Citera
2014-07-25, 02:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Fast faktum är att du skjuter lite vilt omkring dig. Först frågar du om läkarnas alibi den 21/6-84 (vilket är lika lätt att få fram som Anders Helins för samma dag) för att sedan undra om inte arkitekten kan vara inblandad eftersom han var den "sista" att se Catrine i livet den 10/6-84. Om det första är intressant så är knappast arkitekten inblandad och om det andra är intressant så är alibit för läkarna den 21/6 ointressant.

Din taktik är uppenbart att slänga så mycket skit i fläkten som möjligt så att åtminstone något fastnar. Du har ingen egen teori kring vad som hänt, utan du har istället 100 olika möjliga händelseförlopp som du slänger fram tillsammans med ett frågetecken samtidigt som du kräver att övriga i tråden ska motbevisa teserna för att läkarna ska kunna räknas som oskyldiga. Innebär det att om det inte går att motbevisa något så är läkarna skyldiga på 100 olika sätt?

Varför är arkitekten så ointressant för dig ?
Vad är du rädd för ?
Det fanns nämligen bara hans egna ord på att han släppte av henne i Kungsträdgården den 10 juni 1984 kl 10:15, ingen vet om detta verkligen stämde eller hur ?
Arkitekten ska ha varit den sista kända personen som såg Catrine i livet, ja förutom den eller de som är inblandade i hennes död och styckningen av kroppen.
Det finns en del oklarheter som aldrig har blivit riktigt utredda vad gäller arkitekten alibi senare under den 10 juni -84, jag förstår inte varför det är så ointressant för dig och dina sk. vänner i tråden ?

De ursprungligt anklagades alibin för den 21 juni är av högsta intresse, ej att förglömma vad arkitekten hade för alibi den 10 juni och dagarna som följde därefter.
Vid det här laget så borde du ha förstått att jag endast är ute efter sanningen om vad som hände Catrine, inget annat faktiskt, sen får du spekulera hur mkt du vill i tråden, inte ens en promille är rätt
Citera
2014-07-25, 04:39
Medlem
Pillekvitts avatar
Citat:
[/b]

(det fetade)
Du verkar närmast smått skadeglad att AS inte fick ut något skadestånd av den "Svenska staten" för sitt uppvisande av ett närmast otroligt civilkurage genom sin medverkan i rättegångarna i tingsrätten 1988 och senare Kammarrätten 1991, ett mycket modigt fotohandlarpar alltså som inte förtjänade allt det skitsnack som florerat på nätet, debattartiklar, bloggar osv efter att en viss bok publicerades 1999.

Har alltid varit djupt övertygad om att fotohandlarparet pekade ut rätt person, sa inte AS att det var just det ansiktet hon hade väntat på vid en konfrontation då en viss läkare hamnade i blickfånget och blev utpekad ?

Att styckbilderna har existerat råder inget tvivel om, en fråga som jag aldrig fått något svar på är vad de ursprungligt anklagade herrarna hade för alibin den 21 juni 1984 ?
Det är av högsta intresse nämligen att få denna sak utredd en gång för alla här i tråden, jag har läst igenom alla inlägg och det finns inget att hämta här vad gäller detta.
Någon ?

Du kanske vill redogöra för ditt egna alibi från 10 juni 1984 och framåt så vi kan avföra dig som misstänkt.

/Morgonpigg före detta kriminolog på krigsstigen
Citera
2014-07-25, 11:34
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Menar du att TA är den skyldige men att det är mer tveksamt i THs fall?

Ett antal vittnen har avlämnat besvärande vittnesmål i ett par domstolar, det är orimligt att tro att alla har sett fel, tagit miste, virrat ihop det hela osv.

Fotohandlarparet pekade ut en herre men tunnelbanepolisen
Råden kände som bekant igen en annan herre som ska ha varit i sällskap med offret, ett tredje vittne påstår sig ha sett de båda herrarna i sällskap med varandra, det hela kallas slutledningsförmåga min käre Watson
Citera
2014-07-25, 13:00
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Varför är arkitekten så ointressant för dig ?
Vad är du rädd för ?
Det fanns nämligen bara hans egna ord på att han släppte av henne i Kungsträdgården den 10 juni 1984 kl 10:15, ingen vet om detta verkligen stämde eller hur ?
Arkitekten ska ha varit den sista kända personen som såg Catrine i livet, ja förutom den eller de som är inblandade i hennes död och styckningen av kroppen.
Det finns en del oklarheter som aldrig har blivit riktigt utredda vad gäller arkitekten alibi senare under den 10 juni -84, jag förstår inte varför det är så ointressant för dig och dina sk. vänner i tråden ?

De ursprungligt anklagades alibin för den 21 juni är av högsta intresse, ej att förglömma vad arkitekten hade för alibi den 10 juni och dagarna som följde därefter.
Vid det här laget så borde du ha förstått att jag endast är ute efter sanningen om vad som hände Catrine, inget annat faktiskt, sen får du spekulera hur mkt du vill i tråden, inte ens en promille är rätt
Vilket förvirrat inlägg! Detta visar återigen hur du medvetet (förhoppningsvis, för din egen skull då det annars betyder att du har stora svårigheter med bl.a. läsförståelse) misstolkar andras inlägg för att hålla igång en meningslös diskussion som undviker det som är intressant.

Var skrev jag att arkitekten är ointressant (observera att jag inte bara för det säger att han är skyldig till någonting)? Vad skulle jag vara rädd för och hur kan du tolka in det i mitt inlägg? Varför skulle jag överhuvudtaget känna känslan "rädd" i samband med diskussioner kring detta 30 år gamla rättsfall? Jag diskuterar fallet med utgångspunkt i att läkarna är oskyldiga. Detta eftersom det är den slutsats jag har dragit efter att ha tagit del av tusentals sidor om fallet. Jag är naturligtvis inte personligen involverad i fallet förutom genom det intresse det har väckt hos mig då jag anser att fallet både är en rättsskandal och unikt i sitt slag. Om jag skulle bli motbevisad och om det visar sig att läkarna är skyldiga så skulle jag säkert först ha svårt att tro det, men sedan skulle jag naturligtvis acceptera det och gå vidare i livet utan att fundera så mycket mer på det. Varför tror du jag är rädd för att få veta sanningen om fallet (vad den nu än månne vara). Om jag fick chans att veta den objektiva sanningen om vad som hände Catrine da Costa skulle jag utan tvekan osett ta den chansen oavsett vad sanningen skulle innebära. Självklart skulle det vara bättre att få veta säkert att läkarna är skyldiga än att tro att de är oskyldiga. Då skulle jag ju slippa fundera mer på detta. Problemet är bara att jag har tappat hoppet om att få veta sanningen. Det finns ingen som helst prestige från min sida att ha rätt bara för sakens skull. Det vore ju sjukt om så vore fallet. Då skulle jag vara i behov av psykiatrisk hjälp. Jag tror att det jag ogillar med dina inlägg är att du i stort sett i varje inlägg insinuerar just detta genom att påstå att det finns något konspiratoriskt bakom tron att läkarna är oskyldiga och att alla som tror det är rädda att den sanning som du sitter på (trots att du inte presenterat en enda färdig teori vad som hände utan 100 olika möjliga skeenden för att gardera dig) ska komma fram. Synd bara att du inte märker att det är du som framstår som en person som tycks vara i behov av hjälp.

Jag har också väldigt svårt att förstå att du i tusentals inlägg i tråden i stort sett outtröttligen alltid upprepar samma mantra. Alla som inte delar din uppfattning är läkarvänner som håller med varandra i alla inlägg och tycker likadant i alla frågor som rör detta fall. Du har knappt svarat på ett enda inlägg utan att svara debattören att "ni läkarvänner...". Du har också på senare tid kommit på ett sätt att försöka slippa kritiken om att du inte svarar på inlägg som riktats till dig genom att feta en liten, för dig passande, del av inlägget och börja de flesta av dina inlägg med "(det fetade)". Sedan ser du till att ditt svar alltid slutar med fotohandlarparet och/eller Rådén med frågan "varför skulle de ljuga?".

Om det nu är sanningen du är ute efter, varför ställer du då ideligen frågor eller kommer med påståenden till dina meningsmotståndare som ingen kan svara på? På vilket sätt tycker du att du kommer närmare sanningen genom att göra det? Antingen har du en sanning som du vill framföra, och då borde du göra det och tala om att det är din sanning, eller så tycker jag att du ska öppna dig för nya infallsvinklar istället för att tjata om samma saker om och om igen. Hur mycket tycker du själv att tråden har utvecklats med din hjälp de senaste åren? Vilka nya infallsvinklar har du bidragit med?
Citera
2014-07-25, 21:27
Medlem
Artikel i AB från 1988 om teorierna kring det saknade kraniet:
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/kranium1_zpsdbcc37b4.jpg
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/GunnarNordberg_zps42660d00.jpg

Lite mer om Gunnar Nordberg
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/FotoGunnarNordberg_zps76c8dd09.jpg
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/1991GunnarNordberg_zpsc11a6da6.jpg
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/Gunnar3_zpsd34d67c3.jpg

En debattör hävdar att "Snuff-filmer" finns på riktigt...
Se även s. 16-17i Patrik Nybergs uppsats "Stigmatiseringen av.." och Sara Lidman i Aftonbladet 21 juni 1988.

En annan menar att det var Hanna Olsson som gav Catrine upprättelse och inte rättssystemet..
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/KaringhlRaumlttvisan_zps22df8ed5.jpg

En del i artikel om Vinoff från 1990 som inte kom med, en kvinna vittnad mot Vinoff och hävdade att han tidigare planerat bedrägerier med sina hästar. Hon ljög av hat enligt Vinoff..
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/vinoffbedraumlgeri2_zps8a871115.jpg

1991
"Sista ronden i styckmålet"
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/AB1988_zps4a113312.jpg
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/Vittnen1_zps0e4061f8.jpg
Senast redigerad av echoesofglory 2014-07-25 kl. 21:56.
Citera
2014-07-26, 02:52
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ett antal vittnen har avlämnat besvärande vittnesmål i ett par domstolar, det är orimligt att tro att alla har sett fel, tagit miste, virrat ihop det hela osv.

Fotohandlarparet pekade ut en herre men tunnelbanepolisen
Råden kände som bekant igen en annan herre som ska ha varit i sällskap med offret, ett tredje vittne påstår sig ha sett de båda herrarna i sällskap med varandra, det hela kallas slutledningsförmåga min käre Watson

Nej, det kallas ett logiskt felslut. Vittnesmålen av den här typen med tvivelaktigt bevisvärde och som inkommit efter en längre tid i ett uppmärksammat fall styrker inte varandra och gör inte att bevisvärdet av de enskilda vittnesmålen ökar.

Det är ett tyvärr vanligt logiskt fel i diskussioner kring brottsmål och tillämpas det av domare i en rättegång kan det få fatala konsekvenser.
Citera
2014-07-26, 12:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Vilket förvirrat inlägg! Detta visar återigen hur du medvetet (förhoppningsvis, för din egen skull då det annars betyder att du har stora svårigheter med bl.a. läsförståelse) misstolkar andras inlägg för att hålla igång en meningslös diskussion som undviker det som är intressant.

Var skrev jag att arkitekten är ointressant (observera att jag inte bara för det säger att han är skyldig till någonting)? Vad skulle jag vara rädd för och hur kan du tolka in det i mitt inlägg? Varför skulle jag överhuvudtaget känna känslan "rädd" i samband med diskussioner kring detta 30 år gamla rättsfall? Jag diskuterar fallet med utgångspunkt i att läkarna är oskyldiga. Detta eftersom det är den slutsats jag har dragit efter att ha tagit del av tusentals sidor om fallet. Jag är naturligtvis inte personligen involverad i fallet förutom genom det intresse det har väckt hos mig då jag anser att fallet både är en rättsskandal och unikt i sitt slag. Om jag skulle bli motbevisad och om det visar sig att läkarna är skyldiga så skulle jag säkert först ha svårt att tro det, men sedan skulle jag naturligtvis acceptera det och gå vidare i livet utan att fundera så mycket mer på det. Varför tror du jag är rädd för att få veta sanningen om fallet (vad den nu än månne vara). Om jag fick chans att veta den objektiva sanningen om vad som hände Catrine da Costa skulle jag utan tvekan osett ta den chansen oavsett vad sanningen skulle innebära. Självklart skulle det vara bättre att få veta säkert att läkarna är skyldiga än att tro att de är oskyldiga. Då skulle jag ju slippa fundera mer på detta. Problemet är bara att jag har tappat hoppet om att få veta sanningen. Det finns ingen som helst prestige från min sida att ha rätt bara för sakens skull. Det vore ju sjukt om så vore fallet. Då skulle jag vara i behov av psykiatrisk hjälp. Jag tror att det jag ogillar med dina inlägg är att du i stort sett i varje inlägg insinuerar just detta genom att påstå att det finns något konspiratoriskt bakom tron att läkarna är oskyldiga och att alla som tror det är rädda att den sanning som du sitter på (trots att du inte presenterat en enda färdig teori vad som hände utan 100 olika möjliga skeenden för att gardera dig) ska komma fram. Synd bara att du inte märker att det är du som framstår som en person som tycks vara i behov av hjälp.

Jag har också väldigt svårt att förstå att du i tusentals inlägg i tråden i stort sett outtröttligen alltid upprepar samma mantra. Alla som inte delar din uppfattning är läkarvänner som håller med varandra i alla inlägg och tycker likadant i alla frågor som rör detta fall. Du har knappt svarat på ett enda inlägg utan att svara debattören att "ni läkarvänner...". Du har också på senare tid kommit på ett sätt att försöka slippa kritiken om att du inte svarar på inlägg som riktats till dig genom att feta en liten, för dig passande, del av inlägget och börja de flesta av dina inlägg med "(det fetade)". Sedan ser du till att ditt svar alltid slutar med fotohandlarparet och/eller Rådén med frågan "varför skulle de ljuga?".

Om det nu är sanningen du är ute efter, varför ställer du då ideligen frågor eller kommer med påståenden till dina meningsmotståndare som ingen kan svara på? På vilket sätt tycker du att du kommer närmare sanningen genom att göra det? Antingen har du en sanning som du vill framföra, och då borde du göra det och tala om att det är din sanning, eller så tycker jag att du ska öppna dig för nya infallsvinklar istället för att tjata om samma saker om och om igen. Hur mycket tycker du själv att tråden har utvecklats med din hjälp de senaste åren? Vilka nya infallsvinklar har du bidragit med?

Puuhh ! Man blir alldeles utmattad av ditt långa och ytterligt förvirrade inlägg (solsting?)
Du borde kanske ta och debattera det specifika fallet istället för att anmärka på min eminenta debatteknik ?

Du må också ha plöjt igenom tusentals sidor om fallet men det bör påpekas att din slutledningsförmåga lämnar mycket att önska, om du nu har dragit slutsatsen att herrarna ifråga är oskyldiga så är det enbart din egna snurriga slutsats och de flesta av dina sk. "trådvänners" slutsats

Du må också tycka att arkitekten är ointressant men se det tycker inte vissa andra.
Karlns förehavanden under den senare delen av 10/6 -84 (hela pingsthelgen förövrigt) har aldrig blivit riktigt utredda, jag har läst någonstans att det i princip är ett svart hål i polisutredningarna vad gäller arkitekten och hans alibi, polisen gick aldrig till botten med detta.

"Arkitekten, som uppgav att han känt Catrine da Costa sen början av 1984, skjutsade henne till Kungsträdgården pingstdagens morgon den 10:e juni. Han var alltså det sista kända vittnet. Men han hördes aldrig ordentligt av polisen, enligt Borgnäs. Hans alibi senare under dagen – han sa att han tillbringat den tillsammans med vänner på en gård i Uppland – kontrollerades bara med en av gästerna. Den gästen var en polisinspektör som kände och bodde granne med Obducenten och hans uppgifter om vilka som var på gården stämmer inte med Arkitektens. Borgnäs berättar vidare att Arkitekten, som fortfarande var verksam i yrket under den här tiden, brukade plocka upp prostituerade på Malmskillnadsgatan. Han polisanmäldes sommaren 1984 för att ha haft kniv och strypsnara i fickan vid ett nattligt besök på gatan."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/styckmordet-har-etsat-sig-fast-i-folksjalen_119227.svd

"– Det är ett stort hål i samtliga utredningar när det gäller sista vittnet, säger Lars Borgnäs.
– Åklagaren glömde bort honom och det är anmärkningsvärt att inte advokaterna tog chansen och utnyttjade Arkitekten. Det hade kanske varit möjligt att rikta ljuset mot ett annat håll, men den chansen tog de alltså inte
"

Man kan fråga sig varför egentligen, var utredningarna så pass illa skötta ?

"Ingen har sett Catrine i Kungsträdgården efter det att Arkitekten påstått att han släppt av henne. Därefter gör han en som jag tycker underlig felkörning till lunchen i Uppland. Han kör över Täby Kyrkby där Obducenten bodde"

Det sista kända vittnet brukar ofta vara mkt viktigt i mordutredningar men vad gäller Da Costa fallet så blev det inte så av någon märklig anledning, man kan fråga sig varför ?

Mvh
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2014-07-26 kl. 12:08.
Citera
2014-07-26, 14:18
Medlem
Citat:

Det sista kända vittnet brukar ofta vara mkt viktigt i mordutredningar men vad gäller Da Costa fallet så blev det inte så av någon märklig anledning, man kan fråga sig varför ?

Mvh

Det här har ju vi gått igenom ett antal gånger, anledningen till att polisen var ointresserad av arkitekten berodde på att man kom i kontakt med Ragnar Lindgren, eller "Ragge", som talade med CdC på telefon runt den 13:e juni, alltså flera dagar efter den 10:e. Dessutom hade man pratat kort med "Saba", en 22-årig kvinna som kände Catrine, och som hävdade att hon träffade Catrine da Costa en vecka efter den 8:e juni.
Du kan själv läsa polisens spaningsuppslag från 1984 här Arkitekten är således inte "sista vittnet", som de nya utredarna ansåg.

Ingen vet som är det sista vittnet, en manlig bekant till CdC, Jan Ericsson, träffade henne den 15:e juni 1984, troligen samma dag som Saba, hon var då i sällskap med en okänd man, som kanske är en av sista, som träffar C, det vet ingen. Tidsperioden som polisen utgick ifrån 1984 var 10-19 juni 1984, kring den 18:e brukade C kontakta sina anhöriga. Arkitekten är ett villospår skapat av Lars Borgnäs. För den som vill veta mer om Borgnäs teorier kan läsa Per Lindebergs artikel "Två ouppklarade mord" i Moderna Tider juli-augusti 2001:
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/Pressmaterial%201982-2014/2001/LindebergPerTvaringouppklarademordModernaTiderjuli -augusti2001s1_zps86eacb43.jpg
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/Pressmaterial%201982-2014/2001/LindebergPerTvaringouppklarademordModernaTiderjuli -augusti2001s2_zps68245451.jpg
Senast redigerad av echoesofglory 2014-07-26 kl. 14:58.
Citera
2014-07-27, 02:11
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det här har ju vi gått igenom ett antal gånger, anledningen till att polisen var ointresserad av arkitekten berodde på att man kom i kontakt med Ragnar Lindgren, eller "Ragge", som talade med CdC på telefon runt den 13:e juni, alltså flera dagar efter den 10:e. Dessutom hade man pratat kort med "Saba", en 22-årig kvinna som kände Catrine, och som hävdade att hon träffade Catrine da Costa en vecka efter den 8:e juni.
Du kan själv läsa polisens spaningsuppslag från 1984 här Arkitekten är således inte "sista vittnet", som de nya utredarna ansåg.

Ingen vet som är det sista vittnet, en manlig bekant till CdC, Jan Ericsson, träffade henne den 15:e juni 1984, troligen samma dag som Saba, hon var då i sällskap med en okänd man, som kanske är en av sista, som träffar C, det vet ingen. Tidsperioden som polisen utgick ifrån 1984 var 10-19 juni 1984, kring den 18:e brukade C kontakta sina anhöriga. Arkitekten är ett villospår skapat av Lars Borgnäs. För den som vill veta mer om Borgnäs teorier kan läsa Per Lindebergs artikel "Två ouppklarade mord" i Moderna Tider juli-augusti 2001:
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/Pressmaterial%201982-2014/2001/LindebergPerTvaringouppklarademordModernaTiderjuli -augusti2001s1_zps86eacb43.jpg
http://i1033.photobucket.com/albums/a420/daCosta_arkivet/Pressmaterial%201982-2014/2001/LindebergPerTvaringouppklarademordModernaTiderjuli -augusti2001s2_zps68245451.jpg

Jag vill minnas att när obducenten överklagade tingsrättens skrivning i domen till hovrätten så fann han det högst troligt att Catrine dött under pingstdagen 1984, dvs den 10 juni !

Det borde väl innebära att fladdriga opålitliga vittnen som "Ragge" och Saba pratade i nattmössan och kom ihåg fel nåt så in i vassen ?
För att inte tala om den där märkliga JE som helt plötsligt år 2006 kommer på att han träffat Catrine hela 22 år tidigare på Gamla Brogatan den 15 juni

Det är obegripligt att du fäster någon som helst tilltro till dessa "tre vittnen"

Det sista kända trovärdiga vittnet var med stor sannolikhet ingen annan än arkitekten !
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2014-07-27 kl. 02:16.
Citera
2014-07-27, 02:15
Medlem
Citat:
Jag vill minnas att när obducenten överklagade tingsrättens skrivning i domen till hovrätten så fann han det högst troligt att Catrine dött under pingstdagen 1984, dvs den 10 juni !

Det innebär alltså att fladdriga opålitliga vittnen som "Ragge" och Saba pratade i nattmössan och kom ihåg fel nåt så in i vassen, för att inte tala om den där märkliga JE som helt plötsligt år 2006 kommer på att han träffat Catrine hela 22 år tidigare på Gamla Brogatan den 15 juni

Det är obegripligt att du fäster någon som helst tilltro till dessa "tre vittnen"

Det sista kända trovärdiga vittnet var med stor sannolikhet ingen annan än arkitekten !
Du tror alltså att arkitekten, TA och TH är skyldiga? Fast mest skyldig är TA menar du om jag förstått dina 3 000 inlägg korrekt.
Citera
2014-07-27, 10:34
Medlem
Citat:

Det borde väl innebära att fladdriga opålitliga vittnen som "Ragge" och Saba pratade i nattmössan och kom ihåg fel nåt så in i vassen ?
För att inte tala om den där märkliga JE som helt plötsligt år 2006 kommer på att han träffat Catrine hela 22 år tidigare på Gamla Brogatan den 15 juni

Du vet mycket väl att dessa vittnesmål inte var kända 1988, även arkitektens vittnesmål var ju på vift innan det upptäcktes. Polisens hantering av det stora utredningsmaterialet var vare sig särskilt bra eller pålitligt. Till dessa tre vittnen bör även svärmodern finnas med i beräkningarna, tyvärr kontrollerade aldrig polisen exakt när C ringde ner till Portugal. Enligt ett samtal med svärmodern den 26 juli 1984 var "Catrine inte där, men hon ringer ofta och verkar mår bra"
Senast redigerad av echoesofglory 2014-07-27 kl. 10:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in