Citat:
Ursprungligen postat av
Schlesien
ASJ-Fruehauf verkar främst vara stora timmersläp. Sådana knappt någon har användning för i Stockholm. Men kanske finns det mindre släp också som heter ASJ-Fruehauf? Vet nån vad för släp denna APN 417 var? Denna Volvo och denna Ford var lastbilsregistrerade. Men vad var det för fordon egentligen? Lastbilar, skåpbilar, pickuper? Vet någon?
Jag kan inte hitta någon Volvomodell som heter F-70. Förstår någon vad det är? Volvo F7 däremot var en halvstor lastbil, som byggdes från 1978 och framåt.
Nej, Vincent använde nog inte ett timmersläp. Fruehauf vekar vara ett stort företag, och de har säkert tillverkat massor av olika modeller, specialsläp osv.
Jag håller på och rotar efter detaljfakta, vi får se vad som händer. Eftersom jag har har reg-nummer bör jag kunna hitta mer fakta, modell osv.
Jaså, både VOLVON och Forden var lastbilar, och precis, frågan är vilka sorter, hur stora de var osv.
Jag har inte heller hittat ngn F-70, de kanske skrev fel?
Vincent var ju flyttgubbe, och firman skulle syssla med uthyrning av truckar, godstransporter och därmed förenlig verksamhet, så de pysslade nog med allt möjligt, och hade väl långa jättebilar, som andra flyttfirmor.
Men hur som helst så är det högst underligt att Vincent lyckas pricka in 3 intressanta tidpunkter 1985, när han ska redogöra för bilparken. Är det en slump är det en makalös superslump.
Och Vincent kan iofs ha varit så alkoholdimmig att han faktiskt inte höll reda på månaderna, han kanske inte hade en aning om att han lät skum när han berättade om bilarna och släpet.
Talade han sanning om sitt supande så var det riktigt illa, då var han gravt alkoholiserad, och de medföljande problemen är självklara (minnesluckor, överslagshandlingar, kaos). Enligt Vincent själv var han full också i jobbet, och tydligen dök han upp full och förbannad på någons kontor, det var ngn affärsgrej som gick i stöpet.
Tyvärr kan vi inte riktigt bedöma Vincents utsagor, eftersom personkällorna inte vill medverka.
Enligt Vincent själv var han så nersupen (from 1982) att han inte hade koll på firman, och folk berättade att han gjort saker som han inte kom ihåg för fem öre.
Vi behöver uppenbarligen ngn som kan fylla i luckorna här, ngn som kan säga om detta är sant eller inte. Det är högst troligt att Vincent talade sanning, han hade ngn sorts missbruksproblem, och såg riktigt risig ut i medelåldern, men han ljög ju också som en häst travar (fan, förlåt).