2009-03-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteZombie
Jag tycker en av huvudkaraktärerna i det stora drevet mot de här läkarna har kommit väldigt billigt undan. Varför är det så tyst runt Hanna Olsson?
Det är inte tyst om Hanna O ,hon är bara sönder pratad och hon går 'via ombud'.

Hanna O skiljer sig inte från övriga, kan nämna Monica Dahlström Lanes som ett annat exempel -hon intresserar sig i andra enskilda fall.
Är lika övertygad om sin sak som Hanna är om sin.

En av de stora kuggarna i drevet som kommit billigt undan är nog Ann-Cathrines mamma.
Det väldigt tyst om henne -hon har dessutom en privat drivkraft vilket gör henne till färgad och farlig.
Senast redigerad av Hag22 2009-03-17 kl. 12:46.
Citera
2009-03-17, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hag22
Det är inte tyst om Hanna O ,hon är bara sönder pratad och hon går 'via ombud'.

Hanna O skiljer sig inte från övriga, kan nämna Monica Dahlström Lanes som ett annat exempel -hon intresserar sig i andra enskilda fall.
Är lika övertygad om sin sak som Hanna är om sin.

En av de stora kuggarna i drevet som kommit billigt undan är nog Ann-Cathrines mamma.
Det väldigt tyst om henne -hon har dessutom en privat drivkraft vilket gör henne till färgad och farlig.

Men häng ut haggan då! Var är dom nu nånstans? Var håller Hanna Olsson? Min gissning är att hon är professor i något obskyrt ämne på nån högskola nånstans.
Citera
2009-03-17, 14:58
Medlem
Citat:
Men häng ut haggan då! Var är dom nu nånstans? Var håller Hanna Olsson? Min gissning är att hon är professor i något obskyrt ämne på nån högskola nånstans.

http://www.feministisktinitiativ.se/artiklar.php?show=181

Hanna Olsson "tänker" till.
Citera
2009-03-17, 16:20
Medlem
Citat:
http://www8.umu.se/infoenheten/promotion/hedersdoktorer.html#Samfak
Könshandel är hennes huvudområde.
Jag har faktiskt inte hört något mer sen jurist historien - rätt länge sen, det är väl 3-4 år sen.
Har inte letat heller, hon är rätt tråkigt förutsägbar .
Sätt ett Pippi Långstrumps pussel framför henne , hon kan nog bygga en "fin" bild.
Citera
2009-03-18, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Ja dags att starta drev mot henne av samma omfattning som det som är mot Liza Marklund. Vi bloggare och internetdebbatörer bör inte ge oss fören Hanna Olsson kryper till korset och ber obducenten och allmänläkaren om ursäkt.
Läste du inte CdCbloggen?
Jag har letat igenom tråden men man verkar ha missat föreställningen.
Hur som haver säger ryktet att skribenten höll sig välinformerad via Hanna O mfl. Det var någon/några som inte gillade skriverierna.'Drevet' sökte upp den anonyma författaren och såg till att skribenten blev av med jobbet(om jag minns rätt).Skrevs om det i tidningen.
Citera
2009-03-18, 00:24
Medlem
månss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik
http://www.feministisktinitiativ.se/artiklar.php?show=181

Hanna Olsson "tänker" till.

Stor humor!
"Men det här är en polaritet – uppvärdering, nedvärdering – som kvinnor måste genomskåda. Den uttrycker en misstro mot kvinnor som samhällsvarelser. Polariteten har ju ursprungligen med madonnan och horan att göra"

Ärligt talat, hur mycket crack röker fanskapet?
Ca. 3 månader till fallet läggs ned. Jag antar att en hel drös batikhäxor räknar dagarna
Citera
2009-03-18, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Stor humor!
"Men det här är en polaritet – uppvärdering, nedvärdering – som kvinnor måste genomskåda. Den uttrycker en misstro mot kvinnor som samhällsvarelser. Polariteten har ju ursprungligen med madonnan och horan att göra"

Ärligt talat, hur mycket crack röker fanskapet?
Ca. 3 månader till fallet läggs ned. Jag antar att en hel drös batikhäxor räknar dagarna
Jag tror de räknar varenda sekund. "Måtte inte mördaren åka fast" är väl den ramsa som Hanna Olsson nynnar på dagarna i ända.
Citera
2009-03-18, 13:49
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hag22
Läste du inte CdCbloggen?
Jag har letat igenom tråden men man verkar ha missat föreställningen.
Hur som haver säger ryktet att skribenten höll sig välinformerad via Hanna O mfl. Det var någon/några som inte gillade skriverierna.'Drevet' sökte upp den anonyma författaren och såg till att skribenten blev av med jobbet(om jag minns rätt).Skrevs om det i tidningen.
Skribenten var juristen Olof H Johansson, handläggare vid kronofogdemyndigheten i Umeå. Han hade ägnat en stor del av sin
arbetstid åt da Costabloggen. Då han blev ertappad lämnade han sin anställning frivilligt.
Senast redigerad av Hunnerkungen 2009-03-18 kl. 14:11.
Citera
2009-03-18, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
Skribenten var juristen Olof H Johansson, handläggare vid kronofogdemyndigheten i Umeå. Han hade ägnat en stor del av sin
arbetstid åt da Costabloggen. Då han blev ertappad lämnade han sin anställning frivilligt.
Tack.
Vad skönt att han lydigt insåg problemet och det blev frivillig avgång slipper han vara sur.
Jag känner till hans ID ,han skrev också ett examenarbete om styckmålet.
Är ingen på som jorden uppfattar kronofogdemyndigheten som finansiärer åt fantasyförfattare.J.K. Rowling stötte också på motgångar i sitt författarskap så Johansson kanske tar nya friska tag.Han har inte avregistrerat bloggen.

Känner du till något om Ann -Catrines (Teets fd fru)mamma som jobbade på Expressen?
Senast redigerad av Hag22 2009-03-18 kl. 15:40.
Citera
2009-03-18, 19:22
Medlem
http://www.dn.se/nyheter/sverige/jurist-bloggade-om-styckmordet-pa-arbetstid-1.612990

Hanna Olssons favoritjurist.
Citera
2009-03-18, 20:25
Medlem
JO-anmälan

Antar att ni andra som likt mig gjorde anmälan till JO, fått besked om att anmälan inte föralett någon åtgärd från JO:s sida? Från JK har jag dock inte hört något än, även om jag gjorde en anmälan även dit.

Förresten... På tal om just Flashback, det var vad jag fått den senaste tiden. En flashback till 80-talet, och tiden för mediestormen kring styckmordsrättegången.

För några veckor sedan gjorde Lili & Sussie comeback i Melodifestivalen, och i dagarna har man släppt TV-serien Varuhuset på DVD. Det finns verkligen ingenting jag förknippar så starkt med styckmordet som just Lili & Sussies "Oh Mama" och Varuhuset på TV. De är nästan synonymt med styckmordet för mig.
Även fast jag bara var barn då, så minns jag det himla väl. Kanske mest för de skrämmande detaljerna. Det var ju alltid nyheter 18:00 innan barnprogrammen 18:15 . Man kunde inte undgå att ta del av alla skrämmande detaljer.

"Barnjournalen" är också det ett TV-program som ploppar upp när jag tänker på styckmordet.

Nåja, bara en liten parentes...

Förresten så jobbar jag i Jönköping sedan första september. Jag kan ju hålla utkik efter Christina om det är så att hon finns där.
Citera
2009-03-19, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoppigaSockar
Antar att ni andra som likt mig gjorde anmälan till JO, fått besked om att anmälan inte föralett någon åtgärd från JO:s sida? Från JK har jag dock inte hört något än, även om jag gjorde en anmälan även dit.

Förresten... På tal om just Flashback, det var vad jag fått den senaste tiden. En flashback till 80-talet, och tiden för mediestormen kring styckmordsrättegången.

För några veckor sedan gjorde Lili & Sussie comeback i Melodifestivalen, och i dagarna har man släppt TV-serien Varuhuset på DVD. Det finns verkligen ingenting jag förknippar så starkt med styckmordet som just Lili & Sussies "Oh Mama" och Varuhuset på TV. De är nästan synonymt med styckmordet för mig.
Även fast jag bara var barn då, så minns jag det himla väl. Kanske mest för de skrämmande detaljerna. Det var ju alltid nyheter 18:00 innan barnprogrammen 18:15 . Man kunde inte undgå att ta del av alla skrämmande detaljer.

"Barnjournalen" är också det ett TV-program som ploppar upp när jag tänker på styckmordet.

Nåja, bara en liten parentes...

Förresten så jobbar jag i Jönköping sedan första september. Jag kan ju hålla utkik efter Christina om det är så att hon finns där.

Jag minns också de där grejerna sen jag var barn. Hade en lärarinna i skolan som ägnade en hel lektionstimme en gång åt att förklara varför läkarna var skyldiga och vilka fruktansvärda svin dom var. Herrejävlar. Man trodde ju som liten verkligen att det var två stycken monster. Sen gick åren och man brydde sig inte längre och sen läste man Lindebergs bok och allt förändrades.

Nu i efterhand undrar man lite om man själv hade kunnat kommit på den här skandalen. Varför kunde man inte se igenom skitsnacket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in