Antar att ni andra som likt mig gjorde anmälan till JO, fått besked om att anmälan inte föralett någon åtgärd från JO:s sida? Från JK har jag dock inte hört något än, även om jag gjorde en anmälan även dit.
Förresten... På tal om just
Flashback, det var vad jag fått den senaste tiden. En flashback till 80-talet, och tiden för mediestormen kring styckmordsrättegången.
För några veckor sedan gjorde Lili & Sussie comeback i Melodifestivalen, och i dagarna har man släppt TV-serien Varuhuset på DVD. Det finns verkligen ingenting jag förknippar så starkt med styckmordet som just Lili & Sussies "Oh Mama" och Varuhuset på TV. De är nästan synonymt med styckmordet för mig.
Även fast jag bara var barn då, så minns jag det himla väl. Kanske mest för de skrämmande detaljerna. Det var ju alltid nyheter 18:00 innan barnprogrammen 18:15 . Man kunde inte undgå att ta del av alla skrämmande detaljer.
"Barnjournalen" är också det ett TV-program som ploppar upp när jag tänker på styckmordet.
Nåja, bara en liten parentes...
Förresten så jobbar jag i Jönköping sedan första september. Jag kan ju hålla utkik efter Christina om det är så att hon finns där.