2013-08-30, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det var så oerhört viktigt för Hanna Olsson att sprida myten om offret för patriarkala strukturer, helgonförklaringen av CdC hängde ihop med demoniseringen av läkarna, för att de skulle bli tillräckligt onda så måste CdC,s leverne tonas ner. Alltså friserades sanningen angående henne och läkarnas skuld mångdubblades.

HO som jobbat med prostituerade, som samtidigt allt som oftast var narkomaner, och sett det på plats/nära håll förstod fuller väl hur de prostituerade kvinnornas tillvaro oftast såg ut. Fanns det ens någon poäng med att skriva om vad varje prostituerad kunde ta sig till för att finansiera sitt missbruk?

HO talade framförallt om varför prostitutionen som fenomen existerade.
Citera
2013-08-30, 18:32
Bannlyst
Citat:
Jag skiter fullkomligt i dina vanföreställningar och övertygelse, all expertis som har tittat på Rajs utlåtanden om fallet har förkastat dem.

Jovan Rajs har tagit tillbaka allt under ed vad mer ska till för att du ska fatta?

Jag ger likafullt inte ett vitten för vad dina "experter" säger. S.k. experter som läkarvännerna lyfter fram ska man ta med en rejäl nypa salt.
Citera
2013-08-30, 18:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Jag ger likafullt inte ett vitten för vad dina "experter" säger. S.k. experter som läkarvännerna lyfter fram ska man ta med en rejäl nypa salt.

Jaha, så rättsliga rådet och all annan tillgänglig expertis duger alltså inte, jag tror du ska söka hjälp för dina vanföreställningar du är inte riktigt frisk.

Vad är det som driver dig i ditt hat mot läkarna, jag har aldrig sett en så hatisk inställning inte ens hos de mest extrema läkarjägarna.
Citera
2013-08-30, 18:41
Bannlyst
Citat:
Jaha, så rättsliga rådet och all annan tillgänglig expertis duger alltså inte, jag tror du ska söka hjälp för dina vanföreställningar du är inte riktigt frisk.

Vad är det som driver dig i ditt hat mot läkarna, jag har aldrig sett en så hatisk inställning inte ens hos de mest extrema läkarjägarna.

Jag hatar inte läkarna, jag tror bara att de är skyldiga, utifrån det material jag tagit del av, och det bottnar inte i något hat.

Ni har ju själva totalsågat en hel del expertis. Varför duger inte den expertisen?
Citera
2013-08-30, 18:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag hatar inte läkarna, jag tror bara att de är skyldiga, utifrån det material jag tagit del av, och det bottnar inte i något hat.

Ni har ju själva totalsågat en hel del expertis. Varför duger inte den expertisen?

Ingen normal människa sitter och skriver i över 3000 inlägg att några människor är skyldiga utan att det ligger något bakom, vad det är som har utlöst ditt hat mot de två får väl psykologerna reda ut åt dig.

Vilka experter är det som till äventyrs skulle stödja dina teser?
Citera
2013-08-30, 18:53
Medlem
Citat:

Hur menar du nu? Det finns väl ingen expertis som hävdar att TA och TH är skyldiga. Tvärtom har ju även Rajs backat så det finns väl ingen kvar.
Citera
2013-08-30, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shri
Hur menar du nu? Det finns väl ingen expertis som hävdar att TA och TH är skyldiga. Tvärtom har ju även Rajs backat så det finns väl ingen kvar.

Vem är den/de skyldiga, då? Inte har ni lyckats gräva fram någon...det finns helt enkelt inga andra kandidater.

Socialstyrelsens rättsliga råd snackade bara en massa gojja. Det var en tydlig maktkamp mellan Voigt och Rajs. Det bottnade ytterst i en träta dem emellan.

Att Rajs backat är rent nonsens. Vad han sagt i samband med en process långt senare ska man bara ta med en nypa salt. Och varför är hans ord nu så riktiga och sanna, när ni annars brukar ifrågasätta hans trovärdighet?
.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-08-30 kl. 19:10.
Citera
2013-08-30, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ingen normal människa sitter och skriver i över 3000 inlägg att några människor är skyldiga utan att det ligger något bakom, vad det är som har utlöst ditt hat mot de två får väl psykologerna reda ut åt dig.

Vilka experter är det som till äventyrs skulle stödja dina teser?

Det är bara så att du är så bombad i skallen din att du inte kan begripa att någon faktiskt kan tro på läkarnas skuld - utan hat, ideologi, politisk färg etc.
Citera
2013-08-30, 19:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Det är bara så att du är så bombad i skallen din att du inte kan begripa att någon faktiskt kan tro på läkarnas skuld - utan hat, ideologi, politisk färg etc.

Jag skulle nog inte ta till sådana ord som bombad i skallen om jag var som dig, det räcker med att läsa vad du skriver för att inse att allt inte står helt rätt till hos dig.

Du tror alltså benhårt på läkarnas skuld men kan inte lägga fram något som styrker din tes, dessutom blev de som du vet friade i tingsrätten, dvs. de fick åtalet ogillat.

Att sedan Spak betedde sig som en idiot i sina domskäl är just vad hela debatten egentligen handlar om. Läkarna kunde inte få sin sak prövad för de var ju frikända.
Citera
2013-08-30, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Vem har påstått något sådant? Och hon gjorde inte "en del dumma saker". Att langa knark är ett brott. Förskingring likaså.

Det intressanta här är inte hur CdC levde sitt liv. Det verkligt intressanta är vem/vilka som vållade hennes död och styckade hennes kropp. Den/De som vållade hennes död och styckade hennes kropp begick därmed brott som vida överträffar det som CdC själv någonsin har gjort.
Citera
2013-08-30, 19:23
Bannlyst
Citat:
Jag skulle nog inte ta till sådana ord som bombad i skallen om jag var som dig, det räcker med att läsa vad du skriver för att inse att allt inte står helt rätt till hos dig.

Du tror alltså benhårt på läkarnas skuld men kan inte lägga fram något som styrker din tes, dessutom blev de som du vet friade i tingsrätten, dvs. de fick åtalet ogillat.

Att sedan Spak betedde sig som en idiot i sina domskäl är just vad hela debatten egentligen handlar om. Läkarna kunde inte få sin sak prövad för de var ju frikända.

Jag har flera gånger tidigare sagt vad jag tror och varför. Det finns tillräckligt mycket i det material jag tagit del av som talar för deras skuld.

De friades från mordanklagelsen bara för att det inte fanns någon tillräcklig bevisning för att de mördat henne. Man ska emellertid komma ihåg att i samband med första rättegången, så skulle de av allt att döma ha fällts. De skulle även ha gått igenom en stor rättspsykiatrisk undersökning.
Citera
2013-08-30, 20:00
Medlem
Jag har en fråga angående fyndplatserna.

Är det här korrekt:

http://i39.tinypic.com/vgrfjo.png

Hittades kvarlevorna efter Catrine vid de blå pilarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in