2013-08-30, 06:11
Medlem
Meningslösa spekulationer - cirka 30 år försent.
Sanningen är någon annan stans....
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Kan inte uteslutas att läkarna försett CdC med heroin eller lugnande tabletter* (läkare borde ha tillgång till det mesta i form av narkotiskt medel) och att hon då tuppat av under en strypsexakt och i farten råkat bli kvävd till döds. Hennes skick var ju inte det bästa.

*) Varför inte Valium, som Allmänläkaren skrev ut till sig själv?

Kan Allmänläkarens ointresse av hustrun, i termer av sex, bero på att han egentligen inte tände på vanligt sex alls? Att han, samtidigt som han hade en fru, gick till prostituerade för att på så sätt få utlopp för det han kände att han verkligen behövde - en hårdare form av sexualitet? Ja, en sexualitet som han visste att han aldrig kunde få uppleva med hustrun? Var det kanske därför som han anklagade (hånade?) henne för att ha en "konventionell" syn på sexualitet?
Citera
2013-08-30, 06:14
Medlem
Citat:
Är det inte motsägelsefullt att samtidigt som man skanderar Rättvisa åt läkarna! Rättvisa åt Catrine daCosta! så talar man om henne som en kriminell?

Snälla, är det ngn sorts obskyrt, internt trollpris du vill vinna, eller ett kretinpris kanske? Catrine sålde narkotika och dömdes för brott, bla bedrägeri. Ett flertal vittnen har talat om Catrines langande, och hon var kriminell, det är ett faktum. Catrine sålde heroin och cannabis, och hon stal. Det finns förhör, en p-akt, polispapper som bekräftar allt detta. Gå och lägg dig. Och ärligt talat, har ngn någonsin stött på en prostituerad blandmissbrukare (etyl + heroin + bens) som inte är kriminell? Det är ju omöjligt att hålla igång missbruket utan kriminalitet. Det är inte orättvist att säga sanningen.
Citera
2013-08-30, 08:52
Medlem
Reimers avatar
Angående de förödande domskäl som fick konsekvenser som de egentligen inte får ha.

" Nämndemannen sa också man primärt bara överlade i själva skuldfrågan och att ”hur domskälen skulle skrivas var jag inte medveten om”. Den fullständiga domen, inklusive skrivningen om styckningen, fick Holmberg se först samma dag som den offentliggjordes.

”Hur domskälen skulle skrivas var jag inte medveten om och inte heller vilka konsekvenserna skulle bli. Jag tyckte nog att domskälen gavs större bevisvärde än vad vi hade diskuterat.”

”Fanns det utrymme att vara skiljaktig i domen”, frågade advokat Kajsa Blomgren.

”Det fanns ett betydande tryck att vara enig”, svarade Holmberg. ”Jag fattade inte vad [domskälen] skulle få för konsekvenser, varken medialt eller juridiskt.”

Enligt Rättegångsbalken får domskäl inte ha någon rättsverkan. Men det blev precis tvärtom, eftersom just domskälen ledde till att läkarna förlorade sina legitimationer 1991, efter många turer och en slutgiltig dom i Kammarrätten."

http://www.stadsholmen.blogspot.se/2009/12/namndeman-begrep-inte-domskalens.html

Turerna efter att allt det här hänt smickrar inte det juridiska Sverige.
Citera
2013-08-30, 09:21
Medlem
Citat:
Är det inte motsägelsefullt att samtidigt som man skanderar Rättvisa åt läkarna! Rättvisa åt Catrine daCosta! så talar man om henne som en kriminell?

Du har då inte fattat någonting. Eller snarare låtsas inte förstå. Det är idag allmänt känt att även kvinnor kan vara bedragare, gärningsmän och kriminella. Min uppfattning baserat på vad som skrivits och dokumenterats om CdC är att hon var en driftig ganska manipulativ person som finansierade ett missbruk med bla prostitution och som sökte sig till farliga typer. Hon var alltså inte en småbarnsmamma som tvingades sälja sex. Det finns kvinnor som är farliga för sig själv och andra och för vilka missbruket är en metod för att hålla tristessen borta.

Jag är tämligen säker på att CdC inte hade uppfattats som ett oskyldigt offer av sina anhöriga om hon hade levt idag.
Citera
2013-08-30, 10:37
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:

Hon var ju kriminell. Varför skulle man inte få påpeka det? Finns det någon motsättning i det, kan man inte vilja ha både rättvisa åt Catrine och samtidigt påpeka att hon var kriminell? Kanske är svårt för dig som inte verkar kunna ha två tankar i huvudet samtidigt
Citera
2013-08-30, 11:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Hon var ju kriminell. Varför skulle man inte få påpeka det? Finns det någon motsättning i det, kan man inte vilja ha både rättvisa åt Catrine och samtidigt påpeka att hon var kriminell?

Har du några domar mot henne att lägga upp som bevisar ditt påstående ?
Du hävdar ju att hon var kriminell så upp till bevis nu käre vän
Citera
2013-08-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Har du några domar mot henne att lägga upp som bevisar ditt påstående ?
Du hävdar ju att hon var kriminell så upp till bevis nu käre vän
Kanske fanns det några dom-sagor mot din lilla vita princessa??
Av den där typen som även nyttjas i samband med svenska justitiemord
Citera
2013-08-30, 11:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Snälla, är det ngn sorts obskyrt, internt trollpris du vill vinna, eller ett kretinpris kanske? Catrine sålde narkotika och dömdes för brott, bla bedrägeri. Ett flertal vittnen har talat om Catrines langande, och hon var kriminell, det är ett faktum. Catrine sålde heroin och cannabis, och hon stal. Det finns förhör, en p-akt, polispapper som bekräftar allt detta. Gå och lägg dig. Och ärligt talat, har ngn någonsin stött på en prostituerad blandmissbrukare (etyl + heroin + bens) som inte är kriminell? Det är ju omöjligt att hålla igång missbruket utan kriminalitet. Det är inte orättvist att säga sanningen.

Vilken otrolig jäkla tur att vi har dig i tråden då herr duktig som ska påpeka allt detta i tid och otid
Bara för att Catrine kanske gjorde en del dumma saker, var det rätt att stycka henne i småbitar för det ?

Och vilka vittnen exakt har talat om Catrines langande ?
Du har kanske några namn ?

Och om nu den här världen som Catrine levde och verkade i var så smutsig och skitig och kriminell, det verkar ju inte ha hindrat "vissa herrar" från att besöka stritan (Malmskillnadsgatan) som var ett nav i prostitutionen vid den här tiden under tidigt 80-tal.
Djupt opassande är bara förnamnet.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2013-08-30 kl. 11:47.
Citera
2013-08-30, 12:05
Medlem
Citat:
Vilken otrolig jäkla tur att vi har dig i tråden då herr duktig som ska påpeka allt detta i tid och otid
Bara för att Catrine kanske gjorde en del dumma saker, var det rätt att stycka henne i småbitar för det ?

Och om nu den här världen som Catrine levde och verkade i var så smutsig och skitig och kriminell, det verkar ju inte ha hindrat "vissa herrar" från att besöka stritan (Malmskillnadsgatan) som var ett nav i prostitutionen vid den här tiden under tidigt 80-tal.
Djupt opassligt . Även för en bunt svenska politiker....och ministrar.
Eller inte det...??
Citera
2013-08-30, 12:56
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:

Eftersom du anser att den/det/dem/hen som styckade Cdc även tog livet av henne, så vet du även motivet.

Ett framsteg, bra att du lyckats finna det. Ingen annan har lyckats.
Citera
2013-08-30, 14:36
Medlem
Citat:
[b]Bara för att Catrine kanske gjorde en del dumma saker, var det rätt att stycka henne i småbitar för det ? Och vilka vittnen exakt har talat om Catrines langande ? Du har kanske några namn?

Jösses, du kan, likt Hagenbach, inte hålla ihop ett resonemang i fem sekunder, och ibland bara garvar jag åt dig, jag kan knappt skriva, och du är för absurd alltså. Det var C:s kriminalitet vi diskuterade, och när du tappar tråden (som vanligt) och får slut på ord så bara kastar du dig över nästa ämne, rycker bara ngt ur luften och drämmer till. Nej, varken jag eller ngn annan känner att det C drabbades av var rätt och riktigt, och jag hoppas verkligen att jag och andra har gjort detta klart.

Det är för övrigt otroligt tröttsamt att höra dig begära info och pipa som en bäbis och kräva jobb av andra, eftersom du själv inte gör ett skit förutom at idissla samma gamla åttiotalsgoja månader i sträck. Men okej, här är några vittnen som talat om C:s langande: Anckers, EG, Ulf och MB. Och här är ett utdrag ur spaningsuppslag/förhör med MB:

[...] Hon vet att Catrine "dealade heorin" i februari-mars -84. MB [min förkortning] såg Catrine sista gången någon gång i mars nere i city [...]

Slut på utdrag.

Påståendena att Catrine sålde narkotika och var allmänt kriminell är förresten totalt okontroversiella. Det hade varit skitkonstigt om hon var laglydig och inte dealade. Det finns knappast ngn i Catrines situation som inte begår brott och säljer knark. Catrine låg på en hög nivå när hon dog, hon var blandmissbrukare (etyl/bens/heroin) och bostadslös, så det fanns ingen plats för finlir såklart.

Jaha, varsågod. I motsats till dig underbygger jag saker jag påstår, jag kollar mina källor, och Catrines uppgifter (småbrott, narkotikabrott, bedrägeri) kommer att grävas fram, var säker.

Och så en rättelse; jag satt uppe hela natten igår, och var så trött att jag påstod att Agell byggt sajten mediemordet.com, helt sjukt, för det var Lindeberg, vilket alla vet. Hjärnsläpp är bara förnamnet. Jag har besökt sajten otaliga ggr senaste året, jag känner den mkt väl, och jag vet inte vad jag tänkte på, och kan bara skylla på extrem sömnbrist. Nu har jag rättat iaf. Skjut mig, glöm eller stäm mig, jag bryr mig inte. Sorry, folks
Citera
2013-08-30, 14:42
Medlem
Citat:

Vem har påstått något sådant? Och hon gjorde inte "en del dumma saker". Att langa knark är ett brott. Förskingring likaså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in