2013-06-13, 01:27
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Dock var de superjäviga.
På vilket sätt var rättsliga rådet "superjäviga", men inte Jovan Rajs?
Citera
2013-06-13, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Fakta kan man inte läsa i "olika versioner". Du försöker dra en massa valser, men jag tar dig med fingrarna i syltburken gång på gång. Du borde lära dig, tycker man.

Jo, för de "fakta" som PL kommit med är inte överstämmande med det som Borgnäs och Styrlin&Nyberg presenterat och jag tror mer på de sistnämndas uppgifter.

Och på tal om Borgnäs, så har han fullständigt krossat PLs s.k. fakta.
Citera
2013-06-13, 01:29
Bannlyst
Citat:
På vilket sätt var rättsliga rådet "superjäviga", men inte Jovan Rajs?

De gick till TH och TAs försvar, helt enkelt. För, "läkare gör bara inte sådana saker", som att mörda och likstycka.
Citera
2013-06-13, 01:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jo, för de "fakta" som PL kommit med är inte överstämmande med det som Borgnäs och Styrlin&Nyberg presenterat och jag tror mer på de sistnämndas uppgifter.

Och på tal om Borgnäs, så har han fullständigt krossat PLs s.k. fakta
.

Minst sagt.

"Mycket mer besvärande för samtliga inblandade är emellertid en annan bok, "Sanningen är en sällsynt gäst" av tv-journalisten Lars Borgnäs, som fått liten uppmärksamhet i medierna, men som lever sitt eget liv i kraft av sitt goda journalistiska hantverk. Borgnäs har gjort det ingen annan mäktat med, han har satt sig ner och gått igenom polismaterialet en gång till, samma material med andra ord som Lindeberg haft tillgång till inklusive den beryktade "slasken" med information som polisen bedömt som irrelevant.

Förutom betydande brister i polisutredningen och ytterligare indicier som betonar andra aspekter av skuldfrågan, har Borgnäs funnit att Lindeberg manipulerar sina läsare på en rad punkter för att få vittnesmålen och indiciekedjan att framstå som svagare än de var.
"

http://www.dn.se/kultur-noje/styckmordet-pa-sanningen/
Citera
2013-06-13, 01:35
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
De gick till TH och TAs försvar, helt enkelt. För, "läkare gör bara inte sådana saker", som att mörda och likstycka.
Detta blir ju bara ännu bättre. Detta är ju signaturmaterial.

De är jäviga för att de "gick till TH och TAs försvar"? Detta är ju tamejfan helt otroligt.

En fråga av mer filosofisk/psykologisk karaktär;

Om man bankar sitt huvud i väggen tills man blir blodig, är det inte läge att sluta då?
Citera
2013-06-13, 01:39
Bannlyst
Citat:
De är jäviga för att de "gick till TH och TAs försvar"?

Du förstår tydligen inte exakt vad jag syftar på. Voigt var heller inte lämplig att yttra sig om Rajs utlåtande, då det fanns en gammal träta dem emellan.
Citera
2013-06-13, 01:41
Bannlyst
Citat:
Fakta kan man inte läsa i "olika versioner".

Tydligen har du gjort det.
Citera
2013-06-13, 01:42
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Du förstår tydligen inte exakt vad jag syftar på. Voigt var heller inte lämplig att yttra sig om Rajs utlåtande, då det fanns en gammal träta dem emellan.
Men Rajs var lämplig att yttra sig om Catrine da Costa när Teet Härm var huvudmisstänkt?

Du säger ju emot dig själv gång på gång.
Citera
2013-06-13, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Nej det var inget som pekade mot Teet Härm, du har fått detta om bakfoten.

Det är en helsikes massa som pekar mot att TH är skyldig som synden i detta fall.
Citera
2013-06-13, 01:45
Bannlyst
Citat:
Men Rajs var lämplig att yttra sig om Catrine da Costa när Teet Härm var huvudmisstänkt?

Rajs hade fått ansvaret för obduktionen av CdCs kropp.
Citera
2013-06-13, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En fråga: Var det ingen av läkarna som hade husdjur ?

Jag har dessutom för mig att obducentens sambo i mitten av 80-talet var veterinär, minns jag fel ?

Obducenten verkar haft en katt, i alla fall. Åtminstone år 1988, enligt en tidningsartikel som handlade om när han släppts fri i mars det året.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-13 kl. 01:58.
Citera
2013-06-13, 02:02
Bannlyst
Citat:
Haha. Vilket inte Rajs var?

Han försvarar inte automatiskt en läkare och tar inte hänsyn till kollegiala bindningar (ā la SRR), bara för att han själv är läkare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in