2013-06-12, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Procyonides
Har någon som uttalat sig om fallet (GWP, Lindeberg, Goilluo, m.fl.) kommenterat den tyske prof. Brinkmanns konstaterande att TH:s fru inte kunnat begå självmord på det sätt hon dog? Var kan man läsa om det i så fall?

Vad vet man om honom? Är han ansedd som en yrkeskunnig och respekterad person? Varför har hans anmärkningsvärda konstaterande inte uppmärksammats och avfärdats, ifrågasatts eller diskuterats mer ingående, eller är det bara jag som missat att det gjorts? Om hans uttalande är rätt återgivet och han är seriös förändrar det TH:s personprofil helt och hållet. Eller?

Angående Brinkmann så har han ansetts som jävig/partisk i en del fall han gått in i och engagerat sig i.
Utöver vänskapen med Rajs så fick han till exempel inte vittna till förmån för den våldtäktsanklagade Jörg Kachelmann då domstolen ansåg honom jävig.
Citera
2013-06-12, 23:28
Medlem
En rättelse eller ett tillägg snarare till inlägg #9713
Den grönvita filten och korgen är med 99,9% säkerhet den filt och filtkorg som polisen beslagtog från Thomas Allgéns barnvagn, man skulle kolla om det fanns spår efter zink som matchade de spår man funnit på frottéhandduken. Polisen fann dock inga samband mellan filten och handduken vad jag vet.

Catrine da Costa syns också med en korg veckan innan hon försvann, i den skulle hon ha en kattunge hon planerade att köpa på annons. Kanske var frottéhandduken till för denna korg.
Senast redigerad av echoesofglory 2013-06-12 kl. 23:39.
Citera
2013-06-12, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
En rättelse eller ett tillägg snarare till inlägg #9713
Den grönvita filten och korgen är med 99,9% säkerhet den filt och filtkorg som polisen beslagtog från Thomas Allgéns barnvagn, man skulle kolla om det fanns spår efter zink som matchade de spår man funnit på frottéhandduken. Polisen fann dock inga samband mellan filten och handduken vad jag vet.

Catrine da Costa syns också med en korg veckan innan hon försvann, i den skulle hon ha en kattunge hon planerade att köpa på annons. Kanske var frottéhandduken till för denna korg.

Intressant, skulle just fråga om någon vet om det var katthår som också hittades på handduken. Det var ju bla djurhår? Skulle hon köpa en katt av CB?
Citera
2013-06-12, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Ja, tills hans duktigaste elev gjorde något man inte ska göra och sabbade därmed för sin fortsatta karriär.

Nej så gick det inte till. Polisen kom och informerade Rajs om att Härm misstänktes eftersom Rajs tidigare svärfar kände sig sviken. Men detta vet du redan. Är du kanske kompis med Rajs?
Citera
2013-06-12, 23:47
Medlem
Citat:
Du tror inte snuten sket i den av en anledning?

Ni får det verkligen att låta som att snutar/utredare, ja, i största allmänhet, är det dummaste som finns.

Också helt korrekt, inte minst då och där.
Citera
2013-06-12, 23:48
Medlem
Citat:
Man kan göra en fördjupad undersökning. Som Ormstad sagt att första intrycket var "klumpigt" och "grovt", men allteftersom de jobbade med fallet så såg de att det var "snyggare" och "proffsigare" utfört än det första intrycket gett vid handen. Och TH själv har haft den uppfattningen, dessutom.

Ja, du är skeptisk du.

Det var något om att han hade undersökt ett hundratal knivar (och annat, som exv. mejslar) och slutligen kommit fram till att en obduktionskniv använts vid vissa avkapningar, för att den är så pass mycket nerslipad (för att den används tillräckligt ofta) att den kunnat göra vissa skador i vissa skelettdelar. Även en huggmejsel, som används av rättsläkare, trodde han hade använts.

Nej det var inget som pekade mot Teet Härm, du har fått detta om bakfoten.
Citera
2013-06-13, 00:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Nej det var inget som pekade mot Teet Härm, du har fått detta om bakfoten.

Jo det var en hel del som pekade mot obducenten, det är dock rätt så svårt att få dig att erkänna detta faktum.
Citera
2013-06-13, 00:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nej så gick det inte till. Polisen kom och informerade Rajs om att Härm misstänktes eftersom Rajs tidigare svärfar kände sig sviken. Men detta vet du redan. Är du kanske kompis med Rajs?

Rajs tidigare svärfar kände sig sviken ?????
Citera
2013-06-13, 00:32
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Intressant, skulle just fråga om någon vet om det var katthår som också hittades på handduken. Det var ju bla djurhår? Skulle hon köpa en katt av CB?

En fråga: Var det ingen av läkarna som hade husdjur ?

Jag har dessutom för mig att obducentens sambo i mitten av 80-talet var veterinär, minns jag fel ?
Citera
2013-06-13, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
En fråga: Var det ingen av läkarna som hade husdjur ?

Jag har dessutom för mig att obducentens sambo i mitten av 80-talet var veterinär, minns jag fel ?

Du kanske skulle sluta med att chatta sönder tråden så du inte missar all information. Det har aldeles nyss avhandlats vem Rajs trodde var skyldig till styckningen.
Citera
2013-06-13, 00:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Polisen hade snubblat över TH ändå, förr eller senare, med tanke på att CdC var prostituerad och att TH var sexköpare. De hade inte kommit någonvart med att höra pundarvännerna till CdC, hur många gånger de än gjort detta. De hade stått och stampat och det var faktiskt precis vad de gjorde, innan tipset om TH kom in. Hade inte ex-svärfadern gjort det, så hade någon annan gjort det. Förr eller senare, som sagt.

Visst hade polisen snubblat över TH förr eller senare, Catrine var gatuprostituerad och TH var sexköpare.
Vi ska också komma ihåg Elisabet den unga prostituerade kvinnan som pekade ut TH som den man som försökt strypa henne i ett trapphus på Östermalm, detta säkra utpekande indikerar att TH kunde bli våldsam.
Elisabet pekade ut TH flera gånger och hon vittnade i rättssalen i rättegång nummer två.

"Elisabet reagerade omedelbart inför bilden på obducenten första gången hon såg polisens album (Döden…s.105). Hon pekade sen ut obducenten i en konfrontation på polishuset 1984, och hon visade polisen huset där övergreppet skett. 1988 hade minnet försvagats men hon pekade ändå ut honom på video och kon kände igen hans inspelade röst. Hon till och med vittnade i rättssalen den andra rättegången, trots att hon uppenbarligen var rädd och mådde dåligt. (Döden…s.477) Om inte det duger, vad ska då till?
På sid 660 får Elisabet Lindebergs dom "Däremot fanns det inte - trots allt vad polisen senare uppgav- några som helst tillförlitliga uppgifter som tydde på att T betett sig våldsamt eller aggressivt mot kvinnor."
Budskapet från Lindeberg är glasklart: En prostituerad kvinnas klara utpekande har ingen tyngd då det ställs mot en nekande manlig läkares ord
"

http://ritualabusedebate.blogspot.se/2011/12/styckmordet-pa-catrine-da-costa.html
Citera
2013-06-13, 00:49
Bannlyst
Citat:
Polisen kom och informerade Rajs om att Härm misstänktes eftersom Rajs tidigare svärfar kände sig sviken.

Det var väl inte Rajs' tidigare svärfar "som kände sig sviken", utan THs. Och jag tror inte ex-svärfadern tipsade polisen om TH, för att han kände sig sviken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in