2013-06-13, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Varför försöker du sitta och ljuga och mörka sanningen, när jag (och andra) mycket enkelt kan redogöra fakta som motsäger det du skriver?

Det var Seppälä som på eget initiativ hörde av sig till polisen i augusti 1984. Hon och hennes syster redogjorde för polisen vad de gjort i början av juni 1984, och i den redogörelsen ingick mötet med "finnen". "Finnen" var alltså inte "den första hon kom att tänka på som förövare", utan helt enkelt den person som var med sista gången de träffade da Costa (rimligt att polisen intresserar sig för honom, inte nödvändigtvis som gärningsman).

Hon hörde sedan av sig igen några dagar senare, när hon kunde fastställa datumet för mötet till fredagen den åttonde juni, eftersom systemet skulle hålla stängt i tre dagar på grund av långhelg. Detta möte var första gången på ett par månader de träffat Catrine, sa Marianne.

Jag varken ljuger eller mörkar något. Det är uppenbart att vi läst om samma saker, men oftast i olika versioner.
Citera
2013-06-13, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Athalwolf
Tidningen i fråga var Aktuell rapport och det var inte fråga om "prostitutionsannonser" utan privatannonser från par. Märk väl, det är fortfarande tidigt åttiotal och då förekom sånt här - tyvärr.

En tidning som TH sagt att han ofta köpte. Undrar om inte det tomma kuvertet med texten Otroligt upphetsande svenska sexbilder, på FP2, var från just Aktuellt Rapport?

På tal om annonserna (tre st.) som TH klippt ut ur porrtidningen, så var det att ha barn med i sexlekarna önskvärt. Att TH skulle ha klippt ut annonserna för att han tyckte de var "upprörande" tror jag inte ett skvatt på.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-13 kl. 01:00.
Citera
2013-06-13, 01:11
Bannlyst
Citat:
Okej. Men att efterfråga barn i sexuellt syfte måste väl ändå har varit olagligt?

Mord och likstyckning var det då och är det än idag.

Citera
2013-06-13, 01:13
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach

Att likstyckning och mord är olagligt vet vi. Vad jag ifrågasatte var ditt påstående om att Teet Härm höll i en annons som efterfrågade sexuellt umgänge med barn.
Citera
2013-06-13, 01:13
Medlem
Citat:

När ska det gå in i era statligt avlönade Spin Docteur hjärnor, att något mord (på den stackars Catrine) inte alls är påvisat????
Citera
2013-06-13, 01:16
Bannlyst
Citat:
Att likstyckning och mord är olagligt vet vi. Vad jag ifrågasatte var ditt påstående om att Teet Härm höll i en annons som efterfrågade sexuellt umgänge med barn.

Och det visste TH också, men ändå så...

Det är inte mitt påstående. Det står i Styrlin&Nybergs uppsats och den är baserad på FUP:et.
Citera
2013-06-13, 01:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procyonides
Har någon som uttalat sig om fallet (GWP, Lindeberg, Goilluo, m.fl.) kommenterat den tyske prof. Brinkmanns konstaterande att TH:s fru inte kunnat begå självmord på det sätt hon dog? Var kan man läsa om det i så fall?

Vad vet man om honom? Är han ansedd som en yrkeskunnig och respekterad person? Varför har hans anmärkningsvärda konstaterande inte uppmärksammats och avfärdats, ifrågasatts eller diskuterats mer ingående, eller är det bara jag som missat att det gjorts? Om hans uttalande är rätt återgivet och han är seriös förändrar det TH:s personprofil helt och hållet. Eller?

Professor Brinkmann har tunga meriter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bernd_Brinkmann
Citera
2013-06-13, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
När ska det gå in i era statligt avlönade Spin Docteur hjärnor, att något mord (på den stackars Catrine) inte alls är påvisat????

Sluta stolpskotta dig.

Nej, för du tror väl att hon gick en naturlig död till mötes och den, eller de, som styckade henne gjorde det för att de var så ledsna över att hon dött?
Citera
2013-06-13, 01:20
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Professor Brinkmann har tunga meriter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bernd_Brinkmann
Det hade rättsliga rådet också.
Citera
2013-06-13, 01:22
Bannlyst
Citat:
Det hade rättsliga rådet också.

Dock var de superjäviga.
Citera
2013-06-13, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Är du kanske kompis med Rajs?

Nej, jag känner inte honom, men däremot har jag stor respekt för Rajs.
Citera
2013-06-13, 01:25
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Dock var de superjäviga.
Haha. Vilket inte Rajs var?

Detta blir ju bara bättre och bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera