Tjena. Frst innan mina frgor kommer kan jag bertta lite snabbt om mig sjlv och mitt "pluggande".
Shr r det! Jag har alltid haft mycket, mycket ltt att lra mig saker. Problemet r att jag har aldrig var den pluggande typen.
I hgstadiet skolkade jag mycket och insg inte att jag kanske skulle ha stor nytta av en utbildning i framtiden.
S det slutade med att efter hgstadiet s blev det ett halvr p IV, sen brjade jag jobba.
Nu, "4-5 r senare" har jag jobbat 2 r som sljare inom bensinbranschen och jag VET och knner inom mig att jag r mmad att gra ngot mycket strre n detta. Jag vill lra mig. Jag vill plugga.
Nu till nsta steg. Jag vill bli astronom. Det finns inget som fascinerar mig s mycket som astronomi etc, lran om livet, varfr finns vi, hubble, galaxer, universum etc etc etc. Jag inser att steget dit r enormt, och kommer bli mycket, MYCKET svrt att n. Jag har INGEN gymnasiekompetens, ingenting.
Vad ska jag brja med? Vart?
Vad ska jag lsa fr att kunna ha chans att bli astronom? KAN ja ens bli det? Jag vet ingenting. Bara vad jag verkligen vill och jag vet att jag kan lyckas.
Ngon som har tips eller varit i en liknande situation med inom ngot annat omrde/utbildning? Jag har letat och lst men allt blir bara en enda stor omjlig rra knns det som.
Tacksam fr svar.