Vad kul att det blev lite liv i trden! Tack fr alla svar! Det hjlper.
Citat:
Ursprungligen postat av michelle418
h va roligt! Jag satte mig just fr att f mer information om vad som behvs fr att bli astronom och snubblade ver den hr trden - som passade mig perfekt!
- Jag r fantastiskt intresserad av universum och eggas av tanken att f vara med och ska vetenskapliga svar p stora som sm frgor p omrdet.
- Jag har ntt ett tillstnd dr jag knner ett behov av att sysselstta mig med ngot som jag brinner fr, men jag vet absolut ingenting om vad som behvs fr att bli astronom.
- Jag har alltid haft mycket ltt fr att lra mig och behvde aldrig riktigt plugga i skolan s jag gled igenom ganska smrtfritt. r absolut inte ngot geni fr det men hyfsat klipsk.
- Jag har ingen fullstndig gymnasieutbildning; hoppade av efter r tv (vilket jag genomfrde med 70% frnvaro) och brjade jobba istllet.
Frutom detta s r jag 27 r och jobbar som systemutvecklare, bosatt i stockholm.
Vi kanske kunde synka vra strvan och peppa varandra att n ett ml? Eller iaf dela med oss av varandras erfarenheter p vgen? Mitt enda orosmoln med att ge sig in i ett snt ventyr r ekonomin d jag blivit hyfsat bekvm med en ganska bra ln (IT-kille som sagt...), men det r vl smsaker nr allt kommer kring.
Fan va hftigt, jag knner igen mig otroligt mycket. Skickar ett PM med mitt namn (facebook, antar att du har det) s vi kan snacka lite
Dock har jag ingen gymnasieutbildning alls. Jag ska brja plugga upp grunderna (Svenska A, B, Engelska A, B, Samhllskunskap A, Matte A, B) fr att sedan frdjupa mig i de mnena som krvs fr att bli astronom. Fr mig r det en sjlvklarhet att man ska syssla med ngot som man brinner fr, och fr mig r det astronomi! Det r skitsamma om det tar 2 r eller 10, bara att kra! Tnk bara vilka sjuka saker som kommer upptckas de kommande 50 ren.