Citat:
Ursprungligen postat av beheaded
Annars kan man ju vända på det. Om mamman verkligen vill barnets bästa borde hon då inte flytta närmare Daddy, istället för att förvänta sig att skattebetalarna ska stå för kostnaden!
Mamman hävdar väl inte någonstans att hon inte kan ha barnet på grund av sin ekonomi. Det är Joakim om hävdar att ha inte har råd att ordna så att han kan ta ansvar för sin son.
Eller menar du att det är sonens mammas skyldighet att flytta för att Joakim inte har lust att skaffa sig ett jobb?
Citat:
Hur vet du det? Hur vet du att inte Daddy hade haft minst lika stora möjligheter att försörja barnet med eller utan bidrag?
Joakim säger ju att ha inte har råd att ordna så att han kan ta ansvar för det barn han full möjlighet att ta ansvar för - det barn han tydligen har ett fungerande samarbete kring.
Han skriver dessutom i sin blogg om sin dåliga ekonomi, och hur han vägrar socialbidrag fast han är berättigad.
Mammorna tycks ju på sina respektive håll klara av både att ge barnen skälig bostad, och att ge dem kläder och mat utan att tigga på nätet.
Citat:
Så man kan inte bli dömd för sexuellt ofredande om man tar en kvinna på hennes bröst? Det måste till att man tar henne mellan benen?
En fyraåring kan inte bli dömd för sexuellt ofredande för att denne tar en kvinna på brösten nej - korrekt uppfattat av dig.
Om en vuxen vidrör mig är det hur det sker och hur jag uppfattar det som avgör om det är sexuellt eller inte - inte just att det är mina bröst. Du kan ta mig på ryggen eller axlarna - och fällas för sexuellt ofredande om det sker på fel sätt.
Du kan beröra brösten och bli helt frikänd. Det handlar om hur - inte var.
BrB Kap 6
10 § Den som, i annat fall än som avses förut i detta kapitel, sexuellt berör ett barn under femton år eller förmår barnet att företa eller medverka i någon handling med sexuell innebörd, döms för sexuellt ofredande till böter eller fängelse i högst två år.
Detsamma gäller den som blottar sig för någon annan på ett sätt som är ägnat att väcka obehag eller annars
genom ord eller handlande ofredar en person på ett sätt som är ägnat att kränka personens sexuella integritet. Lag (2005:90).